מבזקים

כספת לנשק אישי – האם זה בטוח?

תוכן עניינים
כספת לנשק אישי

הוצאת רישיון לשאת נשק במדינת ישראל היא תהליך מסועף ומורכב בהשוואה לנשיאת נשק בארה"ב. במדינת ישראל נשיאת נשק מצריכה הכשרה ייעודית במטווח ותשלום של אגרה.

ההכשרה צריכה להיות מדווחת לאגף רישוי כלי הירייה ועל אף ההכשרה, ישנם מקרים רבים בהם מקבלים סירוב לרישיון לנשק.

עם זאת, ישנם מי שמתוקף תפקידם או בתנאים שונים הצליחו להפיק רישיון לנשק במדינת ישראל ומוכרחים להכיר את החובות הנלוות לכך. כמו למשל – אפסון הנשק בכספת.

מדוע חייבים כספת לנשק?

כלי נשק הוא פריט מסוכן וגם יקר ערך ולכן יש לשמור עליו היטב. האגף לאישור כלי ירייה במשרד לביטחון פנים פרסם גם הנחיות שיש לאחסן כלי ירייה בכספת כאשר האגף גם פרסם הנחיות למבנה של כספת ביתית במידה ותבחרו לשמור אותו בבית.

כך למשל, גודל הכספת צריך להיות בגודל של נפח כלי הנשק וגודלו וגוף הכספת יהיה עשוי מפח פלדה בעובי 4 מ"מ. צירי הדלת חייבים להיות מאסיביים ומרותכים לדלת ולמשקוף ומנגנון הסגירה של הדלת מוכרח להיות מורכב

ממינימום 4 בריחים וגם הכספת צריכה להיות מעוגנת לקיר או לרצפה בעזרת ארבעה עוגנים היצוקים בבטון או ברגים מאסיביים.

כספת אמורה לשמור על הנשק כדי שחלילה הנשק לא יתגלגל לידיים הלא נכונות. חשוב להרחיק את הנשק מהישג ידם של הילדים או מפולשים לא רצויים.

חשוב להגן על כלי הנשק ככל שניתן, להסתיר אותו במקום סמוי מהעין המתבוננת ועם זאת – לאפשר גישה כאשר זקוקים לו.

כספת היא פריט חובה כאשר מחזיקים בנשק ויש להצטייד בכספת איכותית בהתאם לתנאים שהציב האגף.

עם זאת, יש לקחת בחשבון שכספת ביתית לא מספקת את ההגנה המקסימלית הנדרשת, כי רוב הכספות הביתיות אינן חסינות מפני נזקים ואינן נמצאות תחת בקרה ושמירה מסביב לשעון.

פריצה לבית עשויה להוביל גם לפריצה לכספת, גניבת הנשק ושימוש בנשק ולהוביל אף לאסון.

האופציה המומלצת היום לשמירה והגנה על נשק אישי היא בכספת במתחם כספות מאובטח אשר תוכנן מראש להבטיח את בטיחות התכולה לרבות נשקים בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

מתחם כספות להגנה מקסימלית על כלי נשק

מתחם כספות מאפשר לשכור כספת על בסיס גמיש לפי הצרכים והמתחם עצמו נבנה בדרך כזאת שהנשק וכל פריט יקר ערך שתבחרו להפקיד יהיו בידיים הטובות ביותר.

מדובר באבטחה משולבת בין שכבת הגנה אנושית בנוכחותו של שומר חמוש 24/7 כל ימות השנה במתחם וכן בהגנה טכנולוגית, כמו למשל – פתיחת הכספת רק בפני מי שאוחזים בכרטיס קרבה חכם ולפי זיהוי סריקת הפנים של בעל הכספת בהתאם לצילום שבוצע מראש.

המתחם מחובר גם למערכת המתריעה מפני נזקים ונועלת את הכספות במידה וישנה התרעה מפני רעידות אדמה, שיטפונות וכדומה. כמו כן, יש גיבוי עם חיבור למוקד אבטחה נוסף במקביל לצוות ששוהה במתחם הכספות.

במתחם כספות ישנן כספות איכותיות בעמידות גבוהה לחום ולחות ותנאי מזג אוויר קיצוניים, ניתן למצוא כספות בגדלים שונים בהתאם לגודלו ונפחו של כלי הנשק וכן מנגנוני פתיחה ונעילה מהמתקדמים בענף.

בחדר כספות פרטי אין מגבלה על תדירות או שעות הביקור וניתן ליהנות מדיסקרטיות וגם מפתיחה של הכספת ככל שתרצו, כך שהזמינות והגישה שלכם לכלי הנשק אפשרית בכל עת.

כספת לנשק אישי חיצונית מאובטחת מציעה אחסון הנשק על פי התקנות ותחסוך לכם כסף בהכנת תשתית מיוחדת לכספת ביתית. תוכלו להחזיק נשק כל עוד יש לכם רישיון לכך ולשמור אותו במקום בטוח וללא דאגות.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: