מבזקים

חימום רצפתי חשמלי או מערכת מבוססת מים – מה עדיף?

תוכן עניינים

מערכת חימום תת רצפתי הינה אחת ממערכות החימום הנעימות והטובות ביותר הקיימות היום. מערכת כזו מחממת את הבית מבלי לייבש את האוויר, והיא שומרת על הרצפה חמה ונעימה כך שבעיקר בבתים עם ילדים קטנים מדובר ביתרון עצום בעונת החורף.

כיום ניתן למצוא שני סוגים של מערכות חימום תת רצפתי – מערכת אשר מופעלות באמצעות מערכת החשמל בבית שלכם ומערכת אשר מבוססות על מים.

מה עדיף? איזו מערכת היא הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

חימום לרצפה
מערכת חימום לרצפה

מערכת חימום תת רצפתי הפועלת על חשמל

מערכת חימום תת רצפתי אשר פועלת על חשמל הינה מערכת בה מתקינים גופי חימום מתחת לריצוף והם מעבירים את החימום דרך הרצפות לאחר ההתקנה. המערכת הפועלת על חשמל הינה זולה יותר מזו אשר פועלת על מים והיא מבצעת את פעולת החימום בצורה שקטה ואחידה והינה קלה מאוד לתפעול. בנוסף, אחד היתרונות של מערכת חימום תת רצפתי חשמלית הינו התחזוקה הנוחה והקלה של המערכת.

לצד זאת, החסרון של המערכת הוא העלויות של החשמל. מחירי החשמל בישראל אינם זולים לצערנו, והמערכת מובילה לצריכת חשמל גבוהה יותר בחודשי החורף, דבר שחשוב מאוד לקחת בחשבון.

מערכת חימום תת רצפתי הפועלת על מים

מערכת חימום תת רצפתי אשר מופעלת על בסיס מים הינה מערכת סגורה של צינורות מים אשר מתחממים ובצורה הזו יוצרים את החימום הדרוש. עלויות השימוש במערכת הזו הינן הרבה יותר נמוכות לעומת המערכת הפועלת על חשמל ובנוסף, ניתן להשתמש בכל תשתית של צנרת אשר נמצאת מתחת לריצוף על מנת להתקין את המערכת.

יחד עם זאת, ההתקנה של מערכת חימום תת רצפתי הפועל על מים הינה יקרה יותר לעומת המערכת החשמלית.

איזו מערכת כדאי לבחור?

 ההחלטה באיזו מערכת חימום תת רצפתי לבחור היא בסופו של דבר שאלה של תקציב וראיה עתידית. מצד אחד, אם התקציב שלכם מוגבל כרגע ואתם מחפשים את האופציה הזולה יותר, מערכת חימום תת רצפתי חשמלית תתאים לכם יותר, אך אם אתם חושבים על הטווח הארוך, עלויות השימוש במערכת חימום תת רצפתית המבוססת על מים הינן זולות יותר, כך שלטווח הארוך ההשקעה בהתקנת המערכת תחזיר את עצמה.

לכן, חשוב מאוד להתייעץ עם מומחים לפני שאתם בוחרים. עליכם לפנות אל אנשי מקצוע אשר יוכלו לבחון את המקום בו אתם מבצעים את ההתקנה ויכלו לתת לכם הערכה לגבי המחיר, העלויות העתידיות ולעזור לכם לקבל החלטה בהתאם למצב האישי שלכם. בסופו של דבר ההתאמה האישית חשובה פה מאוד ומה שמתאים לבית אחד ולתקציב של אדם אחד לא בטוח שיתאים לאחר ויש לקחת את כל השיקולים בחשבון לפני שמבצעים את הבחירה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: