מבזקים

לאחר דיון סוער: ארבעה סגנים זמניים מונו ליושב ראש הכנסת 

תוכן עניינים

בתום דיון ארוך וקולני הוועדה המסדרת המליצה למליאת הכנסת לבחור בארבעה חברי כנסת שישמשו כסגנים זמניים ליושב ראש הכנסת.

משה פריאל | י"א בכסלו תשפ"ג | יום שני 5 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ יואב קיש (ליכוד) התכנסה היום (שני) לדון במינוי סגנים זמניים ליו"ר הכנסת. יו"ר הוועד הח"כ יואב קיש פתח את הדיון ואמר: "לא הצלחתי להגיע להסכמות עם האופוזיציה".

עוד אמר: "הצעתי להעלות את מספר סגני יו"ר הכנסת מתשעה ל-11 שישה מהקואליציה וחמישה מהאופוזיציה על מנת לאפשר ייצוג לכלל הסיעות. ישנה התנגדות גורפת לכל הצעה שלנו. אני פונה לסיעות האופוזיציה, אם תהיה הסכמה בתוך האופוזיציה. נדון בה כאן בוועדה".
ח"כ קיש | צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת
עם סיום דבריו הקצרים התלהטו הרוחות. ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד): "אנחנו מתנגדים למינוי אנשים שדעותיהם היו נכונות לתקופה של לפני אלפיים שנה."
ורק לזה חיכתה ח"כ גלית דיסטל אטבריאן: "(ליכוד) שלעולם לא נשארת חייבת ואמרה: "נורא ואיום שגוש השמאל משתמש בלהט"בים נגדנו.
היא לא הסתפקה בזה ופנתה ושאלה את ח"כ טאהא ,"האם הומואים סוטים"? טאהא השיב לה: "זה לא נושא הדיון".
ח"כ טופורובסקי המשיך והדגיש: "אנחנו רואים מינוי של אנשים בעלי דעות אנטי ליברליות, אנחנו לא מוכנים לקחת חלק בזה. מינוי סגני יו"ר הכנסת נועדה להעברת חוקים כגון חוק שיכשיר את דרעי לכהן כשר. ואת ח"כ סמוטריץ למנות אלופים בצה"ל. אנחנו נילחם על שלטון החוק, ולא נהיה חלק ולא נעזור למערכת הפוליטית לתת כוח בלתי מוגבל. נעשה הכל למנוע את הרס הדמוקרטיה הישראלית".
הוא המשיך והציע למנות 9 סגני יו"ר ביחס של 4-5, והאופוזיציה תחליט בתוכה מי ימונה מתוכה. אם לא הסכמה, נחליט בהצבעה" ציין יו"ר הוועדה השיב להצעה ואמר: "הבנתי שאין כוונה באופוזיציה להגיע להסכמות כל שהם ולכן נלך להחלטה שהקואליציה תחליט".
לאחר דיון ארוך וקולני הוועדה המסדרת המליצה למליאת הכנסת לבחור בחברי הכנסת הבאים כסגנים זמניים ליושב ראש הכנסת: חה"כ אופיר כץ (ליכוד)ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) ח"כ יעקב טסלר (יהדות התורה) וח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי). כהונתם של הסגנים הזמניים תסתיים עם מינויים של סגנים קבועים ליושב ראש הכנסת.
ההצעה אושרה בתמיכתם של עשרה ח"כים מול התנגדותם של שישה.
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: