מבזקים

דגשים שיש לקחת בחשבון בעיצוב לוגו לאפליקציה

תוכן עניינים
עיצוב לוגו לאפליקציה

לא מעט אנשים מנסים את מזלם כיום בתחום פיתוח האפליקציות. תהליך פיתוח אפליקציה בשל רעיון טוב, הוא תהליך שיש לבצע בצורה נכונה. אחד מהשלבים החשובים ביותר בתהליך זה הוא יצירת לוגו לאפליקציה. הרושם הראשוני שמתקבל עליה יהיה בגין הלוגו המייצג אותה ועל כן, אין ספק שיש ללוגו זה חשיבות עצומה. אם אתם תוהים כיצד מעצבים בצורה הטובה ביותר לוגו עבור אפליקציות מסוגים שונים, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

החשיבות של עיצוב לוגו נכון לאפליקציה

המפגש הוויזואלי הראשון שיש לכל אדם עם אפליקציה או כל מוצר אינטראקטיבי אחר הוא קודם כל עם הלוגו שלה. האפליקציות שאנו בוחרים להשתמש בהן או בוחרים דווקא אותן על פני המתחרים שלהן, יהיו כאלה שהלוגו שלהן היה מושך וייחודי. אם מדובר על לוגו עדכני וטרנדי על פני לוגו מיושן יותר, הרי שהדבר ישפיע על האדם שבוחר את האפליקציה. גם לוגו צבעוני וכיפי יהיה מבטיח ומעניין יותר מלוגו אחר. כמובן שהוא גם חייב להיות מקורי ולא אחד שכבר ראינו כבר.

אז נכון שלא מעט אנשים בוחרים באפליקציות כאלה או אחרות בשל המלצות של חברים או משתמשים אחרים, אך גם אז, ללוגו יש תפקיד חשוב מאוד שכן, הוא יאפשר לזהות בקלות את האפליקציה ולא לחפש אותה בין כל השאר.

כיצד מעצבים לוגו לאפליקציה בצורה הטובה ביותר?

בכדי לעצב לוגו מוצלח לאפליקציה, ראשית כל יש לבצע מחקר שיתמקד במספר נושאים. חלק מהמחקר יהיה טכני וחלקו יהיה מבוסס על התוכן שאתם מעוניינים להעביר. ברמה הטכנית חשוב מאוד לזכור כי הלוגו לאפליקציה מופיע במספר גדלים, כאשר הגודל הרצוי בחנות האפליקציות לא יהיה הגודל במסך וכן, כאשר הוא יופיע בקבוצה או בתזכורות הוא יהיה קטן עוד יותר. לכן, כדאי מאוד בשלב זה לחפש טמפלטים לפלטפורמות שבהם תרצו לעבוד ולבצע את העיצוב בגודל המתאים.

החלק השני של המחקר ינבע מהתוכן של האפליקציה ויתמקד באיזה אפליקציות דומות יש באותה הקטגוריה וכיצד הן מעוצבות, מהו הסגנון השולט בקטגוריה, מהי הצבעוניות המקובלת והשולטת בתחום ועוד. המחקר המדובר יסייע לכם לבסס את עצמכם מבחינה מיתוגית ולהחליט האם אתם מעוניינים ללכת עם הזרם או להיות ייחודיים יותר ובולטים יותר. לכל אחת מהגישות יש יתרונות וחסרונות.

לאחר שלב המחקרי יש לגבש מספר ערכים או תכונות אופי לאפליקציה ולהתחיל בסיעור מוחות. כדאי לקחת לסיעור המוחות מספר אנשים שלא בהכרח חושבים כמוכם. חשוב לרשום את כל ההערות שעולות ובהתאם לכך לגבש את הרעיון.

בעיצוב לוגו, כאשר יש רעיון מאחורי העיצוב, אין כמעט צורך במילים וזאת בשל העובדה שאנשים יזכרו את הלוגו בגלל הרעיון ולא רק בגלל הצורניות. לפעמים הרעיון יכול להיות מאוד פשוט ולפעמים מורכב יותר, מה שחשוב הוא שהלוגו יהיה זכיר.

חשוב מאוד לבחור את הצבעים הנכונים ללוגו שלכם. לצבע יש משמעויות רחבות ומשתנות. בתרבות אחת אדום לדוגמא הוא סכנה ואילו בתרבות אחרת הוא חתונה. חשוב מאוד להבין מי קהל היעד של האפליקציה והאם יש לו רגישויות כלשהן לצבע מסוים.

יש לדאוג לקומפוזיציה. מדובר על סידור של אלמנטים בתוך פורמט נתון. עדיף שבעיצוב לוגו הקומפוזיציה תהיה מרכזית. חשוב גם לדאוג להפשטה של הלוגו.

לסיכום, חשוב לזכור כי ככל שהלוגו של אפליקציה יהיה טוב יותר, כך הדבר ישפיע על כמות ההורדות שלה ועל כן, כדאי לבחור באנשי מקצוע מנוסים בתחום לצורך תהליך העיצוב המדובר.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: