מבזקים

מנכ"ל אזור אילת של רשת מלונות פתאל: "הדברים הכי טובים קורים כשאתה לא מתכנן אותם"

תוכן עניינים

הכירו את שי ז'ורנו, לא רק מנכ"ל של אזור אילת ברשת פתאל ל- 11 מלונות ברשת פתאל עם חולצה לבנה, עניבה חליפה וסבר פנים רציניות כפי ש- CEO אמור להיות, אלא מנכ"ל אהוב על עובדי המלונות שמביא את הקדמה את החידושים והכי חשוב את רווחתם של העובדים וצוות מנהלי הרשת אל הפרונט. ראיון בנעלי בית

רות קרייתי | י"א בסיוון תשפ"ב | יום שישי 10 ביוני 2022 | מערכת ישראל ניוז

אם הייתם אומרים לשי ז'ורנו שהוא מתעתד להיות מנכ"ל רשת מלונות פתאל באילת שיחלוש על 11 בתי מלון מהטובים בארץ ויעשה חיל, מן הסתם היה מעלה חיוך על פניו ומושך בכתפיו. מי שהגיע לאילת לעבודה מועדפת אחרי צבא והחל את דרכו במדרגה הראשונה ברשת, חולש היום על אימפריה שבנה יו"ר הרשת דוד פתאל בשנת 1998.

שי ז'ורנו הוא סמל למשוואה של נחישות שווה הצלחה. הצלחה בעבודה והצלחה במשפחה. הוא נשוי ואב לשלושה בנים, נולד באשקלון לפני 40 שנים, עבר את המסלול השגרתי שעובר כל ילד בישראל: בית ספר יסודי 'דקל', בית ספר על תיכון 'אורט' ובגרות ומיד אחר כך 'צה"ל קורא לך'. את שירותו הצבאי הוא שירת 3 שנים בסיס דלק "התעסקתי עם נשקים. הייתי אחראי על הנשיקיה בודק ומפרק נשקים ומאוד אהבתי את זה". אחרי שסיים את שירותו הצבאי, הוא לא ידע מה אני הולך לעשות אז "יצאתי לטייל וליהנות מארצנו היפה". חצי שנה אחרי, באישון לילה בשעה 22:00 ליתר דיוק ובלי תכנון מוקדם ירד שי עם חבר לאילת עם כדי לממש עבודה מועדפת. "חשבתי, נישאר באילת חצי שנה ונחזור אך הדברים הכי טובים קורים כשאתה לא מתכנן אותם".

מנכ"ל אילת ברשת מלונות פתאל שי ג'ורנו ומשפחתו | באדיבות מלונות פתאל

עבודה מועדפת

מלון קיסר אילת היה המלון הראשון שקיבל את שי וחברו "זה היה בחודש מרץ 2004 התחלנו לעבוד במלצרות. אחרי 3 חודשים החבר עזב ואני נשארתי כדי לסיים חצי שנה ולחזור הביתה" וכמו שאנחנו מכירים 'מרות מחשבות בלב איש' גם זה לא קרה, כמובן. שי המשיך לעבוד עוד שנתיים ושמונה חודשים בקיסר "שם למדתי את הבייסיק של המלונאות. המנכ"ל דדי לוי זכרו לברכה היה המנטור שלי. כשהוא ראה אותי עובד כפיקולו, אמר לי 'אתה תהיה מנכ"ל". שם בקיסר היתה ההתקדמות שלי בעיקר במחלקת מזון ומשקאות. אחרי שנתיים ושמונה חודשים החלטתי שאני רוצה להיכנס לאחד הרשתות הגדולות באילת. יצאתי מקיסר מנהל מזון ומשקאות, שזו מדרגה רצינית לקראת מימוש מנכ"לות וצריך גם מזל בחיים. התראיינתי בפתאל פעמיים ולא קיבל אותי ובפעם השלישית התקבלתי כי לא היתה להם ברירה", אומר שי וצוחק. המעבר לפתאל קרה לפני 15 שנים, בחודש יולי שנת 2007 ועבד בתפקידים: סגן מנהל מזון ומשקאות בלאונרדו פריוויליג', אחר כך מנהל מזון ומשקאות של המלון. מאוחר יותר ניהל את מחלקת מזון ומשקאות גם בלאונרדו פריוויילג ובמלון הסמוך לו, לאונרדו רויאל ריזורט. משם התקדם לסמנכ"ל ברויאל ריזורט, סמנכ"ל מזון ומשקאות בארמונות הרודס, מנהל תפעולי בארמונות הרודס, מנכ"ל יו מג'יק סאנרייז בקיבוץ אילות, מנכ"ל מלון יו מג'יק פאלאס, וכעת הוא מכהן חצי שנה כמנכ"ל 11 מלונות של רשת פתאל באילת.

"אני שם כדי לתת להם יד"

כמי שאינו אוהב להעיד על עצמו ומעדיף שאחרים יעשו זאת, שי ז'ורנו אינו משאיר פתח לספק. הוא פרפקציוניסט מושלם עם אינטליגנציה רגשית גבוהה מאוד, אנרגטי וחרוץ שעובד לפי הספר. מהרגע שהוא מתעורר ועד שהוא הולך לישון בשעה מאוחרת, כך 24/7 בסוף היום הוא לא ישאיר דבר בשולחן שלו. מה מניע אותו בעבודתו? "יש בי חרדה מאוד רצינית מכישלון, עובד לפי הספר ואדם מאוד חרוץ". יש לו סוד שאנחנו לא יודעים?, "אני מניח תפילין כל יום עורך קידוש בשבת ונוטל ידיים בבוקר". לגבי חריצות, זה משהו טבוע בדי-אן-איי של האדם ואצלי זה בא מהבית. אבי היה איש צבא ועובד מאוד קשה. הוא חינך אותנו חינוך לערכים של כבוד האדם וחריצות. אם יש משהו שעזר לי להתקדם בחיים, זה הדבר. אימא ברוב חייה הייתה עקרת בית שגידלה אותנו והיא היתה המלטפת".

החינוך שקיבל בבית והליטוף של אימא עיצבו את שי למה שהוא כיום. מנכ"ל שאכפת לו מצוות מנהלי בתי המלון ומ- 2400 לערך, העובדים תחתיו. האם כל עוד יכול להגיע אליו למשרד ולשטוח בפניו את בעיותיו? "לכל מלון יש מנכ"ל וכמובן מי שרוצה לדבר איתי מוזמן וזה מקובל על כל מנכ"ל. פעם בחודש אני מזמן שיחת קפה עם מנהלי בתי מלון בפגישת חוץ. אני מתעניין במה שקורה להם בעבודה ובמשפחה. עושה זאת כי איני נמצא פיזית בבתי מלון וחשוב לי שגם מנהלי מחלקות ידעו שיש להם אוזן קשבת ברמה האזורית וברמה של הנהלה בכירה. אני איש של אנשים ומתעניין אם יש דברים שאני יכול קדם. לפעמים בשיחה כזאת פתוחה, מבינים שיש דברים מעבר לעבודה שמצריכים את עזרתי והכוונתי. אני שם כדי לתת להם יד". איך מתחיל היום של מנכ"ל מלונות הרשת? "עבודתי מתחילה בסיורים ובדיקה בבתי המלון. מברך לשלום את כל העובדים ולעיתים אני קובע סיורים יזומים. לפגישות במשרדים בתל אביב אני טס פעמים בחודש. לשמחתי אנחנו היום רשת המלונות הכי טובה בישראל וצריך לשמר את זה". ומה קורה עם המשפחה הפרטית של שי? איך המשפחה מתנהלת כשהאבא עסוק 24/7? מסתבר כי למרחק בין הבית לעבודה, חמש דקות "לא כמו במרכז הארץ" הוא מרגיע. "אני משתדל כל יום לקחת את ילדיי לגן ולבית הספר ומשתדל להחזיר אותם. את אשתי הכרתי במלון קיסר לפני 15 שנים. יש לי אישה מדהימה שבלעדיה לא הייתי מגיע לאן שהגעתי בחיים. אני לוקח את הילדים לחוגים, טיולים בשבתות ולא מוותר על ארוחת ערב בליל שישי בבית. ומה הוא עושה למען הזוגיות? "פעם בשבוע ולא משנה מה קורה, אנחנו יוצאים. פעמיים בשנה יוצאים גם לחופשות בחול' ואז באה קורונה וטרפה את הקלפים. לא היינו שנתיים בחול' אז מפצים על כך בטיולים בארץ במקומות שטרם היינו בהם".

הנופשים מצביעים ברגלים

לפני כשנתיים נפל דבר בעולם ששינה את כל הכללים. נגיף הקורונה שהתגלה במחוז הואן בסין הכניס לסגר 11 מיליון תושבים ומאז כל השאר היסטוריה. אט אט נסגרו ערים בישראל וגם באילת, עיר הנופש והתיירות. "גם מלונות הרשת נסגרו אך לשמחתנו הרשת חזקה, תומכת ועוזרת מאוד לעובדיה. הזמן שאנשים ישבו בבתים, אנחנו חילקנו אוכל מהמלונות ושלחנו לעובדי הרשת. דאגנו לחזק את התא המשפחתי שלהם. את החגים פסח וראש השנה עשינו בחיק המשפחה והיה מדהים" שי כיהן באותה תקופה במנכ"ל מלון מג'יק פאלס, "אין ספק שזאת היתה תקופה מאתגרת עם פחות תיירים אך שלא כמו המלונות בתל אביב, ירושלים וטבריה שלם לא הגיעו הרבה נופשים, לא הרגשנו את המחסור באילת ובים המלח. אנחנו מאוד שמחים לארח את הקהל הישראלי שמצביע ברגלים והמלונות באזורים אלו, עובדים בצורה יפה מאוד". הנופש הישראלי מרבה להתלונן על מחירים מאוד יקרים במלונות של הרשת, האם כך הדבר?, "זה לא נכון. לרשת פתאל יש בארץ 44 בתי מלון. לנו יש מחירים לכל כיס ותלוי איזה מלון אתה בוחר. יש שמיועדים למשפחות, לזוגות ומלונות הכל כלול, וחצי פנסיון. תלוי באיזו תקופה מדובר. יש מחירים לכל כיס ומי שרוצה להזמין, הוא יותר ממוזמן להיכנס לאתר פתאל ולקבל מחירים מאוד אטרקטיביים. לנו יש אסטרטגית מכירה שנתית בכל בתי המלון שלנו וכך אנו עובדים. לא משווים עם רשתות אחרות ולא מתחרים איתם. אני פוגש אורחים בבתי מלון שלנו שאומרים לי שמצאו מחירים טובים עבורם הם מקבלים יותר. value for money – ש תמורה לכסף. האם שי ז'ורנו המנכ"ל האהוב יעזוב את אילת למען עבודה אחרת בחול' או בעיר אחרת? "במציאות הקיימת אני מעדיף בשנים הקרובות להישאר באילת, הן מצד משפחתי וילדי הקטנים שנמצאים במסגרות ומהצד השני אני רואה את עבודתי בתפקיד הנוכחי לחמש שנים. בעתיד הדמות שלי לחיקוי הוא דוד פתאל ואני מאחל להמשיך ולהתקדם בחיים".

(פורסם גם באתר וואצ'-אפ)

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: