מבזקים

מדוע חשוב ללכת לטיפול זוגי?

תוכן עניינים
מדוע חשוב ללכת לטיפול זוגי

לאורך השנים האחרונות, הולך ומתפתח התחום, אותו מכנים במדעי הפסיכולוגיה: 'פסיכולוגיה חיובית'. אם לאורך שנים הניסיון היה לברר מה הדברים שמייצרים תקיעות ותחושה של חוסר בחיים, הרי שהיום, חוקרים רבים מגלים עניין בגורמים שמייצרים תחושה של אושר, סיפוק וייעוד אמיתי.

כל אחד צריך משהו אחר כדי להיות מאושר, אבל אם יש מכנה משותף רחב, המקיף אנשים רבים בכל העולם, הוא הצורך של כולם בקשר. קשר קרוב, אינטימי, חיבור לאדם אהוב, הוא אולי אחד המנגנונים החזקים ביותר שהטבע יצר. הצורך של כל אחד מאיתנו בקשר, בחיבור, בתחושת שייכות, אלו הגורמים שבסופו של דבר מהווים את הבסיס עליו נוצרות מערכות יחסים.

מכל מערכות היחסים הממלאות את החיים של כל אחד מאיתנו, ללא ספק חיי הנישואין שלנו, הזוגיות שלנו, נמצאים במקום הראשון ברשימת מערכת היחסים החשובות. עבור מי שהקימו בית עם בן הזוג או בת הזוג, מדובר על מערכת יחסים המכתיבה כמעט כל היבט בחיים. לאורך הזמן, מה שמתחיל בחברות גדולה, יכול ללכת לנו לאיבוד. בין אם משום שהחיים מציבים שורה של אתגרים בהם יש לעמוד, בין אם משום שכל אחד מהשניים עובר שינויים המשנים את החברות הזו. טיפול זוגי הוא הכלי שיכול לשפר את האופן בו המערכת העדינה הזו נראית, טיפול זוגיות יסייע לקשר שלכם.

טיפול זוגי נותן לכם את המקום להשקיע בכם

החיים הם לא פיקניק, ניתן רק להניח כי אתם כבר שמעתם את המשפט הזה לא פעם אחת. החיים בהחלט יכולים להציב בפנינו אתגרים לא פשוטים ומציאות איתה אנחנו צריכים להתמודד כל הזמן. טיפול זוגי לא נועד לזוגות 'אשמים', כאלו שעשו משהו לא נכון ולכן צריכים לתקן את מערכת היחסים. להיפך, טיפול זוגי הוא המקום בו שני בני הזוג יכולים לקבל את המקום שלהם לעבוד על הקשר ולהפוך אותו טוב יותר עבור השניים.

לאורך הזמן, הרבה פעמים, עם העומס הגדול שפוקד כל אחד מאיתנו, אנחנו שוכחים לדבר. הטיפול הוא המקום, בו שניכם יכולים לדבר ביחד, בסיוע של מטפלת העומדת לשירותכם. המטרה של הטיפול היא לאפשר לכל אחד לדבר, לספר על עצמו, להגיד מה עובר עליו ומה מפריע לו. ניהול השיחה בחלל ניטרלי, המיועד לשיחות מהסוג הזה, מאפשר לכם להתחבר מחדש אל עצמכם כזוג. לא כהורים שצריכים לדאוג לילדים, לא כמי שצריכים לעמוד בכל המשימות שקיבלתם בעבודה, אלא כשני אנשים שרוצים להיות חברים יותר טובים.

שילוב טכניקות שונות בתהליך הטיפול נותן את האפשרות להתאים את הטיפול אליכם

הבחירה של מטפלת זוגית היא לא תמיד בחירה קלה. הרבה פעמים זה לוקח זמן להתפתח בתוך טיפול, למצוא את המקום המתאים לשני בני הזוג כדי שירגישו בנוח. תהליכים של טיפול זוגי הם לעולם מורכבים יותר, משום שהתפקיד של המטפל הוא למצוא את המקום לשניים בתוך המרחב הזה.

היתרון של מי שמכירה ובקיאה בשיטות טיפול שונות, הוא שזו יכולה להתאים את הטיפול כך שיהיה תפור למידות שלכם. מטבע הדברים, כל זוג הוא אחר. כל זוג צריך מענה שונה וכל זוג מספר את הסיפור שלו ולא של אף אחד אחר. בדיוק בגלל זה חשוב כל כך לבחור מטפלת זוגית קשובה, רצינית ונכונה, כדי שהתהליך יהיה שלם.

אל תוותרו על ההזדמנות שלכם להשקיע בעצמכם

רבים מאיתנו למדו בבית כי הם צריכים לחשוב על אחרים לפני שהם חושבים על עצמם. אבל האמת היא כי זה לא נכון. בית שמח, בית מאושר, הוא בית בו שני ההורים מרגישים טוב בבית, אחרי שהם מוצאים את הדרך לחברות ואהבה גדולה שלהם, האחד לשני, הם יכולים להיות שם גם עבור המשפחה כולה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: