מבזקים

דרשו ה׳ בהמצאו קראוהו בהיותו קרוב

תוכן עניינים

ביום רביעי בשבוע שעבר, בתאריך כ׳ באב תשפ״ב התעוררתי עם הפסוק הבא: ״דרשו ה׳ בהמצאו קראוהו בהיותו קרוב״. זה היה היום של תחילת הארה של שבת מברכין לחודש אלול

יוסף בלו | כ"ח באב תשפ"ב | יום חמישי 25 באוגוסט 2022 | מערכת ישראל ניוז

כל זה קשור כל כך לימים שבהם המלך בשדה מבקש לראות את פשוטי העם להקשיב ולקרב אותנו בתשובה רק עלינו להבין שהוא נמצא פה איתנו כביכול יצא מהארמון רק עלינו לפתוח את פינו ולשוחח עימו.

דרשו ה' בהמצאו | ישעיהו נ"א ו'

ולהלן הדיוק לפי הרמז גימטרייה של פעולות הפסוק הנל דרש עם קרא עולה 805 בגימטרייה פה. ה׳ נמצא פה לכן עלינו לדרוש ולעמוד על עמדתנו לבקש ולשוחח עמו ולהתפלל. רק עלינו לפתוח את הכלי החשוב המבדיל את האדם מהחי מהצומח ומהדומם והוא ה-פה.

בספר משיבת נפש שנכתב על ידי רבי נתן שקיבץ את תורות רבי נחמן מברסלב מצאתי שה׳ נמצא בבית הדין לשפוט, לפני גזר הדין. ניתן לדרוש עמדות כי הוא נוכח אבל לאחר גזר הדין על הנאשם לקבל על עצמו את העונש. אז נראה כי ה׳ רחוק מאוד מן הנאשם אבל דווקא אז הוא נמצא קרוב אליו ביותר, ומצטער עימו על ייסוריו. לכן דווקא אז יש לקרוא לה׳ כי הוא קרוב אלינו מאוד.

כך היה נוהג דוד המלך לפי דין והצדק הקנס שהיה מטיל נקבע אבל אחר כך אם לא היה לשלם היה מוציא ברחמיו מכספו ותומך במי שלא זכה בדין.

זו אהבת חינם, יד שמאל דוחה ויד ימין מקרבת.

שימו לב:  ד'-רשו ה׳ בהמצאו קראוהו בהיותו קרו-ב'. האות הפותחת היא ד'. והאות המסיימת היא ב', אלה האותיות דב – וזהו שמו של הצדיק והקדוש הרב דב בן שושנה השם ירפאהו רפואה שלמה. כשהתפללתי בשבת פרשת עקב בבית הכנסת אבולעפיה שבטבריה עיר הקודש.

מצאנו שוב את אותו פסוק החרוט בפינה הצפון מערבית בדוכן העץ המפואר. ובפינה הצפון מערבית בבית הכנסת נמצא גם מקווה טהרה עתיק.

ידוע כי קליפת הדב של הצד האחר מובלת בעולמנו באמצעות האומה הרוסית והפרסית. אז בע״ה אם נדרוש לה׳ בחודש אלול, לפני גזר הדין ונקרא לה׳ לאחר ראש השנה בעשרת ימי תשובה, נזכה גם למתק הדינים ואף לבטלם מן העולם.

כמו שפועל יום וליל הרב דב בן שושנה הידוע בכינוי דב״ש. זה לא רק מתיקות של דבש, זה גם ראשי תיבות של שמו: ד׳ב ב׳ן ש׳ושנה וגם ראשי תיבות ש׳ם ב׳ן ד׳לת הוא למעשה שם הויה של הקדוש ברוך שאורכו הוא 4 אותיות.

אבא יש לנו שיחה ארוכה

תודה רבה

״דרשו ה׳ בהמצאו קראוהו בהיותו קרוב״ (ספר ישעיהו פרק נ"א פסוק ו')

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: