מבזקים

ידידים בדרכים מתנדבים לחלץ אותך

תוכן עניינים

בשנת 2006 הוקם אחד הארגונים מהחשובים בארץ, ארגון ידידים שכל חבריו הם מתנדבים החל מבעלי ידע מקצועי ועד לעקרת בית. כ- 30 אלף מתנדבים פרושים בכל רחבי הארץ והארגון עובד כמכונה משומנת ומחולק למחוזות: ירושלים, מרכז, דרום וצפון. בראש הפירמידה עומד מנכ"ל מתחתיו סמנכ"ל ובכל מחוז יש מנהל מחוז וסגן

 רות קרייתי | א' באלול תשפ"ב | יום ראשון 28 באוגוסט 2022 | מערכת ישראל ניוז

לפני שנים לא רבות, מעטים האנשים בארץ שידעו על ארגון שכל מתנדביו מסורים 24/7 למען הקהילה בה הם מתגוררים. ידידים בדרכים, זהו סיפורו של יוסף עמר ממרכז הארץ שדרגתו בארגון הוא מנהל מחוז.

ידידים בדרכים מחלצים ילד שננעל ברכב | יוסף עמר

הכל התחיל כאשר לפני ארבע וחצי שנים קנה יוסף עמר רכב מסוחר רכבים מקומי והוא לא העלה בדמיונו, אפילו לא בחלומות הוורודים שלו, שברגע זה ממש ישתנו כל חייו. כל מה שרצה המורה הצעיר באותו יום הוא לקנות רכב שישרת אותו בחייו השלווים והמאורגנים להפליא.

תתקשר לידידים הם יחלצו אותך

יוסף הגיע לסוחר הרכבים לסגור את העסקה ומצא את עצמו תקוע בחנייה, מחכה לנס שיבוא ויגאל אותו מהמצב. "אני מגיע לפגישה עם הסוחר, הוא נותן לי מפתחות ביד ואומר 'הנה האוטו שלך'. אני ניגש לרכב, מכניס את המפתחות לסוויץ' ואין תגובה. אני מנסה שוב ושוב אך ללא הצלחה. אני פונה במבט לסוחר ושואל אותו, 'תגיד אתה סגור שזה האוטו שאני קונה?'.

הסוחר ענה לי בשלוות נפש 'מה הבעיה? תתקשר לידידים בדרכים הם יבואו לחלץ אותך'. פערתי פה בתימהון 'מה? ארגון ידידים בדרכים שאתה מתקשר אליהם ומתנדבים מגיעים לחלץ אותך?'. הסוחר עונה לי באדישות 'תוך שניות הם באים. זה משהו קטן, אתה צריך רק כבלים והרכב יעבוד כמו מכונה'. ואז מתברר לי שהאורות ברכב היו דלוקים כל הלילה והבטרייה נגמרה".

אחד המתנדבים ייקח את הקריאה

ברגעים אלו יוסף ידידנו היקר עוד לא הבין במה מדובר. הוא התקשר למוקד ידידים בדרכים הארצי ומוקדנית אדיבה להפליא לקחה ממנו את כל הפרטים ואמרה לו שבדקות הקרובות אחד המתנדבים ייקח את הקריאה ויצור איתו קשר. "אני מחכה בחניה חצי שעה, מתקשר שוב למוקד, שוב היא עונה לי בסבלנות ורק אחרי שעתיים וחצי של ציפייה שאני חייב לומר מורטת עצבים, מתנדב על אופנוע מגיע מרחוק ואומר לי 'אני מתנדב מידידים הזמנת את ידידים?' אני מסתכל עליו ואומר לו 'רגע, אתה מסתלבט עלי? אתה עם האופנוע שלך תתניע את הפורד פוקוס סטיישן שלי? ללא מילים הוא מוציא מכיסו מן בטרייה כזאת משונה, מחבר את הכבלים של הפלוס לפלוס ואת המינוס למינוס, מסמן לי עם היד – 'תניע'.

אני נכנס לרכב עם ספק גדול ומשתדל לא לפגוע בו, בכל זאת הוא הטריח את עצמו והגיע מרחוק עד אלי על אופנוע והפעיל בטרייה כדי לחלץ אותי. אני מכניס את המפתח לסוויץ' והצליל שחיכיתי לו במשך שעתיים וחצי, סוף סוף אני שומע אותו. קפצתי עליו בשמחה רבה, חיבקתי אותו 'אתה מלאך, מי אתם, מה אתם?'. המתנדב אמר לי 'אנחנו ארגון ידידים, אתה רוצה להצטרף?' אחרי שקיבלתי את מספר טלפון של הארגון אני מתקשר אליהם ומודיע להם שאני מצטרף, ללא ידע מוקדם בכלום. חוץ מגז וברקס לא הכרתי כלום ברכב. אמרתי לעצמי שאני חייב להיות חלק מהפלטפורמה המטורפת הזאת שנקראת ידידים".

מתנדבות בארגון | באדיבות ידידים בדרכים, יוסף עמר

יוסף עמר הוא בחור חרדי מלידה כלשונו, בן 29 נשוי לאילה המדהימה, אב 3 ילדים, מורה במקצועו בתלמוד תורה הדר ישראל. יוסף שמעולם לא הכיר ולא ידע לפני כן על מאות אלפי מתנדבים של ידידים בדרכים בכל הארץ, שעושים ימים כלילות לחלץ אנשים בדרכים. החליט בין רגע שהוא מצטרף לארגון ההתנדבותי ועולה על הקטר המטורף הזה. "ארגון ידידים בדרכים נותן עזרה ראשונה בכל הקשור לחילוץ בדרכים ועזרה ראשונה שאינה רפואית, זו ההגדרה הנכונה. פנצ'רים, כבלים, שמן, מים דלק, פתיחת רכב נעול שנתקע לו המפתח בתוך הרכב וננעל וגם חילוץ ממעליות". ארגון ידידים בדרכים פרוש במחוז צפון, מרכז ודרום עד עוטף עזה. לצערנו, אין כרגע ארגון ידידים באילת אך אם מישהו מכם חושב שהוא יכול להקים את הפרויקט המבורך, כל שעליו לעשות זה להתקשר לבסיס האם במרכז ולהציע את שירותיו.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: