מבזקים

חבילת סיוע ופיצוי מידי לתושבי עוטף עזה בעקבות מבצע עלות השחר

תוכן עניינים

מזל שיש בחירות: לאחר מבצע עלות השחר, חבילת סיוע מיידית לרשויות עוטף עזה

מאיר אוליאל | י"ז באב תשפ"ב | יום ראשון 14 באוגוסט 2022 | מערכת ישראל ניוז

ראש הממשלה – יאיר לפיד ושר האוצר – אביגדור ליברמן, הביאו היום (ראשון) לאישור הממשלה החלטת ממשלה לגיבוש חבילת סיוע, עם מענים מידיים לרשויות עוטף עזה, במטרה לאפשר חזרה מהירה לשגרת חיים.

ההחלטה מעניקה מענה לצרכים האזרחים, ביטחוניים ומידיים באזור עוטף עזה נובעים ממבצע עלות השחר ומשלושת הימים שקדמו לו, בהם הוטלו מגבלות ביטחוניות על האזור. להחלטה שותפים גם שר הביטחון בני גנץ, שרת הפנים אילת שקד והשר לפיתוח הנגב והגליל עודד פורר.

ראש הממשלה יאיר לפיד: "יחד עם שר האוצר, שר הביטחון, שרת הפנים ושר החקלאות אנחנו מביאים היום לממשלה חבילת סיוע ופיצוי מידי לתושבי עוטף עזה בעקבות המבצע. הממשלה הזו לא תיעלם מחייהם מיד כשהתותחים מפסיקים לירות. ישבנו עם ראשי הרשויות בעוטף, והחבילה שמובאת היום היא תוצר של העבודה איתם ומולם".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "כפי שאמרתי לאורך כל ימי המבצע וגם ביום שאחרי, כל מי שנפגע יזכה לסיוע. המענים שאנחנו מעניקים יהיו מיידיים ונעמיד את כל האמצעים הנדרשים על מנת שיעברו באופן יעיל וללא חסמים. תושבי הדרום והעוטף, דעו שיש מי שדואג לכם. ההצעה כוללת סיוע במתן מענה לרשויות המקומיות, שבתחומן ממוקמים יישובי עוטף עזה, באמצעות: תקצוב, תיעדוף והקדמת תשלומים בשל הוצאות ישירות אותן נדרשו להוציא הרשויות בזמן המבצע. כמו כן, סיוע בהיערכות למצבי חירום באמצעים שונים כגון: תגבור מערכות תקשורת בחירום, פתרונות חשמל לחירום, הצטיידות והשלמת מרכזי ההפעלה, הצבת מגוניות ועוד".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: