מבזקים

"המצב ביהודה ושומרון חמור ונפגעים מכך יהודים וגם הפלסטינים"

תוכן עניינים

בכנסת לא מדברים רק על חוק יו"ש, מנסים להציל חיי אדם: "המצב ביו"ש חמור ונפגעים מכך גם היהודים וגם הפלסטינים"

מאיר אוליאל | כ"ט בסיוון תשפ"ב | יום שלישי 28 ביוני 2022 | מערכת ישראל ניוז

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, קיימה ישיבת מעקב אחר הטיפול בקטל בדרכים ביהודה ושומרון לאחר חשיפה של כשלים רבים.

הישיבה התקיימה אתמול בבוקר בעקבות דיון שיזמה ח"כ אורית סטרוק כבר לפני כחצי שנה, בו נחשפו כשלים רבים בהם מחסור בשוטרים וניידות שמוביל את המשטרה להסתייע בחיילים ולוותר על אכיפה בלילות. היו"ר ביטון פתח את הישיבה והזכיר את הממצאים הקשים שעלו בדיון הקודם, בין היתר על היעדר ניידות תנועה ביהודה ושומרון בשישי בלילה ויציאה לשטח של ניידות בעזרת סיוע של חיילי צה"ל.

מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן, אמר כי שיטור הוא אחד המשאבים הכי משמעותיים שנמצא בחסר בישראל, וזה נכון גם במחוז ש"י: "תגברנו את המשטרה אבל זה לא הלך למחוז ש"י, אלא לטיפול באלימות בחברה הערבית, לטכנולוגיה וסייבר ודברים אחרים. עד לפני כמה ימים קיימנו דיוני תקציב שכללו דרישה להרחבת משאבים במחוז ש"י, אבל לא ברור מה יקרה כי לא יודעים לאן הולכים ולכן הכוונה היא לעשות יותר עם מה שקיים", אמר לוטן.

שרת התחבורה מרב מיכאלי שאף היא נחכה בישיבה אמרה כי סוגיית הבטיחות היא עליונה, ופירטה על תקצוב הטיפול במוקדי סיכון, בפניות שמאלה ובהרחבת כביש 90, אך הוסיפה: "האתגרים מרובים מאוד והתקציב הכולל הנדרש הוא לא בהישג ידנו, אפילו לא בטווח הראיה".

היו"ר ביטון הזכיר כי הדיון עוסק בנעשה ביהודה ושומרון ומיכאלי השיבה: "לא עשינו תכנית מיוחדת לשום אזור בארץ. גם בגולן מצב הכבישים הוא בכי רע מאוד מאוד, גם בגליל יש כבישים ללא אבא או אמא ובהתאמה לא עשינו תכנית ספציפית".

צילום ויקיפדיה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: