מבזקים

צפו: יחידת השיטור הימי אילת מצילים את חייהם של שניים שנסחפו

תוכן עניינים

שוטרי יחידת השיטור הימי שסיימו את משמרתם שעתיים לפני לכן, הוזעקו מביתם על מנת להציל את חייהם של שניים שנסחפו בים

אהרון קלפה | כ"ב בסיוון תשפ"ב | יום שלישי 21 ביוני 2022 | מערכת ישראל ניוז

בשעת לילה שוטרי יחידת השיטור הימי הוקפצו להציל את חייהם של שניים שנסחפו בים. תוך דקות הגיעו השוטרים ליחידת השיטור הימי הממוקמת במרינה הצפונית ומיהרו לצאת באמצעות כל השיט המשטרתי לכיוון החופים הדרומיים.

את יום שבת האחרון אפיינה רוח צפונית מערבית שמהירותה נמדדה כ-20 קשרים. במוצאי שבת קיבלו שוטרי היחידה הימית של משטרת אילת, דיווח טלפוני אודות שני גולשים הנמצאים על סאפ כ-1500 מטר מהחוף הדרומי סמוך מאוד למשולש הגבולות הימי: מצרים, ירדן וערב הסעודית.

השוטרים, שאך סיימו את משמרתם שעתיים קודם לכן, הוזעקו מביתם על מנת להציל חייהם של השניים שנסחפו.

רס״ר אלי קון, שוטר ימי: "את הדיווח לאירוע קיבלתי ישירות בשיחה לנייד האישי שלי, בו בזמן שאני מתארגן ליציאה חזרה ליחידה, יצרתי קשר עם חדר השליטה בזירת ים סוף של חיל הים וביקשתי מהם להנחות את החיילים שהיו בסמוך לגולשים לבדוק לשלומם ובריאותם ולשמור עימם על קשר עין רצוף וזאת מהחשש כי בכל רגע נתון הם יכולים להיסחף אל מעבר לגבולות הימיים. במקביל מיהרתי להגיע ליחידה ולצאת במהירות יחד עם שותפי לזירת האירוע״.

תוך דקות הגיעו השוטרים ליחידת השיטור הימי הממוקמת במרינה הצפונית ומיהרו לצאת באמצעות כל השיט המשטרתי לכיוון החופים הדרומיים.

רס״מ קובי לוי, שוטר ימי: ״תוך זמן קצר הגענו למקום האירוע והבחנו בשני הגולשים בשנות העשרים לחייהם, כשהם מפוחדים, תשושים, ללא מים לשתייה וחגורות הצלה, ולאחר ששהו בעומק המפרץ קרוב יותר משלוש שעות. מיד החלנו בפעולת חילוץ ותוך דקות העלנו אותם לספינה המשטרתית יחד עם הגלשן״.

לאחר שווידאו השוטרים כי מצבם הבריאותי תקין, חילצו את הגולשים והשיבו אותם חזרה לחוף.

פקד אפרת אקלר, דוברת משטרת מרחב אילת: ״אירוע זה מצטרף לאירועים רבים המעידים על שיתוף הפעולה הפורה וההדדי בין המשטרה לגופי הביטחון וההצלה השונים הפועלים בגזרת מרחב אילת. השוטרים הוזעקו מביתם לאחר שזמן קצר קודם לכן סיימו משמרת ויצאו להציל חייהם של הגולשים ללא היסוס. ללא תושיית השוטרים, מחוייבותם לתפקידם ומהירות תגובתם סביר כי סופו של אירוע זה היה שונה״.

עוד נמסר מהמשטרה: "אנו שבים וקוראים לכל משתמשי הים לנהוג באחריות הנדרשת טרם היציאה לים: יש להצטייד במכשיר סלולרי ליצירת קשר עם מוקד 100, לבחון את תנאי מזג האוויר, רדת החשיכה ולהתרחק מאיזור הגבולות הימיים".

תיעוד רגעי החילוץ כפי שתועד במצלמות גופם של השוטרים

אולי תרצו לראות גם את זה:

צפו: יחידת השיטור הימי אילת מחלצים ילדים שנסחפו הרחק מהחוף

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: