מבזקים

ארגון בצלמו ליועמ"ש: העמידי לדין את ח"כ כסיף אחרי שהסית וקרא ליהודים מלוכלכים

תוכן עניינים

ביום שישי האחרון פורסם תיעוד קשה מאוד ברשתות החברתיות בהם נראים עשרות ערבים תוקפים באכזריות יהודי בקבר שמואל הנביא, שנשא בידו דגל ישראל. משטרת ישראל עצרה עד כה 5 פורעים והודיעה שתמצה את הדין עם כלל הפורעים

מאיר אוליאל | א' באלול תשפ"ב | יום ראשון 28 באוגוסט 2022 | מערכת ישראל ניוז

האירוע שחלק גדול קוראים לו אירוע לינץ, קרה לאחר נאומו של ח"כ עופר כסיף, שלהב את הנוכחים במקום וקרא לעבר היהודים ששהו במקום: "מלוכלכים".

צילום מסך

בעקבות כך שיגר שי גליק – מנכ"ל בצלמו מכתב ליועמ"ש ולפרקליט המדינה לאשר פתיחה בחקירה נגד ח"כ כסיף על הסתה לאלימות וגזענות.

במכתב נכתב בין היתר: "לא לחינם הצמיד המחוקק את איסור הסתה לגזענות ואלימות בחדא מחתא שכן פעמים רבים מקרים אלו צמודים. אין ספק שחוק העונשין האוסר על הסתה לאלימות, או לגזענות חל פה. ואני מצטט מתוך החוק: גזענות – רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה, והכל בשל צבע, או השתייכות לגזע, או למוצא לאומי-אתני; סעיף המפרסם דבר מתוך מטרה להסית לגזענות, דינו מאסר חמש שנים. וכן המפרסם דבר העלול להביא לידי חבלה."

ח"כ עופר כסיף | צילום: מחשבון טוויטר של הח"כ

עוד נכתב כי "אין כל ספק שנעשתה פה עבירה הפוגעת בגופו של אדם. ולא רק זאת החוק אוסר כל פרסום שעלול להביא לידי אלימות גם אם לא הביא לידי אלימות, על אחת כמה וכמה שכאן האלימות התבצעה דקות ספורות לאחר דבריו ולאחר קריאתו לפעול נגדם. גם אם ישנו ספק אם אכן כיוון בדבריו להיאבק באלימות או בצורה חוקית דבריו על היהודים הינם גזענות בוודאי, ולכן אני קורא לך להורות למשטרת ישראל לפתוח מידית בחקירה כנגדו. כזכור במקרה הקודם (בו הכה עופר כסיף שוטר באכזריות) לקח מספר חודשים עד שאושרה הבקשה לחקור את כסיף וגם זה רק לאחר תלונה שהגשתי לנציבות, אשמח שהפעם הדברים יעבדו על פי לוח הזמנים התקין ותעני למכתבי באופן מידי".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: