מבזקים

ממה נובעות בעיות בירך?

תוכן עניינים

כאשר מדובר בכאבים באזור הירך ניתן לומר שהם מוכרים טוב מאוד לעולם הרפואה והאורתופדיה. הרבה אנשים בעיקר בגילאים של חמישים ומעלה, יסבלו בשלב הזה של החיים מכאבים חוזרים באזור של הירך. וזה לא מפליא אף אחד, הירך אכן נושא משקלים כבדים ורבים, חווה הרבה מאוד טראומות ובולם זעזועים אשר קשורים אל מערכת השלד שלכם. לפעמים הגורם לכאב מאותר בצורה מיידית, אבל בהרבה מקרים הכאבים בירך הוא איתות אמיתי אל בעיה מבנית אחרת בגוף שלכם. בגלל זה החשיבות מאוד גבוהה לא רק בזיהוי של הכאב אלא בנוסף גם באיתור של הגורם אשר מוביל לכאב במפרקים של הירך. אנשים רבים שוכחים שהרופא שמולם לא חי את החיים שלהם, הוא לא חווה את הכאב שלהם וחשיבות המידע שברשותכם צריכה לעזור לרופא להתאים לכם את הטיפול המיטבי והנכון בדיוק אל המצב שממנו אתם סובלים.

חשוב מאוד לדעת

אם אתם סובלים מאחד מן הגורמים הבאים, יכול מאוד להיות שכאב הירך שלכם נוצר מכמה סיבות שונות. בשביל לבחון את המצב שלכם עד לאישור שלו כדאי שתדעו להגדיר בשביל הרופא שלכם לא רק את המיקום של הכאב, בנוסף תדברו גם על הנושאים והסימפטומים האלה לדוגמה, כשמדובר על כאבי גב, תחשבו טוב אם סבלתם או שעדיין אתם סובלים מכאבים בגב, חשוב מאוד שאתם תדעו שיש קשר ישיר בין הכאבים של הגב לכאבים בירך. במקרים כאלה, הכאב בגב יכול להקרין רבות על הירך שלכם ולגרום לכאבים אשר מורגשים באזור הזה. הרבה אנשים לא מודעים לקשר הזה והנתון הזה יכול להטות את הכיוון של הטיפול מהתמקדות יתרה בגב להתמקדות יעילה בירך. בנוגע לדלקות, אם אתם מודעים לדלקת בגופכם באמצעות ממצאים של בדיקות הדם אשר בידכם או סימפטומים שונים שהם דלקתיים, או סובלים מדלקות שהן כרוניות בגוף שלכם חשוב מאוד לזכור שדלקות סביב מפרק הירך מוכרות בפגיעה שלהן בשרירים והגידים בתוך מפרק הירך.

מתחיל קל ונהיה בלתי נסבל

מרבית האנשים אשר מגיעים לטיפול בכאבים במפרק הירך מגיעים בגלל שאחרי שהכאב הופך לחד ובלתי נסבל. במרבית הפעמים עוד לפני שיחול הכאב, הבעיה בירך תבוא לידי ביטוי באמצעות צליעה. הצליעה אופיינית אל בעיית הירך והיא נקראת צליעת טרנדלנבורג או בעברית, הליכה של ברווז. המנגנון מאוד פשוט להבנה. השרירים אשר נמצאים סביב הירך נחלשים מאוד עקב הבעיה של הירך ומאבדים לגמרי את השליטה באגן. כאשר אתם מרימים את רגל שמאל בעת הליכה האגן שלכם מיוצב רק על ידי השרירים של האגן שהם סביב המפרק של ירך ימין , השרירים האלה צריכים להשתחרר בהדרגה  לקראת הנחה של צעד ימין על הרצפה, אבל בגלל שהן חלשים ולא שולטים הם משתחררים בו זמנית בב אחת וגורמים לנפילה של האגן בצד שמאל. בנוגע לנושא של החלפת מפרק ירך ניתן לפנות אל ד"ר דניאל לוין למידע נוסף.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: