מבזקים

משרד התפוצות וארגון פנים הודיעו על הקמת מנהלת להתחדשות יהודית

תוכן עניינים

בתום שנה של הכנות הודיעו משרד התפוצות וארגון פנים הודיעו על הקמת מנהלת להתחדשות יהודית. השר נחמן שי: "מובילים לראשונה שינוי תפיסתי בנושא ההתחדשות היהודית בישראל"

אהרון קלפה | ח בתמוז תשפ"ב | יום חמישי 7 ביולי 2022 | מערכת ישראל ניוז

השבוע הושלמו ההכנות האחרונות לקראת הקמתה של המנהלת להתחדשות יהודית בין משרד התפוצות לבין ארגון פנים, ארגון גג הפועל בנושא ההתחדשות היהודית ובעל היכרות עמוקה עם המסורות והזהויות היהודיות הפועלות בישראל ובעולם.

המנהלת תאפשר לארגונים בישראל להתחבר למסורת ולתרבות היהודית הייחודית  להם. מדובר בהשקעה ממשלתית נרחבת וראשונה מסוגה, אשר תנוהל תחת האגף להתחדשות יהודית, שהוקם השנה במשרד התפוצות. תקציב המנהלת יעמוד על סך של 60 מיליון ₪, את מחציתו יממן משרד התפוצות ומחציתו ארגון פנים.

המנהלת להתחדשות יהודית תהיה אחראית על ארגון, על הרחבה ועל פיתוח שדה ההתחדשות היהודית בישראל והעצמתו באמצעות פרויקטים ותכנים לציבור הרחב הכוללים: ימי עיון, סיורים לימודיים, אירועים, הרצאות, סמינרים ואירועי תרבות קהילתיים. המנהלת תקדם הכשרה ופעילות במסגרות חינוכיות בלתי פורמאליות ותשתף פעולה עם רשויות מקומיות, בהתאמה לאוכלוסיות המקומיות של כל רשות עירונית ובדגש על קהלים חדשים. כלל פעילויות המיזם צפויות להגיע לכ-700,000 משתתפים.

עוד יבוצעו מחקרים ופיתוח של כלים שונים, ליצירתו של מאגר נתונים אשר יכלול את כלל הפרויקטים בתחום התחדשות יהודית.

ד"ר נחמן שי, שר התפוצות: "ההחלטה על הקמת המנהלת להתחדשות יהודית היא החלטה היסטורית שמשמעותה שוויון, שוויון בין המסורות השונות הנהוגות בעם היהודי. אנחנו, כממשלה וכמדינה, נותנים להם עתה מקום שווה, כבוד והכרה במידה שווה. במאה ה21 נאבק העם היהודי בסוגיות מורכבות, כולל גיור, כשרות ונישואים אזרחיים. עלינו להבטיח את אחדותו של העם היהודי באשר הוא ויחד עם זאת, לאפשר שיח פנימי, דיון וחשיבה על מהות היהדות ועל אופייה. זהו כוחה של היהדות".

עו"ד ציונה קניג יאיר, מנכ"לית משרד התפוצות: "היהדות הינה דת דינמית ומכילה, המתאימה עצמה לעתות הזמן וקשובה להלכי הרוח. מדובר בערכים חשובים ומרכזיים בהווייתו של העם היהודי. בחלקנו נפלה הזכות להוביל את אחד המהלכים הגדולים והמשמעותיים ביותר בשנים האחרונות בהתחדשות היהודית. דרך האגף והמנהלת החדשים, אנו מעוניינים לקרב את כל יהודי ישראל אלה לאלה, ולייצר שיח פורה  ומכיל המאפשר לתת ולקבל ביטוי ומקום מכובד לכל אחת מהמסורות והקהילות היהודיות החיות בישראל".

יותם ברום, מנכ"ל עמותת פנים- איגוד ארגוני יהדות ישראלית: ״הקמת המנהלת להתחדשות יהודית היא צעד היסטורי של הכרה ותקצוב ממשלתיים לשדה היהדות הישראלית. אנחנו שמחים ומתרגשים לשתף פעולה עם משרד התפוצות ולהתחיל בתהליך להשבת המסורת היהודית אל לב הקונצנזוס הישראלי ולא כגורם מפלג ומשסע. היהדות שייכת לכולם ולכולן, וככזאת ראוי שתהייה נגישה ורלבנטית לכל חלקי האוכלוסייה דתיים, מסורתיים או חילוניים. המנהלת להתחדשות יהודית תהיה בית לכל אלה שרוצים להעמיק את זהותם היהודית, עם אהבה למסורת ולמורשת, עם סקרנות להכיר דרכים ומסורות שונות משלהם ותמיד בדיאלוג מתמיד עם התרבות הישראלית״.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: