מבזקים

אושר בקריאה ראשונה: ביטול האפשרות של 4 ח"כים להתפלג מסיעתם

תוכן עניינים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכנסת (תיקון מס' 52) מספר חברי הכנסת הנדרש להתפלגות סיעה. מדובר בהצעה של חה"כ יואב קיש וחנוך דב מלביצקי. 62 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 53 שהתנגדו. ההצעה תוחזר לוועדת הכספים

משה פריאל | כ״א בכסלו התשפ״ג | יום חמישי 15 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

לפי ההצעה תבוטל האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תיקון מס' 49 מקל על חברי כנסת מסיעות גדולות להתפלג מסיעתם, דבר העלול להביא לפגיעה בלכידות הסיעתית".

ח"כ קיש | צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת

עוד נכתב כי, "יציבות סיעתית יש בה כדי לתרום לשיקוף מדויק יותר של תוצאות הבחירות וכך לחזק את אמון הציבור בנבחריו. לפיכך, מוצע להחזיר את המצב המשפטי לזה שקדם לתיקון מס' 49, שלפיו רק קבוצה של שני חברי הכנסת לפחות שהם שליש ממספר חברי הסיעה לפחות יהיו רשאים להתפלג מסיעתם".

ח"כ יואב קיש הציג את ההצעה ואמר: "ההצעה הזאת התווספה מהכנסת הקודמת. אנחנו מחזירים סדרי עולם, מה שהיה נהוג בבית הזה חזרה למקום. בסופו של דבר אנחנו רואים שכל הרצון הנואל של הממשלה והכנסת הקודמת לפרק את סיעת הליכוד או לייצר איזה משבר בין חבריה לא עלה בידם. ברור לכולם שהייתה פה כוונה פוליטית פשוטה, זולה, לנסות לייצר איזה סכסוך שלא קרה ולא יקרה".

השר אלעזר שטרן: "כל החוקים שעוסקים בפיצולים הם חוקים עצובים קצת. נבחרנו בתוך מפלגות, אני לא אוהב שמעודדים אנשים תוך כדי. אני חושב שהממשלה שלנו נפלה בין השאר על ידי פעולות שנראה לי שאצלכם השתיקה יפה להם, הם ייפלו בהגדרה הזאת של מי שנבחר והתפצל או עזב או מרד. לעתים זה תמורת משהו, לעתים זה ללא תמורות. אנחנו מכירים את הכותרות מהימים האחרונים. אני חושב שזה עצוב".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: