מבזקים

המדריך המלא לשחרור עצירות מיידי

תוכן עניינים
המדריך המלא לשחרור עצירות מיידי

הסיטואציה הבאה אולי מוכרת לכם: אתם מרגישים לחץ באזור הבטן, צורך לשחרר, אבל לא מצליחים. סובלים? אתם לא לבד.

עצירות היא אחת מבעיות העיכול הנפוצות ביותר ועשויים לחוות אותה בכל שלבי החיים כאשר היא שכיחה יותר בגיל מבוגר, מ-60 ואילך.

תסמינים לעצירות שכדאי להכיר

התופעה מתייחסת לקושי ביציאה וטיבה משתנה מאדם לאדם, כי לכל אדם הרגלי יציאה אחרים.

עם זאת, ישנם תסמינים משותפים אשר יכולים לבשר על בעיה של עצירות.

הסימפטומים עשויים לכלול ממץ אינטנסיבי או כאב בעת יציאה, תחושת מלאות גם לאחר יציאה או תחושה שלא כל הצואה עברה, כאב בטן מתמשך או כאבים בגב התחתון, גזים בתדירות גבוהה או תחושה של גז כלוא המייצר תחושת כבדות. יש אנשים שחווים גם חום או בחילות.

לרוב עצירות כרונית מתוארת כעצירות של שבועיים ויותר ועצירות קלה היא של פחות מ-3 יציאות בשבוע. במקרים קיצוניים לתופעה עשוי להתלוות נוזל דמי מפי הטבעת או דם בצואה ותיתכן גם עלייה חדה בחום הגוף.

מלבד הכאב ותחושת אי הנוחות, עצירות עשויה גם להוביל למצב לא נעים של טחורים כואבים.

מה גורם לעצירות?

הגורמים לעצירות מגוונים כאשר מדובר בבעיה במעיים או בשינויים בשגרה, בעיות בריאותיות המשפיעות על מערכת העיכול, בעיקר מצבים בריאותיים שקשורים לתפקוד של המעי הגס, מעי רגיז, בעיות הורמונאליות כמו למשל, תת פעילות של בלוטת התריס. עצירות נפוצה גם בהריון ובגיל המעבר בעקבות שינויים הורמונאליים קיצוניים. תופעות לוואי של תרופות מסוימות אף הן כוללות עצירות.

שינויים תזונתיים ובעיקר תזונה דלת סיבים עשויים להשפיע על היציאות ולגרום לעצירות.

כך גם פעילות גופנית לקויה ומצב של התייבשות.

למצבים נפשיים כמו מתח ולחץ יכולה להיות השפעה על התפקוד של מערכת העיכול ומכאן החשיבות הרבה שיש להלך הרוח ולרגיעה לתפקודה התקין.

כיצד עוצרים את העצירות?

ישנן דרכים שונות להתמודד עם עצירות – https://meditec.co.il/help-constipation/ . תזונה מאוזנת עשירת סיבים יכולה לסייע כמו למשל, שעועית, שזיפים, דגני סובין. ההעדפה היא לטובת סיבים מסיסים שמרככים את הצואה.

כדאי להימנע ממזון מעובד, קשה ומוצק אלא לרסק את המזון בבלנדר או לרכך אותו בבישול וכך יהיה יותר קל להוציא את הצואה דרך פי הטבעת, במיוחד אם קיימת רגישות באזור או כאב בעת היציאה.

ישנם שמנים שונים כמו שמן זרעי פשתן או שמן מסוג פרפין אשר יכולים לרכך את הצואה.

כדאי לעסוק בפעילות גופנית באופן מתון על בסיס קבוע, כדי לעודד את פעולת המעיים.

מומלץ להימנע מהתייבשות ולשתות בין 1.5-2 ליטר נוזלים ולהימנע גם משתיית משקאות מוגזים. עם זאת, מבחינת קפה הדעות חלוקות. מצד אחד, קפאין יכול לעזור בביצוע פעולת המעיים ומצד שני הוא מאוד מייבש, כך שצריך לבחון איך שתיית הקפה משפיעה עליכם ובכל מקרה, לשתות הרבה מים לאחר שתיית הקפה כדי למנוע מצב של התייבשות.

בעת הביקור בשירותים כדאי לאמץ תנוחה שיכולה להקל על עבודת המעיים ולהרים את הברכיים על הדום. כמו כן, להרפות את השרירים.

במידה והעצירות נמשכת וגורמת לכאב, מומלץ לגשת לייעוץ רפואי. בדיקת הרופא תסתמך על בדיקות שונות כמו בדיקת טונוס השרירים בפי הטבעת, בדיקת דם, בדיקת צואה ובמקרים מסוימים קולונוסקופיה.

לעיתים מה שיעזור אלה מרככי צואה למיניהם או משלשלים יעילים כמו גליצרין פורטה המגיע בצורת פתיליות לשימוש רקטלי המעודדות את השרירים להתכווץ ומייצרות את הגירוי שיכול לעזור לשחרר את העצירות.

יש לעשות שימוש במוצר על פי ההוראות ובהנחיית הרופא ויש לשים לב שיש גם מוצר מותאם להתמודדות עם עצירות אצל ילדים.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: