מבזקים

עורך דין תעבורה – מתי נשתמש בו

תוכן עניינים
עורך דין תעבורה

ישנם רגעים שונים בחיים שלאדם אין מושג כיצד להתנהל באופן עצמאי מול סיטואציה בכדי להפיק ממנה את המרב. במקרים רבים התמודדות משפטית יכולה להיות סיטואציה לא קלה בלשון המעטה. אם אתם שואפים למצות את הזכויות שלכם בבית המשפט בתחום התעבורה, אין ספק שחשוב מאוד שתפנו לשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה בתחום. הסיוע המשפטי שתקבלו, יסייע לכם להציג את הצד שלכם בכותלי בית המשפט ולהביא לכדי כך שבסופו של יום לא תבזבזו את הזמן שלכם על התנהלות מיותרת.

משטרת ישראל ואכיפת עבירות תנועה

כיום למשטרת ישראל יש שלל אמצעים טכנולוגיים ואנושיים הרלוונטיים לצורך אכיפת עבירות תנועה שונות. כיום יותר מתמיד, אכיפת חוקי התנועה מתבצעת בצורה אינטנסיבית כל כך, עד שפעמים רבות לא נדרש כלל שוטר בשטח בכדי לאכוף עבירת מהירות מופרזת לדוגמא. האכיפה של משטרת ישראל מביאה בפועל לרישום דוחות רבים מסוג קנס אשר כוללים גם נקודות משרד הרישוי וכן דוחות מסוג הזמנה למשפט.

גם אם לא מדובר על עבירות מסוג הזמנה למשפט, עדיין תחום התעבורה כולל בתוכו דקויות קטנות ומשמעותיות מאוד אשר יכולות להשפיע על רישיון הנהיגה של כל אדם. לא פעם נהג עלול למצוא את עצמו נפסל על ידי רשות הרישוי בשל ריבוי נקודות שצבר בגין דוחות תנועה שונים וכן חיוב בקורסים. נהג יכול להיקרא על ידי משרד הרישוי לצורך ביצוע בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וזאת בכדי לבדוק את כשירות הנהיגה  שלו.

גם אם לא מדובר בעבירות מסוג הזמנה למשפט, עדיין תחום התעבורה אשר כולל בתוכו דקויות קטנות והרות גורל יכול בקלות להשפיע על רישיון הנהיגה שלכם. לדוגמה, נהג עלול למצוא עצמו נפסל על ידי רשות הרישוי בשל ריבוי נקודות שצבר בגין דוחות תנועה שונים וכן חיוב בקורסים. נהג יכול להיקרא ע"י משרד הרישוי לביצוע בדיקות במכון הרפואי לצורך בדיקת כשירות נהיגתו.

מה תפקידיו של עורך דין תעבורה?

במסגרת תפקידו של עורך דין תעבורה הוא יעניק ייצוג לנהג בבית המשפט לתעבורה כאשר המטרה שלו תהיה לאחר בחינה עמוקה של מצבו של הנהג מבחינת שיטת הניקוד, למצוא את הדרך לפעול על מנת להפחית את הניקוד ולשמור על רישיון הנהיגה שלו. תחומי המשפט העיקריים שבהם עוסק עורך דין תעבורה הם: ייצוג נהגים במקרה של הזמנה לדין כגון: כתב אישום בגין תאונת דרכים וכן בתאונת דרכים מסוג פגע וברח, ייצוג וליווי במקרה של נהיגה בשכרות ונהיגה תחת השפעת סמים,  ייצוג בעבירות תעבורה של נהיגה ללא רישיון, ביטול פסילה מנהלית לאחר שימוע אצל קצין משטרה, ייצוג במקרה של נהיגה במהירות מופרזת, קבלת דוח על מהירות, דוחות מצלמה, מצלמות מהירות, מכשיר ממל"ז, מכמונת דבורה ומצלמת א3, טיפול בסוגיית פסילת רישיון נהיגה על ידי משרד הרישוי וכן בדיקת נקודות תעבורה וטיפול בהן, טיפול במקרים של פסילה מנהלתית שניתנה על ידי קצין משטרה לתקופה של 30 או 60 ימים, פסילת רישיון נהיגה על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ייצוג של נהג שנתפס נוהג בזמן פסילה, ביצוע פעולות לצורך מחיקת נקודות משרד הרישוי, ייצוג נהגים חדשים שנתפסו כעוברים עבירת תעבורה ועוד.

כיצד עורך דין תעבורה יכול להציל לכם את רישיון הנהיגה?

מתוקף תפקידו של עורך דין תעבורה, עליו להיות בקיא בתחום התעבורה ולהכיר את כל החוקים הרלוונטיים, התקנות השונות וכן הפסיקה אשר מתעדכנת מעת לעת. כמו כן, בשל העובדה שדיני תעבורה קשורים קשר בלתי נפרד מהדין הפלילי, על עורך הדין להיות בקיא בדיני ראיות וסדרי הדין בבית המשפט לתעבורה. לא פעם אנשים בטוחים כי הם ביצעו עבירת תעבורה כלשהי, אך היא כלל לא נחשבת לעבירה. ישנם גם מצבים שבהם נהג נקלע לעבירות קשות בחומרתן כגון: נהיגה בשכרות ותאונות דרכים קשות והכרות רחבת ההיקף ועמוקה עם עולם המשפט המדובר היא המפתח להצלחה במשפט שכזה ולהצלת הרישיון של הנהג.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: