מבזקים

פתאל רוכשת את המלון האייקוני המפואר דילי בכיכר פיקדילי בלונדון

תוכן עניינים

רשת פתאל רוכשת את המלון האייקוני המפואר דילי בכיכר פיקדילי בלונדון בתמורה של כ – 90 מיליון פאונד. העסקה נעשית במסגרת השותפות עם הגופים המוסדיים. עם השלמת העסקה תחזיק פתאל ב- 54 בתי מלון באי הבריטי ובאירלנד הכוללים 11,000 חדרים

מימי קרוננברג | כ"ג בתשרי תשפ"ג | יום שלישי 18 באוקטובר 2022 | מערכת ישראל ניוז

רשת פתאל, רשת בתי המלון הגדולה בישראל ובגרמניה ואחת מהרשתות המובילות בבריטניה, ספרד, הולנד ואוסטריה, הכוללת 253 בתי מלון ומעל ל-46 אלף חדרי אירוח בארץ ובחו"ל, חתמה במסגרת השותפות עם גופים המוסדיים על הסכם לרכישת מלון האייקוני דילי (DILY) בלונדון בתמורה לכ- 90 מיליון פאונד. בנוסף, ישקיעו כ- 85 מיליון פאונד בשיפוץ והשבחת המלון ההיסטורי. בכוונת המיזם לממן את העסקה ממקורותיו העצמאיים ונטילת מימון בנקאי מבנק הפועלים ומזרחי.

קרדיט: יח"צ

מלון האייקוני "דילי" שהינו בדירוג 5 כוכבים, נחשב לאחד המלונות המפוארים והמוכרים בלונדון. הוא נפתח בשנת 1908 ושוכן באחד המיקומים האטרקטיביים בלב לונדון, בין רחוב פיקדילי ורחוב ריג'נט. המלון כולל 283 חדרים, לובי מפואר, בריכת שחייה מקורה, חדרי כושר וטיפולים, ומגרשי סקווש, הוא גם מציע לאורחים שבעה חדרי ישיבות וחללי אירועים. המלון בנה מוניטין משמעותי מיום הקמתו לפני 114 שנה ונחשב לאחד המלונות הטובים ביותר של לונדון, שהיה לו בזמנו את החסות המלכותית של המלך ג'ורג' החמישי. הדילי יצטרף לנוכחות הגוברת של הקבוצה במרכז לונדון, הכוללת את מלונות לאונרדו רויאל בלונדון סיטי, טאואר ברידג' וסנט פול; ומלון NYX  בהולבורן.

רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות פתאל הולנד, ספרד, בריטניה, אירלנד ופורטוגל. מלון דילי בלונדון הינו אייקון בעולם התיירות, הוא אחד מבתי המלון הטובים והמפורסמים באנגליה והוא יהווה תוספת משמעותית ויוקרתית לפורטפוליו הנכסים של קבוצת פתאל באי הבריטי, שיכלול עם השלמת העסקה 11,000 חדרים ב-54 בתי מלון. המלון המפואר שנפתח בשנת 1908 ממוקם ברחובות המרכזיים ביותר בלונדון, הנחשבת לעיר התיירות הראשונה בגודלה באנגליה והוא סמוך לאטרקציות תיירות רבות ואזורי קניות. בכוונתנו להמשיך ולהשביח את המלון באמצעות ניהול מקצועי ושיפוץ אינטנסיבי לנוחות האורחים.

יצויין עוד, כי מלון יוקרתי זה מצטרף לרכישה משמעותית נוספת של הקבוצה, שרכשה בחודש אוקטובר 2018 את מלון היוקרה מידלנד מנצ'סטר יחד עם רשת פנדוקס. סך הכל ולאחר רכישה זאת תחזיק פתאל בבריטניה 54 בתי מלון הכוללים יחד 11,000 חדרים.

בשבוע שעבר השלימה פתאל במסגרת השותפות עם המוסדיים, רכישה של מלון במרכז וינה בדרגת שלושה כוכבים בתמורה לכ- 32 מיליון אירו, המלון הנרכש מונה 211 חדרים והוא ייפתח לראשונה לקהל תחת המותג "לאונרדו".

האחראים על ניהול השותפות עם המוסדיים מטעם פתאל, גיא ורדי ויניב אמזלג " מיום הקמת השותפות בחודש אפריל השנה, רכשנו 14 בתי מלון בספרד, לונדון, אוסטריה, קפריסין, יוון ופולין בהיקף של כחצי מיליארד אירו. אנו מודים לשותפים שלנו על הבעת האמון ונמשיך לפעול לרכישת מלונות נוספים התואמים את אסטרטגיית המיזם.

במקביל לרכישה חתמה פתאל החזקות על הסכם לניהול שמונה מלונות במרכזי ערים ראשיות באוסטריה מחברת "סטאר אין" בתמורה לכ – 18 מיליון שקל. בתי המלון הנרכשים שיפעלו תחת מותגי הרשת וכוללים 1005 חדרים ממוקמים: 2 בוינה , 3 מלונות ושני מתחמי דיור בזלצבורג ומלון בעיר לינץ. ההסכם נחתם לתקופה של 25 שנה וההכנסות השנתיות הצפויות לרשת מהעסקה הינן כ- כ- 80 מיליון שקל ו – EBITDA שנתי של כ- 15 מיליון שקל (לאחר שכירויות).

רשת מלונות פתאל, בבעלות משפחת פתאל (59.86%), הוקמה על ידי דוד פתאל במרץ 1998 והיא מתמחה באמצעות תאגידים המוחזקים על ידה, בבעלות, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה וכן ברכישה והקמה של מלונות חדשים. הרשת הפכה בעשור האחרון לרשת הגדולה ביותר בישראל, גרמניה ואוסטריה ולאחת הרשתות המובילות בבריטניה, ספרד, הולנד ואוסטריה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: