מבזקים

חשש כי השרה מיכאלי עשתה שימוש בכספי ציבור לקידום קמפיין פוליטי

תוכן עניינים

האם קיים קשר בין הקמפיינים של משרד התחבורה ולקמפיין בחירות של מרב מיכאלי?: "ככל שהדברים יאומתו, מדובר בהפרה חמורה של דיני הבחירות ובשימוש אסור בכספי ציבור"

מאיר אוליאל | כ"א בתמוז תשפ"ב | יום רביעי 20 ביולי 2022 | מערכת ישראל ניוז

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (רביעי) למשרד התחבורה בקשת חופש מידע על הקמפיין הפרסומי של רפורמת דרך שווה, בשל הדמיון החיצוני לקמפיין שניהלה שרת התחבורה מירב מיכאלי.

מסמך הבקשה של התנועה לאיכות השלטון

הבקשה מהתנועה לאיכות השלטון מגיעה בעקבות פרסום ברשת החברתית טוויטר של העיתונאי יניר קוזין, אשר הצביע על דמיון חיצוני רב בין הקמפיין שניהלה שרת התחבורה מירב מיכאלי לראשות מפלגת העבודה, לבין הקמפיין של משרד התחבורה לקידום רפורמת דרך שווה, הגישה התנועה לאיכות השלטון בגשת חופש מידע למשרד התחבורה.

מבדיקת התנועה באתר לשכת הפרסום הממשלתית נראה כי קמפיין דרך שווה לא תוכנן, נוצר ופורסם דרך הלפ"מ. לאור זאת פנתה התנועה בהתאם להוראות חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998 בבקשה לקבל מידע על פרטי החוזה ומשך ההתקשרות שנערך עם משרד הפרסום שמוביל את הקמפיין, וכן דרישות משרד התחבורה לקמפיין – מבחינה לשונית, תוכנית, ועיצובית.

עוד ביקשה התנועה לקבל את טיוטות הפרסומים השונים בתהליך העבודה על הקמפיין, לרבות סרטונים, מצגות, כרזות, ואתר אינטרנט, בין אם הוצעו על ידי הגוף אשר מוביל את הקמפיין ובין אם עוצבו כגרסה ראשונית על ידי משרד התחבורה.

תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "עולה כאן חשש כבד שמא יושבת ראש מפלגת העבודה, השרה מיכאלי עשתה שימוש בכספי ציבור על מנת לקדם קמפיין פוליטי של מפלגתה. ככל שהדברים יאומתו, מדובר בהפרה חמורה של דיני הבחירות, ובשימוש אסור בכספי ציבור".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: