מבזקים

כיצד להתגבר על הפחד במסחר בשוק הקריפטו

תוכן עניינים
מסחר בקריפטו

יש כל כך הרבה היבטים פסיכולוגיים במסחר במטבעות קריפטוגרפיים המשפיעים על הביצועים.

יש כל כך הרבה היבטים פסיכולוגיים במסחר במטבעות קריפטוגרפיים המשפיעים על הביצועים. הפחד משחק תפקיד משמעותי במסחר, כמו גם בחיים עצמם. היכולת לזהות פחד, ולשמור עליו, יכולה לעזור לסוחרים לקבל החלטות רציונליות יותר ולראות תוצאות עקביות יותר.

באופן כללי, הפחד גורם לאנשים לקבל החלטות לא רציונליות. ניתן אולי לראות זאת בצורה הברורה ביותר בספורט. בכדורסל, למשל, הזדמנות אחת להבקעה שהוחמצה יכולה להפוך למשחק רע, מה שיכול להפוך לאחר מכן לשפל, מה שעלול להשפיע לרעה על כל הקריירה של שחקן, אם הוא נותן לזה מקום.

מחקרים הראו כי "חרדה יכולה ליצור עומס יתר קוגניטיבי ולפגוע בביצועים במשימות תובעניות מבחינה קוגניטיבית". זה חל ישירות על מסחר בקריפטו. סוחר הקריפטו היעיל משתמש ביכולת מנטלית משמעותית כדי להעריך את כל המצב ולוקח בחשבון את כל הנסיבות והאפשרויות.

לפחד יש את היכולת לעקוב אחר סוחרים, מה שמוביל אותם להתמקד בעסקאות רעות או בכישלונות קודמים. מחקר באתר TraderFeed מסביר כי "כאשר אנו הופכים לשליליים לנוכח תשואות מאכזבות, אנו יכולים מבלי משים ליצור ספירלה כלפי מטה, שבה אנו מגבילים את התובנה והפרודוקטיביות שלנו בדיוק כאשר אנו זקוקים להן ביותר".

סם אוונס, מדריך ראשי ב-Forex XLT, מציין כי "הפחד הוא המכשול הגדול ביותר שכל סוחר קמעונאי צריך להתמודד איתו והוא יעכב אתכם יותר מכל דבר אחר אי פעם".

פחד וקריפטו

הפחד חל במיוחד על תחום הקריפטו, שכן ישנם גורמים נוספים שלא נראו בשווקים המסורתיים. קריפטו הוא ענף תנודתי ביותר, מה שמגביר את ההשפעות של פחד על כל מחזור מסחר או שוק נתון. אנשים עשויים גם לחשוש ששוק הקריפטו, בכללותו, ייכשל, מה שיוביל לפחד מתמיד בחלק האחורי של המוח.

זה אפשרי עבור סוחר לעשות רווח עקבי בטווח הארוך, מה שהופך עסקאות מוצלחות רק 60% מהזמן. עם זאת, משמעות הדבר היא שהם טועים ב -40% מהעסקאות שלהם. מה אם ה-40% האלה הם במקרה 5 או 10 עסקאות ברציפות? אם הסוחר נותן לפחד להשפיע עליהם, ייתכן שיש להם סיכוי גדול יותר לאבד יותר מ -40%, מכיוון שחשש זה עלול לגרום להם לסטות מתוכנית המסחר שלהם.

מספר עסקאות שגויות רצופות עלולות להוביל לכך שסוחרים יקבלו החלטות לא רציונליות, בניסיון להחזיר לעצמם את ההפסד. סוחרים עשויים להחליט לסחור עם גודל פוזיציה גדול יותר ממה שהתוכנית הרגילה שלהם מאפשרת, או לקחת עסקאות פחות אופטימליות בניסיון "לחזור למסלול". החלטות אלה יכולות לתרום לסחרור נוסף כלפי מטה.

או אולי הפחד עלול לגרום לסוחרים להסס הרבה יותר ממה שהם צריכים להיות, תוך הצבת הפסדי עצירה הדוקים מדי, או לפחד לקחת מערכי סחר חזקים.

הניסיון עשוי לשחק תפקיד משמעותי בכל התהליך. פעמים רבות, לסוחרים מנוסים יש קשיחות מנטלית גדולה יותר, מכיוון שהם ראו כל כך הרבה מצבים שונים, ויודעים כיצד להתמודד עם תהליכי החשיבה שלהם בהתאם.

חוסר פחד מוחלט, לעומת זאת, עשוי גם לא להיות הגישה הטובה ביותר, שכן ביטחון עצמי מופרז עלול להוביל לטעויות רבות אחרות. ניסיון והשכלה עשויים להיות שתי דרכים מצוינות לסייע בקשיחות מנטלית ולשפר את תוצאות המסחר והעקביות ארוכות הטווח.

נכתב על ידי אתר חדשות הקריפטו והדיגיטל PAKOES 

 

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: