מבזקים

בני גנץ: נתניהו מבקש לבצע פיגוע דריסה בדמוקרטיה הישראלית

תוכן עניינים

גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי: "נתניהו מבקש לבצע פיגוע דריסה בדמוקרטיה הישראלית ולפגוע בביטחון הלאומי – נוביל מאבק ציבורי נחוש מול פסקת ההתגברות"

משה פריאל | כ"ז בחשוון תשפ"ג | יום שני 21 בנובמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

מדברי שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי: "התגברות ברוב של 61 תהיה מהפכה שחיתותית. מי שמקדם פסקת התגברות ברוב של 61 פועל בשם השחיתות ולא בשם המשילות".

"אני בעד לבצע מהלך רחב של חקיקת חוק יסוד חקיקה, עם מרכיבי התגברות מאוזנים בין הרשויות, ועם חובה של רוב גדול של שופטים על מנת לפסול חוק ורוב גדול בכדי לפסול החלטה של בית המשפט. למשל: שני שליש משופטי בג"ץ על מנת לפסול חוק, ושני שליש בכדי להתגבר עליו. הכוונה להתבסס על רוב פוליטי מזדמן לא תיצור דיאלוג בין הרשויות – אלא תחריב אותו".

עוד אמר: "אנחנו כמחנה הממלכתי, נכונים להיות שותפים למהלכים של תיקון מהאופוזיציה. אנחנו נהיה נכונים לעבוד ביחד, בצוותים חוצי גושים, על מנת לבנות חוק יסוד חקיקה חדש, בעל מרכיבים מאוזנים. אך אם הבחירה תהיה להמשיך בכיוון המסתמן – נאחד את כל הציבור הממלכתי למאבק ציבורי, פרלמנטרי ותקשורתי. כבר הבוקר קיימתי שיחות עם ארגוני חברה אזרחית, ובהמשך אקיים שיחות עם ראשי הסיעות באופוזיציה המיועדת, וגם עם גורמים אחראים בקואליציה. אני פונה מכאן לראש הממשלה המיועד נתניהו ומזכיר לו שהאב המייסד דוד בן גוריון, קבע שגורלה של ישראל יקבע על בסיס כוחה וצדקתה. מי שיפורר את כוחנו ויחליש את צה"ל בשל גחמה פוליטית, מי שיפגע בצדקתנו וערכינו הדמוקרטיה, יבצע פיגוע דריסה בלתי נסלח לדמוקרטיה הישראלית. לא נאפשר להתגבר על הדמוקרטיה ולחצות את העם ל-61."

הדברים המלאים: "צהרים טובים לכולם, אני רוצה לפתוח בשאלה לחברי הקואליציה העתידית – מה יקרה בפעם הראשונה שתתגברו על בג"ץ ברוב של 61? כשתתגברו על בג"ץ עם 61 חברי כנסת, המיעוט שייפגע, יהיה זה ערבים, חרדים, להט"בים או נשים– ירגיש שהוא לא חלק מהמדינה. כשתתגברו על בג"ץ ברוב של 61 – מחצית מהעם תרגיש שזו ממשלת חצי העם. כשתתגברו על בג"ץ ברוב של 61 – תמוטטו את כיפת הברזל של מפקדי צה"ל מול תביעות בזירה הבינלאומית, ותפגעו ביכולת של ידידינו הטובים ביותר בעולם להגן עלינו.

כשתתגברו על בג"ץ ברוב של 61 כדי לבטל את חוק הגיוס במקום להציע אלטרנטיבה של מתווה שירות – תפגעו בלב ליבו של ביטחון ישראל, ובמוטיבציה של צעירים לשרת ולסכן את חייהם למען ביטחוננו.
כשתתגברו על בג"ץ ברוב של 61 – כדי למנות שרים שהורשעו בפלילים – תתנו לגיטימציה לשחיתות.
כשתתגברו על בג"ץ ברוב של 61 – לא נוכל להגיד יותר שמדינת ישראל שוקדת על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה… מקיימת שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; ומבטיחה חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות.

מי שעושה זאת – פועל בשם השחיתות ולא בשם המשילות. מה שנתניהו מבקש לבצע פה הוא "מהפכה שחיתותית". יש המון מה לעשות, יש המון סוגיות ביטחוניות, חברתית ולאומיות שהשקענו בהן רבות בממשלה האחרונה. עצם העיסוק קודם כל בהחרבת הדמוקרטיה – מעיד על סדר עדיפויות לקוי. וכן, אני בעד לבצע מהלך רחב של חקיקת חוק יסוד חקיקה, עם מרכיבי התגברות מאוזנים בין הרשויות, ועם חובה של רוב גדול של שופטים על מנת לפסול חוק ורוב גדול בכדי לפסול החלטה של בית המשפט. למשל: שני שליש משופטי בג"ץ בהרכב מיוחד על מנת לפסול חוק, ושני שליש בכדי להתגבר עליו. הכוונה להתבסס על רוב פוליטי מזדמן לא תיצור דיאלוג בין הרשויות – אלא תחריב אותו.

אנחנו כמחנה הממלכתי, נכונים להיות שותפים למהלכים של תיקון מהאופוזיציה. אנחנו נהיה נכונים לעבוד ביחד, בצוותים חוצי גושים, על מנת לבנות חוק יסוד חקיקה חדש, בעל מרכיבים מאוזנים. אך אם הבחירה תהיה להמשיך בכיוון המסתמן – נאחד את כל הציבור הממלכתי למאבק ציבורי, פרלמנטרי ותקשורתי. מאבק שבו נדון כעת בישיבת הסיעה שלנו ונגבש את דרכי הפעולה.

כבר הבוקר קיימתי שיחות עם ארגוני חברה אזרחית, ובהמשך אקיים שיחות עם ראשי הסיעות באופוזיציה המיועדת, וגם עם גורמים אחראים בקואליציה. אני פונה מכאן לראש הממשלה המיועד נתניהו ומזכיר לו שהאב המייסד דוד בן גוריון, קבע שגורל מדינת ישראל יהיה תלוי בכוחה וצדקתה. מי שיפורר את כוחנו ויחליש את צה"ל בשל גחמה פוליטית, מי שיפגע בצדקתנו וערכינו הדמוקרטיה, יבצע פיגוע דריסה בלתי נסלח לדמוקרטיה הישראלית.

לא נאפשר להתגבר על הדמוקרטיה ולחצות את העם ל-61. ואם חלילה נפסיד במאבק – אני מבטיח, שהדבר הראשון שנעשה כשנחזור, על גלי ההדף של הגל העכור הזה – הוא לבטל את כל המהלכים האלו. לא מתאוות נקם – אלא מתוך ממלכתיות ואחריות, ובמטרה לתקן. תודה רבה".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: