מבזקים

טיפים לשמירה על הבגדים

תוכן עניינים

שמירה על בגדים אינה עסק של מה בכך שכן, בעידן בו אנו חיים ישנם המון צורות לשמירה איכותית וטובה של הבגדים. אחת מאפשרויות אלו היא באמצעות שימוש במגהץ קיטור. כיום ניתן לגהץ את רוב הבגדים בארון שכן, מדובר על פעולה מאוד פשוטה אשר מיישרת ושומרת על הבגדים על מנת שלא יתכווצו. לעיתים פעולה זה נשמעת לנו משעממת, אך היא חשובה מאוד. במאמר זה נלמד איך לשמור על הבגדים בצורה הטובה ביותר.

הנה כמה טיפים שיכולים לחסוך לנו המון זמן, ובעיקר מאמץ.

6 טיפים לגיהוץ מושלם

1.   כביסה נכונה – בעת בה אנו רוצים לגהץ, לעיתים אנו מדלגים על שלב הכביסה. על מנת לקבל גיהוץ מושלם, השלב הראשון הוא כביסה וטיפול נכון בבגדים מתחיל במכונת הכביסה שלנו, בעוד שעל מנת שנוכל להבין לעומק מה אנו צריכים לעשות, הדבר העיקרי נבדוק בעצם מה הוא סוג הבד של הבגד ובכך נוכל להתאים לו את סוג התוכנית במכונה. חשוב לזכור כי סחיטה במהירות גבוהה יכולה להרוס את סיבי הבגד. בנוסף, חשוב לתלות את הבגדים על קולבים אשר לא משאירים סימנים.

2.    לחות – שלב שני בתהליך לשמירה על הבגדים הינו ביצוע הגיהוץ כאשר הבגדים עדיין לחים. אולי זה נשמע קצת טריוויאלי אך כאשר אנו משתמשים במגהץ קיטור, הלחות הקיימת תגרום לתהליך הגיהוץ להפוך להיות פשוט וקל אף יותר מגיהוץ על בגד יבש. הפעולה המתרחשת היא שכאשר אנו מגהצים בגד לח באמצעות מגהץ קיטור, הקיטור בעצם גורם להחלקה טובה יותר של סיבי הבד, בפחות זמן ומאמץ.

3.   הכנת מגהץ הקיטור מראש – על מנת להכין את מגהץ הקיטור לעבודה, יש למלא אותו במי ברז. אלא אם צוין אחרת וכמו גם, חשוב לשים לב להוראות היצרן. חשוב להמתין עד לטמפרטורה נכונה של המגהץ לפני תחילת עבודה. יש לוודא כי אין כתמים על הבגד על מנת למנוע הידבקות לא רצויה על סיבי הבגד, עקב עוצמת הקיטור.

4.   מרקם – יש להתאים את טמפרטורת המגהץ למרקם הבד. בעת בה אנו רוצים להגיע למרקם טוב של הבגד, חשוב לשים לב לתווית שעל הבגד על מנת למנוע הפתעות לא רצויות בעת הגיהוץ. חשוב לשים לב לכך כיוון שלא כל הבגדים עשויים מאותו חומר. יש להגדיר את הטמפרטורה לסוג הבד באמצעות התוכניות של מגהץ הקיטור. לדוגמא, צמר ומשי הינם בדים עדינים ובמקרים כאלה יהיה חשוב לשים לב כי אנו מגהצים בתוכנית המתאימה.

5.   מתקן גיהוץ – דבר חשוב לא פחות הוא לבחור את מתקן הגיהוץ בקפידה. כיום, ישנם המון סוגים של קרשי גיהוץ אך לא כולם מתאימים למגהץ קיטור. על מנת לשמור על הבגדים בצורה הטובה והאיכותית ביותר ניתן לרכוש מגהץ קיטור ובנוסף קרש גיהוץ רחב על מנת לקבל תוצאה מושלמת בעת הגיהוץ.

6.   תחזוקה – חשוב לזכור כי תחזוקה שוטפת של מגהץ הקיטור הינה חשובה מאוד על מנת למנוע היווצרות אבנית. בנוסף לכך חשוב לא פחות, יש לנקות את המיכל הפנימי של מגהץ הקיטור בשביל לשמור על איכות קיטור איכותית.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: