מבזקים

עו"ד הסכמים בינלאומיים – מתי נצטרך אותו?

תוכן עניינים
עו"ד הסכמים בינלאומיים

בעידן הגלובלי בו הגבולות מצטמצמים מיום ליום וישנן הזדמנויות רבות לקשרים ושותפויות מעבר לים, חברות רבות יוצרות שיתופי פעולה, רוכשות חברות, מוכרות לחו"ל, מגבשות הסכמי זכיינות והפצה, משקיעות במדינות זרות וזו הסיבה שגובר הצורך בביצוע הסכמים בינלאומיים.

הסכמים אשר יתאימו לחוקים הלוקאליים של כל אחד מהצדדים בהתאם למדינה בה הם פועלים ולמערכת החוקים הבינלאומית, כדי שהעסקה תיחתם בהתאם לתנאי המשפט הבינלאומי ולסוגיות משפטיות חוצות גבולות.

לא נכנסים לעסקים בלי שסוגרים את ההסכמים המתאימים

כאשר סוגרים הסכם מול גורמים במדינות זרות, חשוב להיות מודעים לכל המורכבויות וההשפעות שיש לכך, כי לכל מדינה יש מערכת משפטית קצת שונה.

חשוב לנסח חוזה עסקי שעומד בקריטריונים בינלאומיים, כולל הקפדה על הזכויות וניהול מו"מ מול הגורמים המעורבים לשמירת האינטרסים.

אינכם רוצים לגלות מאוחר מדי שעברתם על החוק או לא הגנתם מספיק על עצמכם בגיבוש ההסכם או שההסכם לא תקף.

עו"ד הסכמים בינלאומי מתמחה במשפט בינלאומי ובעל הכרות מעמיקה עם תחומי השיפוט השונים המשתנים ממדינה למדינה, כולל הכרות מעמיקה עם החוקים והתקנות והשלכות המס האפשריות בעסקאות בינלאומיות.

מה חשוב לנסח בהסכם בינלאומי?

בניסוח הסכמים בינלאומיים חשוב להבין נכון ולתרגם היטב את המושגים הטכניים ולשים לב גם להבדלים תרבותיים אשר יכולים להשפיע על המשמעות של אלמנטים שונים בהסכם.

כמו למשל, פתרון מחלוקות שנובעות מכתיבת ההסכם וגיבוש תוכן ההסכם או מה קורה במקרה של אי ביצוע ההסכם.

יש להכיר היטב את השפה ואת המנטאליות כדי לנסח את החוזה להשגת תוצאות עסקיות טובות יותר בהתבסס על ההכרות של עו"ד לענייני משפט בינלאומי עם ההליכים, תחומי השיפוט וכדומה.

עו"ד להסכמים בינלאומיים יכול כבר בניסוח של ההסכם לחסוך קונפליקטים עתידיים ולשפר את העמדה של החברה ששכרה את שירותיו, במיוחד אם אתם מתחילים לעשות עסקים מעבר לים ולא מנוסים בכך או מעוניינים לגדול ולהתרחב ורוצים לעשות זאת בבטחה.

היבט קריטי נוסף הוא בדיקת אמינות ומהימנות הצדדים כמו גם מצבם הפיננסית, מקור החברה, המשקיעים וכל מה שקריטי כאשר עושים עסקים עם גורם אחר במיוחד אם הוא בחו"ל.

נושא המיסוי אף הוא חשוב ומהווה שיקול משמעותי ויש לבחון כיצד להסכמים הבינלאומיים תהיה השפעה על המיסוי ותכנון המיסוי. עו"ד המתמחה בתחום יוכל לסייע לכם כבר מלכתחילה באסטרטגיה ובניסוח ההסכמים להגביל את רמת הסיכון שנעשית גבוהה יותר כשמדובר בהסכמים בינלאומיים.

כמובן שמנסחים הסכם שרלבנטי לאותו תחום, בין אם מדובר בהסכם הפצה בינלאומי או הסכם השקעה בינלאומי, הסכם אספקה, זכיינות, מיזם ופיתוח ועל עו"ד הנבחר להכיר את סוגי ההסכמים השונים בשילוב האלמנטים והמאפיינים הייחודיים של המשפט הבינלאומי ולבצע את האדפטציה הרלבנטית לאותו הסכם ספציפי.

כיצד לבחור עו"ד להסכמים בינלאומיים?

בבחירת עו"ד להסכמים בינלאומיים בדקו שמדובר בעורך דין מיומן ומומלץ מנוסה בתחומו במיוחד בניסוח הסכמים בתחום הרלבנטי עבורכם.

בדקו חוות דעת חיוביות, האם הוא זה שיטפל בכם או מישהו מצוות המשרד ומי, מה רמת הזמינות במיוחד לטובת פרויקטים מתמשכים ומהי העלות של השירות וכיצד זו מחושבת.

בצעו בזהירות ובתבונה את בחירת עורך הדין שילווה אתכם בתחום תוך בחינת הותק של עורך הדין ומשרדו וכן בקיאותו בחוזים בינלאומיים מסחריים, פרטיים ותאגידיים לפי סוג החוזים הרלבנטי עבורכם וכן קשרים שיש לו עם גורמים מחו"ל.

אל תתפשרו על ליווי מקצועי בחוזה בינלאומי. אינכם רוצים חלילה להסתבך עם החוק או להפסיד את כספכם, כי לא פניתם לגורם המקצועי הטוב ביותר בניסוח הסכמים בינלאומיים.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: