מבזקים

דיון סוער בכנסת בוועדה המסדרת: "זה חרפה של יו"ר שמנסה לגנוב הצבעה"

תוכן עניינים

כתבנו בכנסת מתעד את הדיון הסוער בישיבת הוועדה המסדרת:  יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש אמר בפתיחת הדיון "לא ניתן למנוע בחירת יו"ר דרך קומבינות מסריחות. למסמס את דבר הבוחר"

משה פריאל | י"ח בכסלו תשפ"ג | יום שני 12 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

ח"כ יואב קיש: "מה שקורה פה מהבוקר זה חרפה. חבר הכנסת לוי הבטיח להעביר את השרביט בצורה ממלכתית לאחר שהוגש לו מכתב חתום על ידי 64 ח"כים".

צילום: משה פריאל

עוד אמר ח"כ יואב קיש: "כעת נודע לי שהכניסו לסדר היום של מליאת הכנסת שני נאומי בכורה ודיווחים של שני שרים לסדר יום. זה חרפה של יו"ר שמנסה לגנוב הצבעה. פיליבסטר זה לגיטימי אולם לקבוע הצבעה ללא הודעה זה לגנוב את הכנסת. מדובר ביו"ר בפועל שמכהן מתוקף חוק הרציפות, והנושא נוגע אליו ישירות, וסמכותו מאוד מוגבלת.

הדיון היה סוער במיוחד. יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש הוציא מהדיון 4 חברי כנסת: יוראי להב הרצנו, נאור שירי, ולדימיר ביליאק ומירב בן ארי.

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד אמר: "זו חבורה שלא יודעת להעביר שלטון בצורה מכובדת. אני מציע להחליט שהנושא היחיד שיעלה היום במליאה יהיה בחירת יו"ר הכנסת".

היועמ"ש של הכנסת עו"ד שגית אפיק השיבה כי "אין לוועדה סמכות לקבוע החלטה כזו".

ח"כ משה ארבל מש"ס אמר: "ביום שישי צוין היום הבין לאומי למאבק בשחיתות. שחיתות זה שימוש לרעה בכח המשרה. מה שנעשה פה, זה שימוש לרעה ושחיתות ציבורית. זה הכי קרוב למה שראינו בארה"ב. אנחנו לאחר פסיקת בג"צ שקבע כיצד להעביר שלטון בצורה מכובדת".

ח"כ יסמין פרידמן מיש עתיד הפטירה לעבר ח"כ ארבל ואמרה, "שחיתות ציבורית זה למנות שר שהורשע פעמיים".

ח"כ יבגני סובה מישראל ביתנו אמר, "אני מבין את התסכול שלכם. נעשה הכל למנוע מכם להקים ממשלה ולמנות שר שהורשע בשחיתות".

ח"כ ולדימיר ביליאק מיש עתיד אמר, "אתם מבקשים לקדם חוקים מושחתים, זה ביזוי של הכנסת ושל מדינת ישראל. אני מקווה שהציבור ישפוט אתכם. אנחנו נשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותנו. לא תטיפו לנו מוסר".

ח"כ ארבל שאל, "למה התחננתם אלינו שנצרף לממשלה שלכם?"

ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית אמר, "החטא הקדמון הוא העובדה שבית המשפט התערב במועד הצבעת על בחירת יו"ר זה היה תקדים מסוכן. ביהמ"ש החליט לכנסת את בית המשפט ואת הכנסת באמצע הלילה. איך אין לכם בושה? לפחות שתכסה את פניכם בושה".

ח"כ סימון דוידסון מיש עתיד אמר, "שנה וחצי התעללת בנו יום ולילה. אתה חושב שנהיה פראיירים שלכם, אתה טועה. לא נתקפל, נלחם. אין לנו בושה אנחנו נהיה כמוכם ויותר".

ח"כ יסמין פרידמן טענה ש"מעולם לא חוקקו חוקים לפני הקמת ממשלה".

ח"כ אופיר כץ מהליכוד אמר, "אין הבדל בין אי קביעת הצבעה, לקביעת הצבעה בסוף סדר יום ללא מועד. לא פלא לאחר שרוה"מ ירד לבור לתדרך נגד הממשלה החדשה".

ח"כ נעמה לזימי מהעבודה אמרה, "ח"כ אדלשטיין לא הסכים לכנס את המליאה, אל תלמדו אותנו מה זאת דמוקרטיה. לחוקק חוק שיכשיר שר מורשע, זו פגיעה אנושה בדמוקרטיה".

ח"כ אופיר כץ השיב לח"כ לזימי, "הציבור שלח אתכם הביתה ואנחנו נשלוט".

תגובת ח"כ מירב בן ארי על בחירתה היום כמועמדת ליו"ר זמנית של הכנסת | צילום: משה פריאל

יו"ר הועדה המסדרת יואב קיש בתחילת הדיון | צילום: משה פריאל

ח"כ משה ארבל מש"ס | צילום: משה פריאל

צילום: משה פריאל

ולדימיר ביליאק יש עתיד | צילום: משה פריאל

סימון דוידסון יש עתיד | צילום: משה פריאל

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: