מבזקים

זמרת הלדינו שכבשה את העולם מגיעה לפסטיבל הקלאסקאמרי באילת

תוכן עניינים

יסמין לוי תשתתף בפסטיבל הקלאסקאמרי באילת ותבצע מבחר שירי לדינו: "אם היית אומרת לאבא שלי איפה אני מופיעה היום הוא לא היה מאמין"

מאיר אוליאל | י"ד בחשוון תשפ"ג | יום שלישי 8 בנובמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

יסמין לוי מסימפונט רעננה בתו של הזמר יצחק לוי ז"ל, זמרת לדינו, יוצרת וכותבת בספרדית כבשה את העולם עם אלבומיה ושיריה ואף הייתה בין האומנים הישראליים היחידים שהצליחו להיכנס למצעדי הבילבורד.

"כשהייתי בת שנה וחצי, אבא שלי נפטר והוא היה מגדול מנציחי שירת יהדות ספרד", ספרת יסמין לוי "והחלום שלי מאז ומתמיד היה להמשיך את דרכו. אבי הציל את שירי מגורשי ספרד, כתב להם לחן ומנגינה וחשוב לי להוביל את התורה שלו ולשאת את הדגל בכל העולם".

"כשהייתי קטנה, לא תכננתי להיות זמרת כי זה לא היה מוסכם בבית, אך למרות שזה מה שרציתי להיות, עשיתי כל דבר להתחמק מלהיות זמרת כי ככה אבא אמר, אם הוא היה חי – לא הייתי זמרת.

סיפור ההורים שלי הוא סיפור יפה, אימא שלי הייתה זמרת וצעירה מאבא ב-27 שנים. לפני שהציע לה נישואין הוא ביקש ממנה לבחור; להיות אשתו או להיות זמרת והיא בחרה להיות אשתו, הוא היה אהבת חייה. דווקא מהמקום שאבא שלי היה מוזיקאי בכל רמ"ח איבריו, הוא לא רצה שאהיה זמרת, שזה לא מקצוע. אבל עם השנים, בזכות אימא שלי התחלתי את צעדיי הראשונים כזמרת, היא תמכה ואמרה לי לא לוותר על החלום שלי כמו שהיא ויתרה והלכה איתי יד ביד. זה מה שהוביל אותי להיות מי שאני היום".

היום, לוי היא בעלת רזומה של כ-20 שנה כזמרת מצליחה מאוד בתחום הלדינו: "הבאנו לקדמת הבמה את שירת הלדינו בעולם. זו הייתה תרבות דועכת שפרצה, ולפני 20 שנה בערך חזרה לתודעה ומאז הכל היסטוריה. שרתי בכל העולם, על הבמות הכי גדולות בין אם בתזמורות ובין אם בפילהרמוניות ועוד. היום אני בעלת תשעה אלבומים וזה מרגש, אם היית אומרת לאבא שלי איפה אני מופיעה היום הוא לא היה מאמין".

"אני מאוד נרגשת לקחת חלק בסימפונט רעננה ולהשתתף בקלאסקאמרי באילת. תמיד אמרתי שאני אומנם חווה את כל העולם, אבל להופיע בישראל, בבית, זה ממלא ומספק אותי יותר מכל דבר אחר. ההרגשה, החום והאהבה של האנשים, של הקהל, אין לזה מתחרים. אני מודה על כך".

יסמין לוי תופיע בקלאסקאמרי באילת ב-19 לינואר בשעה 22:30 ותבצע מבחר שירי לדינו ממסורת מבית אבא במופע אָדִיוֹ קֶרידָה וסוגרת יחד עם דוד זבה את יומו הראשון של הפסטיבל בקסם ייחודי ובלתי אמצעי.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: