מבזקים

החשיבות של בודק שכר מוסמך

תוכן עניינים

בודק שכר מוסמך

בשנים האחרונות הוחל בהפעלת איש מקצוע חדש בתחום שיני העבודה בישראל והוא בודק שכר מוסמך. מדובר באדם שהוא עורך דין בהשכלתו והוא מתמקצע בנושא דיני עבודה. לאור זאת יש לו ידע רחב מאד והוא מכיר את כל החוקים, הנהלים והדקויות ביניהם. זו הסיבה שהוא האדם המתאים ביותר למילוי פונקציה חשובה זו שהיא לתועלתם הן של העובדים והן של המעבידים וזאת על פי כל מקרה ספציפי.

כאשר עובד או מעביד נזקקים לסיוע של בודק שכר מוסמך, הם מעבירים לו את כל המסמכים הרלוונטיים כדי שהוא יבצע בדיקה מלאה בנושא זה. רק לאחר שהוא נחשף לתלושי השכר, לדוחות הנוכחות החודשיים, לטופסי 106 ולמסמכים רלוונטיים נוספים, הוא מגיע למסקנות נקודתיות לגבי כל בעיה. כשמדובר בעובדים שכירים יש לא אחת בעייתיות כיוון שהם לא מקבלים את מלוא השכר שמגיע להם, לא את כל הזכויות וההטבות על פי חוק. כשמדובר במעבידים מסתבר שלא אחת הם או חשבי השכר של העסק אינם פועלים כחוק ולכן העובדים אינם מקבלים את מלוא השכר שמגיע להם ובמיוחד אם מדובר בהעסקה באמצעות קבלן כוח אדם.

ההתמחות של בודק שכר מוסמך

יש כמה רבדי פעילות שבהם בודק שכר מוסמך מטפל כמו לדוגמה:

  • מתן ייעוץ משפטי בנושא דיני עבודה בשיטת הריטיינר, לחברות שמעסיקות עובדים רבים ומעת לעת יש שאלות חוקיות, כיצד לנהוג במקרים כאלה ואחרים.
  • טיפול בכל ההתנהלות מול משרד התמ"ת בנושא תלושי השכר של העובדים אם מתבצעת ביקורת בחברה. הטיפול כולל בדיקה, תיקון הליקויים והעברת אישור על כך שכל הכשלים טופלו וזאת כדי לצמצם את חומרת הענישה שכוללת בדרך כלל קנסות כספיים.
  • בדיקה של תלושי שכר בחברות על פי בקשתן.

בדיקות תקופתיות

חשבי השכר בחברות הגדולות מודעים לכל החוקים הקיימים בנושא דיני עבודה לעובדים, לנשים ולמגדרים אחרים באוכלוסייה. עם זאת כאשר מתבצעת בדיקה מקצועית של בודק שכר מוסמך כמעט בכל חברה יימצאו טעויות רבות. זה נובע מהעובדה שלא קולטים כיאות את טופסי 101 ולא מעדכנים נתונים כמו אדם גרוש אשר משלם מזונות לילדיו, עובד שיש לו ילד שהוכר כנכה ועוד. מעבר לכך יש טעויות רבות שבהן העובדים נמצאים במקום העבודה כמות מסוימת של שעות בכל יום אך בפועל המעביד משלם להם רק עבור חלק מהשעות, אינו משלם דמי הבראה כלל או רק חלק מהם ועוד.

האכיפה של משרד התמ"ת

עקב מצבים רבים שבהם עובדים אינם מקבלים את מלוא שכרם, או שהם מקופחים בנושא ההטבות המגיעות להם על פי חוק, עובדי משרד התמ"ת מבצעים בדיקות פתע במקומות עבודה שונים ואם מתגלים ליקויים הם מטילים קנסות על המעסיקים, כיוון שלא אחת הנושא הוא מגמתי ולא נובע מחוסר ידע מקצועי. בודק שכר מוסמך בודק את כל המערך החשבונאי במקרים הללו ודואג שכל הליקויים יתוקנו.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: