מבזקים

משטרת צרפת תפסה ארסנל נשק לאחר מעצר חשודים ניאו נאצים 

תוכן עניינים

לה גרדיניאן דיווח על מאות שוטרים שהשתתפו במעצרם של 4 חברי תא ניאו נאצים, שעל פי החשד תכננו לפגוע ביהודים בזמן משחק כדורגל בשטרסבורג

גבריאל ודררו | ז' בסיוון תשפ"ב | יום שני 6 ביוני 2022 | מערכת ישראל ניוז

משטרת צרפת גילתה ארסנל של כלי נשק כולל תת-מקלעים לאחר שעצרה ארבעה גברים החשודים בהשתייכות לקבוצה ניאו-נאצית במזרח אלזס, אמרו גורמים רשמיים ביום שישי האחרון.

על פי דיווח של שירותי הביון, ארבעה גברים בני 45 עד 53 נעצרו על ידי משטרת צרפת לאחר שהשתתפו בציד יהודים בשטרסבורג.

התובע אדוויג רו-מוריזוט אמר במסיבת עיתונאים כי "כ-200 שוטרים עצרו את הגברים החשודים בבתיהם ביום שלישי לפני כשבוע ליד מולהאוס, לאחר ששירותי המודיעין קבעו כי חברי הקבוצה השתתפו בציד יהודים במהלך משחק כדורגל בשטרסבורג". לדבריו, "השוטרים גילו מספר מדאיג של רובים – 18 חוקיים ו-23 לא חוקיים – 167 מגזינים, 30 ק"ג (66 פאונד) של אבק שריפה וחומרים לייצור חומר נפץ".

כמו כן נמצאה גם מקבילה לקליע של "לפחות 120,000 מחסניות", אמר סגן-אלוף יאן וואנסון מיחידת המשטרה המקומית.

צרפת הגבירה את המעקב אחר קיצוני ימין קיצוני בהתאם לעלייה בתקריות אנטישמיות בשנים האחרונות, כאשר הנשיא עמנואל מקרון ביקר בבית קברות יהודי שהושחת באלזס בדצמבר 2019.

עד כה החוקרים לא קבעו אם הגברים תכננו פיגוע, אך נמצאו יצירות אנטישמיות והכחשת שואה וציוד מחשבים נמצא בניתוח, אמר Roux-Morisot. הם גם גילו ציוד לייצור כדורים ויותר מ-25,000 אירו (26,800 דולר) במזומן. החשודים הואשמו בסחר בנשק והם צפויים לעד 10 שנות מאסר.

על פי הודעת הרשויות הצרפתיות, בפעילות נתפסו יותר מ-40 כלי נשק ו-120 אלף כדורים.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: