מבזקים

מה זה נכסים דיגיטליים?

תוכן עניינים

נכסים דיגיטליים 

נכסים דיגיטליים הם אתרי אינטרנט, אתרי איקומורס ודפים ברשתות החברתיות העוסקים ברבדים שונים של פעילות עסקית שמניבה הכנסות. הנכסים הדיגיטליים דומים לנכסי נדל"ן כיוון שיש להם ערך מסוים בעת ההקמה שלהם ועם הזמן הערך שלהם בדרך כלל עולה וזאת בהתאם לדרישה שיש לתחום זה, למוצרים הנמכרים זו או על פי רמת ההשקעה שביצע בעל האתר. במקרים רבים להשקעה הדיגיטלית יש השפעה רבה על הפעילות העסקית ולכן השווי של נכסים דיגיטליים עולה באופן משמעותי ביותר. בעל האתר יכול להמשיך להפעיל אותו וליהנות מהכנסות פאסיביות או אקטיביות. לחלופין הוא יכול גם לקבל החלטה שהוא מעוניין למכור את האתר, לקבל את השווי שלו כעת ולפנות לעיסוק בתחום אחר, או שהוא חושב שעדיף למכור כעת את הנכס כי להערכתו מעתה ואילך המכירות ירדו עקב סיבות עסקיות שונות. 

אנשי מקצוע העוסקים בתחום הדיגיטל מקימים אתרי אינטרנט או חנויות מקוונות, רוכשים עבורם דומיינים וכך יוצרים לעצמם את הבעלות על האתרים הללו. בדרך זו אפשר להפעיל גם דפים ברשתות החברתיות המובילות כמו ערוץ יוטיוב, טיק טוק, אינסטגרם פייסבוק ועוד שהם לא בבעלות מלאה אך מי שמפעיל אותם מעלה את השווי שלהם לאורך כל הדרך בתפעול נכון וקידום תמידי. עם הזמן יש בעלי נכסים דיגיטליים למכירה שמעדיפים למכור את כל האתרים שברשותם או חלק מהם. מדובר בפעילות עסקית לגיטימית של מכירת נכסים דיגיטליים בדיוק כפי שמוכרים נכסי נדל"ן.

הרחבת נכסים דיגיטליים 

כדי שהקטגוריה של נכסים דיגיטליים תהיה מוצלחת ובעלת ערך כספי, יש לקדם כל אתר כזה וזאת בדרכים שונות. אם מדובר באתר של דרפשיפינג אפשר להגדיל את היצע המוצרים למכירה ולאפשר ללקוחות לרכוש פריטים אשר משויכים לאותה הקטגוריה או לקטגוריה דומה. כאשר מרחיבים את האפשרויות והלקוחות מעבירים הזמנות, הפעילות העסקית באתר זה מתרחבת. 

כל מי שמפעיל נכסים דיגיטליים כאלו נמצא כל הזמן עם היד על הדופק ובוחן אפשרויות עסקיות שמתאימות לנכס הספציפי. 

קידום באינטרנט 

הבעלים של כל אתר אינטרנט מעוניין להגביר את רשמת החשיפה שלו. זו הסיבה שהוא מבצע פעולות שונות של קידום אורגני וכך מעלה באופן מהותי את מיקומו של האתר במנוע החיפוש של גוגל. המטרה היא לקדם נכסים דיגיטליים ולמקם אותם בראש הדף או באחד המקומות הראשונים. פעולה זו יוצרת טראפיק של גולשים רבים הנכנסים כל היום לתוך האתר ושוהים בו פרקי זמן ארוכים או קצרים. ככל שהמידע באתר יהיה מסקרן עבורם, הם ישאירו לידים כדי שיחזרו אליהם. כל ליד שווה כסף ועשוי להוביל לעסקה כספית.

הכנסות פאסיביות 

רוב הפעילות של נכסים דיגיטליים היא אוטומטית ולכן עבור רבים מבעליהם זו הזדמנות מצוינת לעשיית כספים בדרך של הכנסה פאסיבית. זו הסיבה שישראלים רבים הבינו שזוהי הדרך המתאימה ביותר עבורם ליהנות מהכנסות באופן רציף.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: