מבזקים

קרבות השריון הגדולים בהיסטוריה: קרב קורסק

תוכן עניינים

היום לפני 79 שנים: בחודש יולי 1943 נערכו הגרמנים לתקיפת ברית המועצות בקוסק. הקרב נחשב גם לקרב השריון הגדול ביותר בהיסטוריה, מכיוון שהשתתפו בו בין 6,000 ל- 8,000 אלף כלי רכב משוריינים משני הצדדים

אלי ששון | ה בתמוז תשפ"ב | יום שני 4 ביולי 2022 | מערכת ישראל ניוז

מטרת הגרמנים הייתה לנטרל את הסכם ברית המועצות בחזית המזרחית בטרם תחל מתקפה של בנות הברית במערב אירופה. המפקד הגרמני ביקש לא לתקוף אלא להמתין שהרוסים ייתקפו, אך היטלר התנגד וכך היה.

לשם כך ריכזו הגרמנים כ-51 דיוויזיות – אוגדות עם כ-850 אלף חיילים, 2,700 טנקים 11אלף תותחים בפיקודו של פילדמרשל מיינשטיין. מולם ניצבו הרוסים עם 77 דיוויזיות עם 1.100.000 מיליון חיילים 3,600 טנקים ו-18 אלף תותחים בפיקודו של המרשל זקוב

הגרמנים תקפו אך נענו במכות נגד רוסיות שעשו שמות בצבא הגרמני שנתקל בעוצמת אש גבוה והגנה באמצעות מוקשים.

לאחר שנכשלה המתקפה הגרמנית ולאחר שהיטלר שמע על האבדות בצבאו, הוא פסק לסגת מיד חזרה אך מפקד המבצע התנגד ואמר שהרוסים עומדים להישבר. היטלר איים שאם הנחייתו לא תבוצע הוא יעמיד את מיינשטיין לדין.

בסיכומו של קרב נסוגו הגרמנים למרות שהאבדות שלהם היו קטנות בהרבה מהרוסים. לגרמנים כ-50 אלף הרוגים ו-400 טנקים מושמדים. לעומת זאת הרוסים איבדו מאות מטוסים כ-900 טנקים וכ- 250 אלף הרוגים. הנסיגה הגרמנית מקורסק סימנה את תחילת סופם של הגרמנים.

קרבות השריון הגדולים בהיסטוריה: קרב קורסק | צילום ויקיפדיה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: