מבזקים

אמו של אלאור אזריה התמוטטה בבית המשפט

תוכן עניינים

דיון אחרון לפני הכרעת הדין במשפטו של החייל אלאור אזריה, התקיים היום בבית הדין הצבאי ביפו. דקות ספורות אחר כך, התמוטטה אושרה אמו של אזריה והובלה לבית החולים. לאחר שקיבלה טיפול רפואי חזרה לבית המשפט לחזק את בנה.

כזכור, זמן מה לאחר תחילת משפטו של אלאור, לקה צ'רלי אזריה אביו של החייל באירוע מוחי ואושפז בבית החולים אסף הרופא במחלקה הנירולוגית.

בדיון הסיכומים שהתקיים היום בבית הדין הצבאי ביפו, הגישו התובע הצבאי וסנגורו של החייל סיכומים בעל פה ובכתב לשופטים.

התובע, עו"ד נדב ויסמן, סיכם את התביעה ואמר: "במשפט הזה עומדים למבחן ערכים חשובים שמלווים את צה"ל. לא נמצא תקדים אחד שבו בית משפט הכשיר חוקיות של ירי מיידי ללא שום התראה מוקדמת. הנאשם ביקש לעשות דין לעצמו".

ויסמן הוסיף: "הנאשם מבקש לעצמו חוק חדש – חוק אזריה. אין סיבה ואין שום מקום לחוקק את החוק הזה. אני מבקש מכבודכם לקבוע שהנאשם שיקר, שינה את גרסאותיו, העליל על מפקדיו ואינו ראוי לשום אמון שהוא התנאי הבסיסי של ההגנה אותה הוא מבקש לבסס".

בדבריו טען ויסמן: "אנחנו הוכחנו למעלה מכל ספק סביר את אי החוקיות במעשיו של הנאשם עד שאין כל ספק – הנאשם הרג שלא כדין ומן הדין להרשיע אותו בעבירות שיוחסו לו. הנאשם טוען שביצע ירי כי חשש מסכין ומטען – אלא שמטען לא היה בכלל והסכין הייתה רחוקה".

כזכור, אושרה אזריה התראיינה בתחילת השבוע לפני הקראת ההכרעה בעניינו של בנה אלאור ואמרה: "אני לא מאמינה שבני יישלח לכלא ואם יש משפט צדק הבן שלי זכאי."

 

מאת: רות קרייתי

צילום: רן כרמי בוזגלו

%d7%9b%d7%a8%d7%9e%d7%992

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: