מבזקים

הכירו את הגדוד החדש בצה"ל: פנתר

תוכן עניינים

גדוד חדש מצטרף מהיום לחיל הגנת הגבולות בזרוע היבשה, גדוד פנתר (49). הגדוד הוקם כלקח ממבצע שובר גלים שהציף צורך להקים גדוד סדיר בתפר, במקומם של כוחות המילואים שהוקפצו לתעסוקה מבצעית ממושכת בעת המבצע

רות קרייתי | ו' בכסלו תשפ"ג | יום רביעי 30 בנובמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

הכשרת הלוחמים בגדוד פנתר, שיהיה גדוד מעורב, מובלת על ידי זרוע היבשה והיא ברמת רובאי 06, הגבוהה ביותר לנשים בצה"ל והיא תימשך כחצי שנה. כשירות לוחמי הגדוד תהיה זהה לכשירות לוחמי הגדמ"רים השונים ובנוסף תכלול כשירויות ייחודיות הנדרשות לגזרה זו.

גדוד פנתר | דובר צה"ל

היום התגייסו לצה"ל ראשוני החיילים המיועדים לשירות בגדוד החדש, שיחלו את פעילותם המבצעית במרחב התפר של יהודה ושומרון, לאחר סיום ההכשרה בשנה הבאה.

הגדוד יתמחה בהגנה במרחב התפר בחטיבה המרחבית אפרים, בשגרה ובחירום, והוא יבצע מגוון משימות ביטחון שוטף כחלק ממאמץ ההגנה על ביטחון המדינה.

הקמת הגדוד היא מהלך משותף לזרוע היבשה ולענף תכנון כוח אדם סדיר באגף כוח האדם והיא מיושמת בתום עבודת מטה במהלכה גובשו התנאים המיטביים להקמת הגדוד.

מדברי מפקד חיל הגנת הגבולות בזרוע היבשה, תת-אלוף עמית ימין: "הקמת גדוד זה מסמלת את יכולתו של צה"ל להתאים את עצמו ביעילות ובמהירות לדרישות המבצעיות המשתנות. השקענו רבות בתכנון גדוד זה כדי להבטיח שכוח האדם המתגייס אליו ישרת שירות משמעותי התורם לתכלית המבצעית של צה"ל ".

דובר צה"ל
דובר צה"ל
דובר צה"ל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: