מבזקים

מה תעשה אם נפגעת בתאונת דרכים?

תוכן עניינים

תאונת דרכים קלה או קשה, מזכה בפיצויים כל אדם שנגרמו לו נזקי גוף וזאת בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים התשל"ה- 1975. הפיצויים למעשה מתקבלים מחברת הביטוח של הרכב שבו הוסע או נהג האדם שנפגע ואין חשיבות למי היה אחראי לתאונה. כל נפגע בתאונה יקבל את הפיצוי שלו מחברת הביטוח המבטחת את הרכב שבו הוא נסע. גובה הפיצויים הוא פרמטר של חומרת נזקי הגוף אשר נגמרו לנפגע ואף הובילו לנזקים משניים כגון: הוצאות רפואיות, כאב וסבל, הפסדי השתכרות ועוד. בכדי לקבל את גובה הפיצויים המקסימלי, יש צורך להוכיח בצורה הטובה ביותר כי לנפגע נגרמו נזקים מהותיים. חשוב לזכור כי ישנו כלל שמהווה את הבסיס לדיני נזיקין והוא: המוציא מחברו עליו הראיה. כלומר, על הנפגע להתנהל בצורה מאוד ספציפית לאחר התאונה וזאת בכדי שהוא יוכיח בצורה הטובה ביותר את הנזק שנגרם לו ויקבל את הפיצוי המקסימלי.

בכדי לקבל את הפיצוי המקסימלי ובכדי להבין כיצד להתנהל מיד לאחר תאונת דרכים, חשוב מאוד לבחור עורך דין תאונות דרכים מקצועי ומומלץ. עורך דין מעין זה  יסייע לכם להשיג את המקסימום שמגיע לכם מחברת הביטוח.

 

מה תעשו אם נפגעתם בתאונת דרכים?

אם נפגעתם בתאונת דרכים, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לרשום את פרטי הרכב אשר מעורב בתאונה. אם מעורבים בתאונה כמה רכבים, חשוב מאוד שלא לוותר על שום פרטי ולרשום את כל הפרטים אשר היו מעורבים גם אם מדובר על תאונת שרשרשת שבה יש רכבים שכלל לא פגעו ברכב שלכם. יש לרשום את סוג הרכב, מספר הרכב, הפרטים של בעלי הרכב, וכן חשוב לרשום את פוליסת הביטוח של הרכב. כמובן שיש צורך לרשום גם את הפרטים האישיים של הנהג בדיוק כפי שהם מפורטים בתעודה המזהה שלו לרבות השם המלא שלו, מספר תעודת הזהות, הכתובת שלו, מספק הטלפון שלו ועוד.

דבר שני שעליכם לעשות הוא לבדוק האם יש עדים לתאונה. במידה ויש עדים, יש צורך לרשום את כל הפרטים שלהם וזאת בכדי שאם הנהג הפוגע יתכחש בשלב מאוחר יותר לכך שהוא היה מעורב בתאונה, לעדים תהיה השפעה חשובה ומהותית.

דבר נוסף שיש לעשות הוא לצלם את הרכב האישי שלך וכן את הרכב המעורב מכל זווית צילום רלוונטית.

כמו כן, יש להתפנות לקבלת טיפול רפואי כמה שיותר קרוב למועד שבו נפגעתם בתאונה ויש לכך השפעה מהותית לגובה הפיצויים שתקבלו שכן, לא פעם נפגעים בתאונת דרכים בטוחים כי הפגיעה שלהם שולית ולא דורשת בדיקה או טיפול רפואי כלשהו ורק לאחר כמה ימים הם מתחילים לחוש בכאבים שונים או במגבלה כלשהי ואז ניגשים לקבל טיפול רפואי. מצב שכזה יכול לגרום להתרחקות של הנזק וכאשר האדם ידרוש פיצויים, במקרה הזה על פי החוק, חברת הביטוח תעניק לו פיצויים הרבה יותר נמוכים מכפי שהיו מגיעים לו אם היה פונה באופן מידי לטיפול רפואי. חשוב גם לציין כי במקרים שבו הנפגע ניגש לקבל טיפול רפואי כמה ימים לאחר התאונה ולא במועד הסמוך לתאונה שבה הוא נפגע, יהיו השלכות רפואיות ועל כן, אין ספק שגם אם אינכם מרגישים פגיעה כלשהי לאחר מעורבות בתאונת דרכים, חשוב לגשת להיבדק בבית החולים.

עוד דבר שחשוב מאוד להדגיש, במקרה שבו הגיעה לזירה ניידת רפואית כלשהי, מומלץ מאוד שלא להתנגד לפינוי בניידת וחשוב לציין את הכאבים שאתם חשים וכל תלונה אחרת בפני החובש או הפרמדיק וזאת בשל העובדה שהם מתעדים את הכל ולאחר מכן תקבלו את המסמכים הרפואיים המעידים על התלונות שלכם לאחר התאונה. אם לא הגיעה ניידת רפואית כאמור, מומלץ מאוד לגשת לקבל טיפול רפואי באופן עצמאי מיד לאחר התאונה כאשר כאמור הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לגשת לקבלת טיפול רפואי בחדר מיון בבית חולים.

 

כיצד תנהגו בבית החולים?

כאשר אתם מגיעים לבית החולים ומקבלים טיפול, חשוב מאוד שתקפידו להתלונן על כל הכאבים שאתם חשים. לא פעם נפגעים נוטים להתייחס בטיפול הרפואי רק לדבר שנראה להם הכי חמור באותו הרגע כגון: חתך מדמם משמעותי ולא מתלוננים על כל הכאבים שהם סובלים מהם. לא פעם הם סובלים באותו הרגע מכאבים קלים בגוף, אך לא מייחסים להם חשיבות. חשוב לדעת כי הכאבים הללו יכולים להתפתח לאחר כמה ימים לכאבים חזקים מאוד ועל כן, יש לציין כל כאב שמרגישים ולו הקטן ביותר כאשר מגיעים לחדר המיון בבית החולים.

טרם אתם עוזבים את חדר המיון חשוב שתקראו ותוודאו כי הרופא כתב את מלוא התלונות שלכם במסמך רפואי. אם התלונות לא נכתבו, חשוב לפנות לרופא ולבקש ממנו לתקן את החסר וזאת מפני שיש חשיבות מכרעת למסמך הרפואי המדובר.

בכדי להגיש תביעה לפיצויים בגין נזקי גוף לחברת הביטוח, יש צורך לקבל אישור ממשטרת התנועה על דיווח התאונה. חשוב להדגיש כי גם בתאונות שבהן מגיעה למקום משטרת התנועה, יש לגשת לתחנת המשטרה ולדווח על התאונה בכדי לקבל אישור.

 

החשיבות בהתייעצות עם עורך דין תאונות דרכים

אין ספק שחשוב מאוד להתנהל בצורה נכונה לאחר פגיעה בתאונת דרכים וזאת בכדי שיהיה לכם סיכוי לקבל את הפיצוי המקסימלי מחברת הביטוח. בד בבד, לא כדאי לנסות להגיש תביעה לחברת הביטוח באופן עצמאי וכדי לקבל את הפיצויים המקסימליים, חשוב וכדאי לבחור עורך דין תאונות דרכים מומלץ ומקצועי אשר מכיר היטב את התחום וידע כיצד ללוות אתכם בתהליך כולו, לייעץ לכם ולסייע לכם בסופו של דבר להשיג את הפיצוי המקסימלי מחברת הביטוח בגין פגיעתכם בתאונת דרכים.

 

תגיות: עורך דין לתאונת דרכים | עורך דין תאונת דרכים

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: