מבזקים

רב ניצב יעקב שבתאי: "בחברה מקוטבת כשלנו יש גוף אחד שפועל מולה והיא המשטרה"

תוכן עניינים

מפכ"ל המשטרה רב ניצב – יעקב שבתאי, בדיון הוועדה המיוחדת לתיקון פקודת המשטרה: "מדובר בהצעה שעשויות לה השלכות דרמטיות ומעלה שאלות כבדות משקל". ח"כ איתמר בן גביר: "אבל היום אין שום מדיניות"

אהרון קלפה | כ' בכסלו תשפ"ג | יום רביעי 14 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

המפכ"ל רב ניצב – יעקב שבתאי, אמר בדיון: "בחברה המקוטבת כמו שלנו יש גוף אחד שפועל מולה והיא המשטרה. עצמאותה היא נושא מרכזי. הצעת החוק שקשה להכריז על חשיבותה ותהיה לה השפעה דרמטית. איננו מתנגדים לשינויים".

עוד המשך שבתאי ואמר: "אבל שינויים דרמטיים שכאלה חשוב שיעשו בדיון מעמיק. המשטרה אינו צבא. המשטרה עובד מול אזרחים ולא מול אויב מוגדר כמו הצבא. והשאלה, מה הבעיה במצב הנוכחי? ובהתאם לכך לפעול ולשפר. אנחנו זקוקים לתקציבים, לכוח אדם ועוד. אני יודע כיצד לממש אותם התוכניות. כמפקח הכללי אני יודע לייצר את השינוי. לשר יש סמכויות רבות. שירתי תחת שני שרים, לא שלא היו מחלוקות. הצעת החוק לא מפרטת מה ניתן ומה לא לעשות במסגרתה. יש היום סמכויות רחבות לשר".

ח"כ בן גביר הפטיר לעבר המפכ"ל: "אבל אין שם מדיניות קובי".

המפכ"ל, רב ניצב שבתאי: "יש תקציבים ותוכניות העבודה כולם נתונות בידי השר, הסמכויות לקבוע קצינים מדרגת סנ"צ השר מאשר כל מינוי ומינוי. הסמכות להכרזה על אירועי חירום היא בידי השר, ולכן קשה לי להבין כי השר הוא מעין חותמת גומי. הצעת החוק היא דקלרטיבית. עצם ההצעה להשוות לצבא היא תפגע במערכת היחסים המורכבת בין השוטרים לאזרח. אני מנסה להבין את מהות הסעיף לצמצום סמכויות המפכ"ל. האם בהפגנות השר יקבע האם לקיים אותם או לא?"

ח"כ בן גביר: "כמו שבר לב הנחה אותך?

מפכ"ל המשטרה, שבתאי סיכם: "האם השר יכול לחקור את המשטרה בחקירות ספציפיות ואנחנו נאלץ להתמודד עם זה כאשר הצעת החוק תעבור? לא ראיתי שהצעת החוק נותנת מענה. אנחנו לחייבים להיות בשיח על מנת שנאמר את דעתנו. מדובר בהצעה שעשויות לה השלכות דרמטיות ומעלה שאלות כבדות משקל. אני בעד שינויים כפי שעשיתי בעבר. צריך לבצע ניתוח עומק מכל המשמעויות הנגזרות ממנה. המשטרה חייבת להישאר ממלכתית ומקצועית כלפי כל אזרחי המדינה".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: