מבזקים

חיים בסרט

תוכן עניינים

על כיסא רך, בחושך מבורך, אדם מתיישב באולם הקולנוע להתנתק קצת מהחיים. החובות, מלחמת הקיום, ההשפלות הקטנות וחוסר הביטחון – כולם נשארו בחוץ. במחיר כרטיס קנה לעצמו שעה וחצי של הפוגה מהמציאות, שהיא עצמה סרט לא פשוט.

ד"ר הרב מיכאל לייטמן | קרדיט טים נוקס

 

במהלך ההיסטוריה הבינה האנושות המתפתחת שכדאי לה לדבוק באמת, כי ברור שהיא קנה-מידה נכון לחיות לפיו, אחרי הכול, היא האמת. אבל הלכה למעשה נהגו בני החברה בהיפך גמור מהאמת, כמוסכם. אומנם היום השקרנים ביותר הם הטוענים הגדולים לאמת, אבל בין אם אדם הוא שקרן גדול או קטן, כולנו עשויים מאותו חומר, כולנו נבראנו ביצר הרע. הרי אף אחד לא מוכן להודות אפילו בפני עצמו שהוא אגואיסט, שכל מה שהוא עושה בין אם זה לטובתו המוצהרת או המוסתרת, הוא עושה זאת למען עצמו. יוצא שכל אחד מייצר לעצמו סרט שבו הוא הגיבור הטוב, הצודק, האמיתי.

מילדות כל אחד לומד לשחק את האדם היפה, האזרח ההגון, הבעל או האישה הרכים הטובים, והכול היה בסדר עם הגישה הזאת, אלמלא היינו עומדים כפסע מהשמדה עצמית, שלנו ושל כדור הארץ. כלומר אנחנו משקרים זה לזה שאנחנו לטובת כולם, מתאמצים לשחק את הטוב, כאשר האמת היא שאנחנו לא באמת מרגישים כך מבפנים – מה שגורם לעולם להיראות כמו סרט מלחמה שאין לו סוף.

למה כל כך קשה לנו להודות באמת? למה אנחנו מתמידים לשחק בשקר שגורם לכולם, כולל לנו עצמנו, כל כך הרבה סבל? התשובה לכך פשוטה: האמת מרה, כמו כל תרופה. לפחות לאגו היא לא טעימה.

את המחסום הזה, שכולא אותנו בסרט בינוני עד רע מאוד, אפשר לפרוץ רק יחד, בחברה שבה "איש את רעהו יעזורו", שכולנו מתחנכים לסמוך זה על זה להתקרב זה אל זה, ומעלים לרום המעלות את חשיבות החיים בהם שורה אהבה, לאדם, לסביבה. בלי סביבה תומכת כזו אין סיכוי, כי "אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים" (ברכות ה, עב).

בעזרת שיטת החיבור של חכמת הקבלה נוכל לייצר סרט חדש ומשותף: לייסד חברה כזאת שבה כולנו מכירים את הטבע האגואיסטי שלנו, לא מתביישים בו, אלא מטפלים בו ולוקחים את התרופה שנקראת "ואהבת לרעך כמוך". כי בשביל מה לחיות בסרט, כשאנחנו יכולים לחיות באמת?

  • הרב ד"ר מיכאל לייטמן מלמד קבלה בערוץ 96  (HOT) ובאתר "קבלה לעם kab.co.il – "
  • למפגש מבוא בחכמת הקבלה צרו קשר: 1-700-509-209 או במייל [email protected].
  • קבלו תוכן איכותי: הוסיפו את המספר 051-5108032 לאנשי הקשר, שלחו את שמכם בווטסאפ (לא סמס), וקבלו תכנים מרתקים ישירות לנייד.
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: