מבזקים

כל מה שצריך לדעת על חימום סולארי לבריכה

תוכן עניינים
חימום סולארי לבריכה

אם יש לכם בריכה פרטית בבית ואתם בטוחים שהיא שימושית ורלוונטית רק בימי הקיץ, כדאי שתדעו שכיום ניתן לחמם את הבריכה בצורה חסכונית באמצעות מערכת סולארית ולהנות ממנה גם בעונות הקרות יותר. בטרם תתקינו מערכת מעין זאת לצורך חימום הבריכה שלכם, כדאי שתדעו כי עליכם לקחת מספר דברים חשובים בחשבון. התקנת מערכת מעין זאת כוללת משתנים שונים לרבות הטמפרטורה האזורית הממוצעת, גודל הבריכה, האקלים הכללי באזור, טמפרטורת הבריכה האידיאלית עבורכם, המיקום של השמש ועוד. כמובן שחשוב מאוד להתקין את המערכת האיכותית ביותר המציעה קולטים טובים.

מה חשוב לקחת בחשבון טרם מתקינים מערכת סולארית לחימום מי הבריכה?

מערכת סולארית היא למעשה מערכת המפיקה חשמל בדרך טבעית. כלומר, המערכת יוצרת חשמל מאנרגיית השמש ועל כן היא ידועה כידידותית לסביבה וחסכונית. טרם אתם מתקינים מערכת סולארית בכדי לחמם את מי הבריכה שלכם, חשוב שתיקחו בחשבון כמה נתונים חשובים: ראשית כל, עליכם להתחשב בסוג הבריכה: האם מדובר על בריכה עילית או בריכה שקועה. בריכה עילית היא בעומק שווה, כלומר, יש לה פחות מים לחמם מאשר בריכה באותו הגודל שחפורה בתוך הקרקע ומציעה גם צד עמוק יותר. מאידך, לבריכה עלית יש את החיסרון של אובדן חום מהיר יותר וזאת של פני השטח של הדפנות החשופות.

עוד פרמטר שיש לקחת בחשבון הוא האם הבריכה מכוסה או חשופה. לרוב מי הבריכה מאבדים את החום שלהם במהלך הלילה כאשר הטמפרטורה יורדת. בריכה עם כיסוי מסוגלת לשמור על 70 אחוזים מהחום שמוחדר אליה. אם תכננתם לכסות את הבריכה כאשר היא לא פעילה, מדובר על פתרון שיחסוך לכם לא מעט אנרגיה.

כמובן שחשוב מאוד שתבחנו את תנאי הסביבה. אם הבריכה שלכם ממוקמת באזור עם רוחות סוערות, הרי שכדאי להשתמש בקולטי בריכות בעלי זיגוג ייחודי המותאמים לחימום בתנאי רוח. אם הבריכה ממוקמת באזור שמשי, אובדן האנרגיה יהיה מינימלי, אך אם היא ממוקמת באזור מוצל במיוחד והמים לא יהיו חשופים לשמש בצורה ישירה, יהיה ניתן לפצות על כך באמצעות התקנת פאנלים נוספים לחימום הבריכה.

אם אין לכם מקום על הגג לצורך התקנת הקולטנים הרלוונטיים לחימום הבריכה, אתם יכולים להתקין אותם על מגוון רחב של משטחים ישרים לרבות פרגולות, מגרשים או כל משטח אחר שחשוף לשמש. כמובן שלא כל הקולטנים צריכים להיות מותקנים במקום אחד.

ניתן ורצוי להפעיל את מערכת החימום הסולארית באמצעות בקר אשר דואג להזרים את המים בקולטים רק כאשר יש צורך לחמם את הבריכה ומתקיימים התנאים המתאימים לכך. הבקר האוטומטי למעשה קורא את הטמפרטורה של המים ומבטיח כי כאשר המים יגיעו לטמפרטורה האופטימאלית הרצויה, המערכת תפסיק ותחדש את הפעילות שלה לפי הצורך באופן אוטומטי.

כיצד קולט שמש מחמם את המים?

ברגע שיש פקודה מהבקר ויש שמש בשמיים, מי הבריכה יוזרמו באופן אוטומטי דרך הפאנלים אשר מורכבים תחת השמש, בדרך כלל על הגג. המים בפאנל מקבלים את חום השמש וחוזרים לבריכה. כאשר המשאבה מסחררת את המים שוב ושוב, בין הבריכה לקולטי השמש, עולה הטמפרטורה בבריכה במהירות ונעצרת בטמפרטורה אשר הוגדרה בבקר. כאשר הטמפרטורה המוגדרת יורדת, המשאבה תיכנס לעבודה מחודשת והחום יעלה שוב בבריכה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: