מבזקים

בן גביר: "הודעת הממשל האמריקאי מצערת, לצה"ל ומג"ב יש זכות להגן על עצמם"

תוכן עניינים

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לבטחון לאומי – ח"כ איתמר בן גביר הגיב להודעת דובר משרד החוץ האמריקאי שהביע תקווה על לקיחת אחריות בצה"ל על מות הנערה בג'נין

משה פריאל | י"ט בכסלו תשפ"ג | יום שלישי 13 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

ח”כ איתמר בן גביר כתב תגובה חריפה לדובר משרד החוץ האמריקאי: "הודעת הממשל האמריקאי מצערת, כשמאות כדורים נורים על ידי מחבלים, כלפי חיילי צהל ולוחמי מג"ב, אסור לשפוט את החיילים שלנו כאילו הם פועלים בתנאי מעבדה.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר

עוד אמר ח"כ בן גביר כי, "אין ספק שמותה של הנערה הוא דבר מצער, אך עם זאת אין גם ספק שכל צבא בעולם, היה מסיים לילה של לחימה בג'נין עם עשרות הרוגים של האויב ולא עם פעולות של פינצטה שמדודות כל הזמן".

ח"כ בן גביר הוסיף: "קורא לתושבי ג'נין ולאוכלוסייה האזרחית שם, לא לצאת מהבתים כשמחבלים יורים לעבר לוחמי צה"ל. אני מגבה את לוחמי צה"ל ומג"ב ויש להם את הזכות להגן על עצמם".

כזכור, בליל אמש פעלו לוחמי צה"ל, מג"ב ושב"כ בג׳נין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. כוחות הבטחון עצרו 18 מבוקשים, מהם 3 מבוקשים בג'נין המעורבים בפעילות טרור. במהלך הפעילות, מחבלים השליכו מטענים וירו ירי מסיבי לעבר הלוחמים, זרקו מטעני חבלה ובקבוקי תבערה ממוקדים שונים, בין השאר מגגות הבתים. הלוחמים ירו לעבר חמושים שזוהו באזור. נערה שהיתה בגג כדי לצלם את האירוע, נפגעה מירי ונהרגה.

בעקבות כך, דובר משרד החוץ האמריקאי אמר כי הריגתה של הנערה ג'נא זכארנה היא תקרית טראגית והביע תקווה על לקיחת אחריות בצה"ל על מות הנערה.

חילופי ירי עם המחבלים בג'נין

פעילות צה"ל בג'נין | צילום: דובר צה"ל

בתום תחקור ראשוני של הצבא נמצא שאכן קיימת סבירות גבוהה שהנערה שנהרגה, נפגעה מירי בשוגג שבוצע לעבר חמושים על גג באזור ממנו בוצע ירי על הכוח. כפי הנראה, הנערה שנהרגה היתה על גג אחד הבתים בקרבת החמושים.

מדובר צה"ל נמסר: "הטענה כי כוחות הביטחון ירו לעבר בלתי מעורבים באופן מכוון הינה מופרכת וחסרת בסיס. צה״ל ומפקדיו מצרים על כל פגיעה בבלתי מעורבים, גם כאלו המצויים בסביבת קרב ובחילופי האש בקרבת המחבלים החמושים. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לסיכול טרור בכל מקום שיידרש תוך מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: