מבזקים

תבעה מזונות, נהרגה בתאונה ויורשיה זכו במשפט

תוכן עניינים

תבעה חוב מזונות מהגרוש, פתחה תיק בהוצאה לפועל אך נהרגה בתאונת דרכים. יורשי האישה המשיכו להיאבק על זכויות אימם וזכו

אהרון קלפה | כ"ט בחשוון תשפ"ג | יום רביעי 23 בנובמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון הסתיימו לאחרונה ההליכים המשפטיים בתביעת חוב, כתוצאה מפיגור בתשלום מזונות, אותה ניהלה אישה, תושבת יישוב באזור רחובות, נגד בעלה לשעבר.

הגרוש בעל החוב להוצאה לפועל טענת פרעתי שמשמעה: "שילמתי את חובי לזוכה, אך הזוכה ממשיך לפעול נגדי בהוצאה לפועל". בדיון שהתקיים לבקשת הגרוש, קיבל רשם ההוצאה לפועל את טענתו, הורה על הפחתת חובו, וזאת למרות שהגרוש כלל לא ביקש זאת.
על החלטה זו של רשם ההוצאה לפועל, הגישה האישה ערעור לבית המשפט לענייני משפחה, באמצעות עורכי הדין בן דוד ושימונוב, ובו נטען חובו של הגרוש משמעותי ביותר, ולא היה מקום להורות על הפחתת חוב זה.
למרבה הצער, בעיצומם של ההליכים בביהמ"ש למשפחה, נהרגה האישה בתאונת דרכים, ואת המאבק המשפטי המשיכו לנהל יורשיה החוקיים, שלושת ילדיה מנישואים שניים, ובעלה שהתאלמן ממנה.
במהלך הדיון הסוער בביהמ"ש למשפחה, הצליחו עורכי דינם של היורשים להוכיח כי חובו של הגרוש חי וקיים. לאחר שהחוב הוכח, הגיעו הצדדים להסכמות לפיהן הוא יועמד על 60 אלף שקלים לצורכי פשרה, וישולם ליורשי המנוחה במספר תשלומים.
כמו כן הוחלט, שרק לאחר שהחוב יסולק, ייסגר תיק ההוצאה לפועל נגד הגרוש. ההסכמות עוגנו בהסכם פשרה, שקיבל תוקף של פסק דין מבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון.
לדברי עוה"ד בן דוד ושימונוב, מאבק משפטי זה מוכיח כי החלטת רשם הוצאה לפועל אינה בהכרח סוף פסוק. "במקרה זה הרשם שגה שגיאה חמורה, והמנוחה החליטה, בצדק, להגיש ערעור ולדרוש את הכספים המגיעים לה. גם לאחר מותה המצער, החוב עצמו לו מת ולא נמחק, ועל כן הוא ישולם כדין ליורשיה החוקיים".
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: