מבזקים

השקעות חכמות למתחילים

תוכן עניינים
השקעות חכמות למתחילים

הרבה אנשים סבורים כי השקעות מיועדות רק לאנשים בעלי המון ידע והרבה ניסיון. אבל אין שום סיבה שגם אנשים שנחשבים למתחילים בתחום, לא ישקיעו, ויעשו זאת בחוכמה.

אל תיכנסו להשקעות מסובכות מדי

הגישה הנכונה ביותר לבצע השקעה חכמה, אם אתם מתחילים, היא להתרחק בשלב הזה מתחומים שדורשים מכם המון ידע, צורך לאסוף הרבה נתונים. למשל, אם אין לכם בשלב הזה הרבה יודע על בלוקצ'יין ועל מטבעות קריפטוגפיים, אל תשקיעו בתחום הזה בשלב הנוכחי.

התחילו עם השקעות קטנות שיוכלו לקדם אתכם לאט לאט.

חכם, זה לא מאוד יקר

להשקיע חכם, זה אומר שכמתחילים צריך לבחור באפשרויות שאינן נחשבות ליקרות מדי. למשל, לא בטוח שנדל"ן זו הבחירה המתאימה בשלב הזה. אנו לא אומרים בהכרח שנדל"ן הוא לא אפשרות השקעה מעניינת, אלא שכמתחילים, עליכם להבין שבתחום הזה צריך לשים הרבה מאוד כסף.

יש לא מעט השקעות חכמות שאפשר ליהנות בהן מהכנסה שוטפת, בתקציב סביר לגמרי. למשל, נכסים דיגיטליים. אפשר להקים חנות מקוונת בעלות הרבה יותר נמוכה מאשר נדרשת להשקעת נדל"ן ממוצעת.

השקעה חכמה – לטווח ארוך

ההבדלים בין השקעות נמדדים בין השאר בטווח ההשקעה. כך למשל ישנן השקעות לטווח קצר, ישנן כאלה לטווח בינוני ויש לטווח ארוך.

השקעות לטווח קצר נחשבות בדרך כלל לספקולטיביות, כלומר יותר מסוכנות. אם יש השקעה שמבטיחה רווח עצום בטווח קצר, זו אפילו יכולה להיות סוג של נוכלות (מתחילים צריכים להיזהר מאוד מהבטחות שנשמעות יותר מדי ורודות או מרווחים קלים מדי).

לעומת זאת, השקעות לטווח בינוני או ארוך הן על פי רוב פחות ספקולטיביות, יותר סולידיות וגם אם הן מניבות פחות תשואה, הן נותנות הרבה מאוד שקט נפשי. כדוגמא לכך ניתן לציין את ההלוואות בפלטפורמות החברתיות. אלה פלטפורמות שמניבות הרבה יותר תשואה (ריבית) ביחס למקובל במערכת הבנקאית.

אפשר למצוא פלטפורמות שמנוהלות בצורה אחראית ומאפשרות למשקיעים לפזר סיכונים. כל משקיע יכול לבחור את רמת הסיכון הרצויה לו, וליהנות מתשואה נאה.

האם כדאי להשקיע בזהב

הרבה משקיעים מתחילים מתעניינים באפשרות של השקעה בזהב. נכון, רכישת זהב היא עוד דרך קלה להשקעה ללא סיכון רב, אך היא דורשת ידע מסוים לגבי סוגים שונים של מטבעות או מטילי זהב, צריך לדעת למצוא את מחירי הזהב הנוכחיים או להתייעץ עם גורם אמין שיודע להעריך מטבעות נדירים או מיוחדים מזהב.

כלל האצבע הזה יוכל לעזור: מחיר הזהב נוטה לעלות בחדות, כאשר הסביבה הכלכלית מזהה תקופה של מיתון או כשיש ירידות בבורסה.

האם הבורסה מתאימה למתחילים

לסיום, כמה דברים לגבי השקעות חכמות והקשר עם הבורסה. בכל השקעה בבורסה צריך להבין שיש רמה מסוימת של סיכון. כמתחילים, קבלו כמה טיפים חיוניים: קודם כל, נהוג לפצל השקעות ולא לבחור אפיק אחד או מניה בודדת.

חברות יציבות ובטוחות, שנחשבות להשקעה סולידית, מחלקות דיבידנדים לבעלי מניות. כלומר, קניית מניות שמחלקות דיבידנדים מתאימה יחסית למשקיעים מתחילים.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: