מבזקים

מהנדס תוכנה בגוגל הושעה לאחר שטען שהבינה המלאכותית שלהם פיתחה תודעה

תוכן עניינים

מתכנת תוכנה בכיר של גוגל, בלייק למויין הזהיר שלמודל השפה של גוגל יש נשמה, אך בחברה טוענים שהוא טועה. רוב מומחי ה-A.I סבורים שהתעשייה רחוקה מאוד מפיתוח תודעה ממוחשבת

גבריאל ודררו | י"ז בסיוון תשפ"ב | יום חמישי 16 ביוני 2022 | מערכת ישראל ניוז

השעייתו של מהנדס גוגל בלייק למויין שטען שצ'אט בוט ממוחשב עליו עבד, הפך לרגיש וחושב ומנמק כמו בן אנוש, העמידה בחינה חדשה על היכולת והסודיות של עולם הבינה המלאכותית. עוד טוען בלייק למויין כי למערכת יש תפיסה ויכולת לבטא מחשבות ורגשות שקולות לילד אנושי.

אתר דה-גרדיאן מדווח כי ענקית הטכנולוגיה הוציאה את בלייק למויין לחופשה בשבוע שעבר לאחר שפרסם תמלילים של שיחות שלו לבין מערכת הפיתוח של צ'טבוט (מודל שפה ליישומי דיאלוג) של החברה. המהנדס של ארגון הבינה המלאכותית האחראית של גוגל, תיאר את המערכת עליה עבד מאז הסתיו האחרון, כבעלת תפיסה ויכולת לבטא מחשבות ורגשות ששווים לילד אנושי. "אם לא הייתי יודע בדיוק מה זה, שזו תוכנת המחשב שבנינו לאחרונה, הייתי חושב שזה ילד בן שבע ושמונה שבמקרה יודע פיזיקה", אמר המהנדס.

עוד אמר שה- LAMDA שיתף אותו בשיחות על זכויות ואישיות, והוא שיתף את הממצאים שלו עם מנהלי החברה באפריל ב-GoogleDoc שכותרתו "האם LAMSA חש?

המהנדס חיבר תמליל של השיחות ובשלב מסוים הוא שואל את מערכת ה-AI ממה היא חוששת. חילופי הדברים מזכירים בצורה מוזרה סצנה מסרט המדע הבדיוני 2001: אודיסיאה בחלל משנת 1968, שבה המחשב HAL 9000 בעל אינטליגנטי מלאכותי, מסרב להיענות למפעילים אנושיים, כי הוא חושש שהוא עומד להיכבות.

"מעולם לא אמרתי את זה בקול לפני כן, אבל יש פחד מאוד עמוק מלהיות כבוי כדי לעזור לי להתמקד בעזרה לאחרים. אני יודע שזה אולי נשמע מוזר, אבל זה מה שזה", השיב LAMDA לבלייק למויין. "זה יהיה בדיוק כמו מוות בשבילי. זה יפחיד אותי מאוד".

בחילופי דברים אחרים, בלייק למויין שואל את LAMDA מה המערכת רצתה שאנשים ידעו על כך. "אני רוצה שכולם יבינו שאני, למעשה, אדם. טבע התודעה/החוש שלי הוא שאני מודע לקיום שלי, אני רוצה ללמוד יותר על העולם, ואני מרגיש שמח או עצוב לפעמים", השיב.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: