מבזקים

הפלונטר הפוליטי לאן?

תוכן עניינים

האופרה שתפסה את מרכיבי הימין לאחר ניצחון המוחץ הולכת ומתפוגגת אט אט כשהמוקד הבעייתי זה הליכוד בדגש על נתניהו ויועציו

אלי ששון | כ"ז בחשוון תשפ"ג | יום שני 21 בנובמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

הפלונטר הפוליטי לאן? נתניהו שהתחייב כלפי שותפיו מהימין שכאשר יזכה ברוב, יממש את מדיניות הימין אך, איך אומרים? "לא ימין ולא נעליים".

דוברות הכנסת, לע"מ

כשנתניהו כדרכו בקודש נבהל מעצם המחשבה שיצטרך לשלוט בעזרת הימין בלבד (כך היה תמיד בכל ממשלה שהקים) ההבטחות שלו הולכות ונעלמות כשהוא מערים קשיים אדירים מול חבריו לימין הנאמנים לדרכם יש לציין. חברים שנשכבו על הגדר עבורו וגם על חבריו הבכירים ממפלגתו שהוא תמיד יטרח לגמד אותם ולהקטין את משקלם.

האופרה שתפסה את נתניהו לדעתי, תהפוך בקרוב לחשש מוצדק שהוא יתקשה להרכיב ממשלה ללא הימין וככל שיתעלל בהם פוליטית, הוא יכול לגרום לניתוק המגעים מצידם, עד כדי שנתניהו יאלץ לרדוף אחריהם כדי שיתרצו, ככל שהזמן של המנדט להרכבת ממשלה ילך ויאזל.

כבר היום נתניהו בבעיה עם 3 מפלגות ימין כשכולם מבינים שהוא מנסה לגמדם. היחיד שעומד לצידו זה דווקא דרעי (שבעיניי הוא הפוליטיקאי החכם וממולח ביותר שיש בשנים האחרונות), אך הן נתניהו והן דרעי שגם מקשה על הימין זקוקים יותר מכל אחד אחר לימין, כדי שיוכלו להעביר את פיסקת ההתגברות שתאפשר את צירופו של דרעי לממשלה בחקיקה משפטית ותיתן גם לנתניהו כלים להתמודד מול העוול שנגרם לו מבחינה משפטית. כך שהמשחקים הללו יכולים לעלות ביוקר מבחינה פוליטית הן לנתניהו והן לדרעי.

נתניהו לא מסוגל לשלוט עם ח"כים שאינם ימנים והוא מעדיף בובות שיוכל לשלוט בהם. זו הסיבה שהוא מנסה לנטרל בצורה לא הוגנת לדעתי ולגמד את סמוטריץ ובן גביר כדי שחלילה לא יוכלו לממש את מצע הימין.

מה האלטרנטיבה שנותרה לנתניהו?

האם יתכן שנתניהו מצפה לנס כלשהו שבעקבותיו יוכל, או ייאלץ לצרף את גנץ כשר ביטחון? האם הוא יודע שבמידה ולא יצליח, ינותקו המגעים עם חברי הימין שגם להם יש סף ספיגה של השפלות ואז נתניהו יהיה זה שירדוף אחריהם?

האם נתניהו מודע לכך שאם לא יסתדר עם שותפיו הם יכולים למרוח את 4 השבועות שנותרו ואז להמליץ לנשיא על ח"כ אחר מהליכוד שירכיב ממשלת ימין?

האם נתניהו מודע לכך שישנה גם אפשרות לבחירות נוספות, כשעד אז ממשלת לפיד תמשיך לכהן חודשים נוספים כממשלת מעבר? ובבחירות שיבואו אח"כ, נתניהו יראה את התוצאות שלא הוא המועמד?

נתניהו צריך ללמוד מהשמאל שהצליחו להקים ממשלה בחשאי ובזמן קצרצר עם 8 מפלגות שונות ומשונות שבהן ישבו אוהבי ישראל וגם להיפך, וישבו להט"בים עם ערבים, וחובשי כיפה עם שמאלנים והכתירו ראש ממשלה עם 6 מנדטים.

הגעתי למסקנה שחבל על הזמן כי הימין לא ידע (ולא יידע) מעולם לשלוט, גם כשיש לו רוב מוצק ולכן כבר עדיף להשאיר את המשימה הזו לשמאל, כי כנראה הם יותר חכמים פוליטית.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: