מבזקים

כמה עולה לכרות עצים ומה צריך לבדוק?

תוכן עניינים

עצים הם התוספת המושלמת לכל נכס. מלבד הצל והאוויר הנקי, הם גם נראים נהדר. אבל ישנם רגעים שבהם היתרונות עולים על החסרונות ולא נותרת ברירה אלא לכרות את העץ. באילו מקרים? כמה זה יעלה? ומה חשוב לבדוק? ריכזנו לכם את כל הפרטים החשובים.

קודם כל, אל תעשו זאת בעצמכם

אם יש עבודה שאינכם צריכים להתמודד אתה בכוחות עצמכם זו כריתת עץ, אלא אם כן יש לכם ניסיון קודם, ידע, הכשרה ואת כל הציוד המתאים. אחרת, מומלץ להזמין חברה מקצועית שתעשה זאת עבורכם ולפני שאתם עושים זאת, עליכם קצת להבין כמה עולה לכרות עצים ובמה הדבר כרוך.

מחיר כריתת עצים תלויות במגוון גורמים, כך שיכולות להסתכם בכמה מאות ועד כמה אלפי שקלים. לכן זה חשוב שתלמדו על הגורמים העיקריים שמשפיעים על העלויות שלכם.

גודל, קוטר ומין העץ

ברוב המקרים מזמינים את אנשי המקצוע עבור משימות שלא ניתן לבצע לבד. לכן כאשר מדובר בעץ קטן שכריתתו אינה דורשת עבודה בגובה או ציוד מקצועי, המחירים יהיו נמוכים יותר. לעומת זאת, המחירים של כריתת עצים גדולים וגבוהים יכולה להגיע לכמה אלפי שקלים, במיוחד אם החברה שמגיעה צריכה לעבוד עם ציוד מכני לכריתת עצים.

גם קוטרו של גזע העץ עשוי להשפיע על המחיר הכולל. מטבע הדברים קל ומהיר יותר לכרות עץ שקוטר הגזע שלו צר, לעומת עץ בעל קוטר גזע עבה יותר. לכן הגובה הוא לא הגורם העיקרי, לזן העצים יש גם קשר הדוק למחיר. לדוגמה ישנם עצים שנוטים לצמוח לגובה אך הגזעים שלהם יהיו יותר דקים, ומערכת השורשים שלהם תהפוך את העבודה ליותר קלה, או להיפך.

מתי להזמין אנשי מקצוע? כאשר גובהו של העץ עולה על 4-5 מטרים.

מכשולים פיזיים ושיטת העבודה

ישנם מכשולים שיכולים להקשות גם על כריתת העצים הפשוטה ביותר, וכתוצאה מכך יושפעו גם המחירים של העבודה: כך למשל מצב ירוד של העץ, מקום צר שמגביל את העבודה, גישה מוגבלת לכלי רכב, אדמה סלעית או בוצית, קרבה לעצים אחרים שמפריעה, כל אלו ועוד הם גורמים שיכולים להשפיע על המחיר הסופי.

מעבר לכך, המכשולים בשטח יכולים להשפיע על בחירה בשיטת העבודה, וכתוצאה מכך לייקר את המחיר. יש כמה שיטות לכריתת עצים: עם מנוף, על ידי טיפוס ומלמטה עם מסור. בחירת השיטה הטובה ביותר מתבצעת בהתאם לתנאים בשטח.

משתנים נוספים שיכולים להשפיע על המחיר

מידת הדחיפות: בדומה לשירותי חירום שדורשים זמינות גבוהה יותר ותגובה מהירה לקריאה שלכם, כך גם כריתת עצים דחופה תעלה יותר, בהשוואה לעבודה רגילה.

עבודה עם מנוף: אם עולה הצורך להשתמש במנוף כדי לכרות את העץ, המחירים יעלו בצורה חדה ממש.

בקרת תנועה: אם עולה הצורך לסגור את הרחוב באופן מלא או חלקי, העלויות יהיו גבוהות יותר כתוצאה מהצורך בצוות גדול יותר של עובדים ובאביזרים וציוד נוספים.

באילו מקרים יעלה הצורך בכריתת עצים?

כדי לדעת אם צריך לכרות את העץ מומלץ להתייעץ עם גורם מוסמך. ההמלצה על כריתת עץ יכולה להגיע בעקבות מחלה של העץ, זני עצים שנשברים בקלות או נוטים להיפגע ממזיקים. מנזק שנגרם לגזע, מחלקים חלולים בתוך העץ, מענפים מתים שמסמלים שיש מחלה או שנגרם נזק לשורש או לגזע, ועצים נטויים שמהווים סיכון בטיחותי.

אלא אם כן מדובר בעצים קטנים מאוד, בדרך כלל הכי בטוח להיעזר בחברה שמתמחה בכריתת עצים. וכדי לדעת כמה העבודה תעלה לכם, כל שעליכם לעשות הוא ליצור עם החברה קשר ולבקש הצעת מחיר!

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: