מבזקים

ניהול נכון באמצעות הקשבה ללקוחות

תוכן עניינים

שאלתם את עצמכם מה אתם צריכים לעשות כדי להצליח בניהול העסק? כל מי שמנהל עסקים יודע כי ישנה חשיבות גבוהה להקשיב ללקוחות השונים. הלקוחות הם אלה שאמורים לפקוד את העסק, ובזכותם תוכלו להפוך את החלומות למציאות. הלקוחות הפסיקו להגיע לעסק? בתוך זמן קצר תמצאו את עצמכם מתמודדים עם קשיים רבים. מהסיבה הזאת כל מי שיש לו ניסיון בתחום הזה יגיד כי ניהול נכון מתחיל ונגמר בהקשבה ללקוחות. אתם בדרך כלל נוהגים להתנגח עם הלקוחות שלכם? לפני שיהיה מאוחר מידיי חשוב שתבינו עד כמה הקשבה ללקוחות היא קריטית. יכול להיות שזה מה שחסר לכם כדי להצליח בענק בניהול של העסק.

הלקוחות רואים את הדברים אחרת מכם

אפילו אם אתם אלה שמנהלים את העסק, תזכרו כי המציאות שאתם רואים היא אחרת. בתור מנהלים שנמצאים בראש הפירמידה, הדברים שמעסיקים אתכם יהיו שונים. לקוחות רואים את הדברים אחרת מכם, ולכן חשוב מאוד לשמוע מה יש להם להגיע. יכול להיות שנקודת המבט שבה הם יסתכלו על הדברים תהיה נקודת מבט שאינכם מכירים אותה. הקשבה היא אחת מהתכונות החשובות ביותר של כל מנהל טוב שידע לראות עוד אספקטים שונים. אם תהיו נעולים על הדברים שאתם מכירים זוהי תהיה בעיה.

לקוח מרוצה הוא לקוח שיחזור בעתיד

האינטרס המרכזי בהקשבה ללקוחות בא לידיי ביטוי בכך שתוכלו לדאוג שהלקוחות יהיו מרוצים. אם הלקוחות יראו שאתם מקשיבים למה שהם אומרים, זה יגרום להם להרגיש חשובים. לקוחות מרוצים יהיו לקוחות שיחזרו לעסק שלכם בעתיד הקרוב או בעתיד הרחוק. הם יזכרו כי אצלכם יש להם את היכולת להשפיע על עניין כזה או על עניין אחר. השאיפה הכי גדולה שלכם תהיה לגרום לכך שהלקוחות יהיו מרוצים מהשירות שהם מקבלים.

התאימו את העסק ללקוחות הקבועים

אנו לא מצפים מכם להקשיב לכל לקוח שנכנס אליכם לעסק ומספר את משנתו. החוכמה תהיה לדעת לאילו לקוחות להקשיב, ולאילו לקוחות לא חייב להקשיב. הלקוחות הקבועים הם לקוחות שמבצעים רכישות קבועות, כאלה שרוצים בטובתכם. לאותם לקוחות תוכלו להקשיב כי המטרה שלכם תהיה להתאים את העסק שלהם. תרצו לראות עוד לקוחות כמו הלקוחות האלה מגיעים אליכם ומבצעים רכישות. ברגע שלקוח קבוע אחד יהיה מרוצה, מרבית הלקוחות הקבועים יהיו מרוצים.

ההחלטה הסופית בידיים שלכם

אין לכם מה להיכנס לפאניקה מהקשבה ללקוחות כי ההחלטה הסופית היא שלכם. זה שאתם שומעים מה יש ללקוחות להגיע זה לא אומר שאתם מוכרחים לבצע את מבוקשם. ניהול העסק נמצא בידיים שלכם, ואתם אלה שעושים את ההחלטה הסופית. אם נראה לכם שמה שהלקוחות אומרים הגיוני, תוכלו ליישם אותו בתוך העסק. אם אתם חושבים כי מה שהם אומרים לא הגיוני, אינכם מחויבים ליישם זאת בזמן הנוכחי.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: