מבזקים

מדריך אזהרת מסע לתיירים הישראלים בחו"ל: מה כדאי לכם לדעת?

תוכן עניינים

מדריך שיעזור לכם לרענן את ההמלצות העיקריות לשמירה על הבטחון האישי בעת טיול בחו"ל. הטיפים מוגשים באדיבות יוסי פיצ'חדזה, סמנכ"ל חברת השמירה צוות 3

גבריאל ודררו | ז׳ בכסלו ה׳תשפ״ד | 20 בנובמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

לאחרונה שבה ועולה סוגיית אזהרות המסע הנוגעות לחלק מיעדי התיירות בעולם ובכללם יעדים מועדפים על התיירות הישראלית כדוגמת טורקיה ודובאי. עם פתיחת השמיים לאחר קורונה, התגברות אזהרות המסע והתראות על כוונות פיגועים בחו"ל המכוונות כנגד ישראלים, שבה סוגיה זו ומתחדדת.

להתעדכן באזהרות המסע

עד כמה שזה נשמע כמובן מאליו, רבים מתעלמים מהמלצה זו. כמו דברים רבים אחרים, גם נושא האזהרות מתעדכן ולעתים אף עוזר לנו לבחור יעד חלופי, להימנע מאזור מסוים, לשנות מועדי טיול וכדומה תוכלו למצוא מידע עדכני (כולל פילוח על פי יבשות, מדינות ותחומים) באתר הממשלתי בקישור זה

הימנעות מריכוזי קהל המזוהים כישראלים ויהודים

לצערנו הניסיון מלמד כי ארגוני הטרור עוסקים רבות בסוגיית איתור ריכוזי קהל ישראלים ויהודים בחו"ל. הימנעות מריכוזי קהל כאלו במדינות עליהן חלה אזהרת מסע יתרמו לצמצום סבירות התממשות הפיגוע. נסו לטייל בזוגות או קבוצות מאוד קטנות.

תכננו את המסלול

מידע הוא כוח וחשוב ללמוד את הסביבה בה אתם נמצאים. המידע כיום נגיש במקורות גלויים ומפורטים מאוד כגון גוגל מפות, אתרי אינטרנט למטילים, רשתות חברתיות ועוד. טיילו תוך שמירה על מסלולים ולוחות זמנית מתוכננים היטב ובקרבת כוחות הבטחון, החירום וההצלה (כדוגמת מרכזי הערים).

שמרו על פרופיל נמוך

אנו גאים במוצאנו, לאומנו ודתנו למרות זאת, בעת תיור במדינה תחת אזהרת מסע, כדאי מאוד להצניע את הסממנים החיצוניים כדוגמת תכשיטים, לבוש, שפה וכו', אשר מסגירים את ארץ מוצאנו. חתימה גבוהה מדי של כל אלו עלולה למשוך תשומת לב מיותרת של גורמים שליליים ובכך "להקל על עבודתם".

שמירה על ערנות

בעת טיול במדינה תחת אזהרת מסע כדאי לשמור על חושים חדים. עדיף אף לסגל חשדנות בריאה, לבדוק את הכבודה של עצמנו מספר פעמים ביום, לוודא שאנחנו משתמשים אך ורק בשירותים רשמיים (הובלות, הסעות, שליחויות, השכרות וכיו"ב), גם אם ישנן הצעות מפתות יותר בעיקר ברמה הכספית וכן התייעצות עם מי שסומכים עליו (אנשי השירות במלון לדוגמא איתם כבר נוצר קשר) בנוגע לעדכונים ומידע חשוב על האזור.

שיתוף מידע

למרות אווירת החופשה והפתיחות – הזהרו והמעיטו במידע שאתם משתפים: כתובת מגורים, שמות מלאים, עם מי מטיילים, היכן לנים וכיוצא בזה. רק מי שצריך לדעת, שיידע. עם כל השאר, פשוט שמרו על מידע בסיסי וחיוני בלבד.

דרכי קשר

על כל מקרה שלא יקרה, הכינו מבעוד מועד את דרכי הקשר המהירות והיעילות ביותר עם הנציגויות הרשמיות של המדינה ביעד התיור. זה יכול לנסוך תחושת בטחון ולעתים אף תורם לנציגויות להגביר את מאמצי האבטחה עקב מידע רלוונטי שנעביר בעקבות חשד שעלה, התנהגות או התרחשות חריגה וכיו"ב.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: