מבזקים

המאמצים להרכבת ממשלה: האם החלום לממשלת ימין על מלא הולך ונגוז?

תוכן עניינים

כאשר לא רואים ממשלת ימין על מלא באופק וכביכול כל ההבטחות שנשמעו בקול תרועה רמה הולכות ומתפרקות, פרט ל- 4 החוקים שחשובים לנתניהו ודרעי שיעברו בקריאה ראשונה. במצב זה ספק אם נגיע לקריאה שלישית, שהיא הקובעת לפני הצגת הממשלה

אלי ששון | כ״א בכסלו תשפ״ג | יום חמישי 15 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

ההבטחות לשינוי במערכת המשפט, כמו מינוי השופטים, פסגת ההתגברות ואופי בית המשפט העליון הולכים ונשכחים כשניסיון של ח"כ יריב לוין לבצע שינויים שהובטחו במערכת המשפט נבלמו כביכול על ידי נתניהו. דבר זה גרם לשר המיועד לוותר על התיק הבכיר ולהתמנות ליו"ר הכנסת וגם זה באופן זמני. נפרט יותר בהמשך.

משא ומתן עם סמוטריץ | צילום: דוברות הליכוד

מינויו של ח"כ דודי אמסלם שהוא המועמד המוביל והטבעי למשרד המשפטים, הופך להערכתי להזיה כי נתניהו כביכול לא יפקיד את התיק בידיו מהסיבה שהוא אינו רוצה כביכול לשנות סדרי בראשית במערכת המשפט כפי שהתחייב ויעדיף שר משפטים צייתן שיתפקד כבובה.

מריחת המשא בצורה מוגזמת ומשיכתו עד הרגע האחרון, על כך כתבתי לפני כחודש תוך הטחת האשמות סרק, יש לציין בימין ובחרדים שכביכול סוחטים הישגים מהממשלה, נעשתה כביכול בכוונת מכוון וזאת כדי לקצר את הזמן שנותר להעביר חוקים. (להערכתי מה שכביכול לא יעבור בחקיקה עד הקמת הממשלה לא יעבור עד בוא המשיח וכמובן שלא יקוימו).

החקיקה שדרשו כל השותפות נמרחת ומכל החקיקה שתעבור אני מניח שרק החקיקה להכשרת דרעי תעבור בקריאה שלישית. בעוד שהחקיקה בנושא ח"כ בצלאל סמוטריץ תימרח ולא תעבור או להערכתי לא תקויים. ואם החקיקה כן תעבור, או תקוים זה יקרה רק לאחר תיקונים כמו גם החקיקה עבור ח"כ איתמר בן גביר שלא תקויים במלואה.

הדרישות של החרדים והיכולות להשאיר כתובות על הקרח ולא ימומשו. פסגת ההתגברות שהובטחה בתרועה רמה, לא תעבור להערכתי כי מישהו יסנדל אותה וייקבע רוב שאין לקואליציה 65 להעברתה, שאין בנמצא.

משא ומתן עם בן גביר |צילום: דוברות הליכוד

להערכתי, מהן האפשרויות שנותרו?

1. הקמת ממשלת ימין נטו תוך התעלמות מההבטחות הבעייתיות שניתנו לשותפות ולא לקיים את חלקם הגדול.

2. צירוף ח"כ בני גנץ ומפלגתו לממשלה, אך כאן ישנה בעיה כי גנץ וחבריו נשבעו שלא יצטרפו לממשלה תחת נאשם בפלילים, כשהמצטרפים ייענו תוך הצהרה שהסכימו לכך כדי להציל את המדינה מחורבן. מדובר באפשרות קיימת בעיקר כתוצאה מאירוע ביטחוני ברמות, או קריאה של הנשיא, מוזמנת כמובן לאחדות. זהו חלומו הרטוב של נתניהו, מה שיגרור את הישארו הימין מחוץ לממשלה שתתבסס על רוב של 62 חכי"ם. זה ייתן הכשר ולגיטימציה לנתניהו בדעת הציבור כשיונות שלום עם עלה של זית יישבו סביב שולחן הממשלה.

3. החזרת המנדט לנשיא כאשר המנדט יסתיים, גם אם תהיה הארכה נוספת בתאריך 27/12 שיעבירו ללפיד שיכול לנסות באופן תיאורטי להרכיב ממשלה שתישען על השמאל ויהדות התורה שתקבל כל מה שהיא מעלה בדמיונה ויותר. מדובר בתסריט הזוי, אך חווינו תסריטים הזויים יותר בממשלה היוצאת. סך הכל 63 תומכים.

4. השבת המנדט לכנסת שיכולה לבחור ברוב של 61 חכי"ם מועמד אחר מהימין להרכיב ממשלה.

5. פיזור הכנסת והליכה לבחירות נוספות.

לסיכום

מרבית הדרישות שהובטחו לימין לא יתקיימו בוודאות עקב מגבלות וחשש של נתניהו ממתיחת החבל עם הצד השני.

דרישת ח"כ איתמר בן גביר לווטו בוועדת השרים לא יתקיים.

דרישת ח"כ איתמר בן גביר לרפורמה ושליטה מוחלטת במשטרה כמו גם שינוי הוראות הפתיחה באש, לא יתקיימו.

דרישת ח"כ בצלאל סמוטריץ לשליטה באגפים במשרד הביטחון שייתנו לו אפשרויות תמרון באיו"ש, לא יתקיים.

דרישת החרדים לחוק הגיוס וחשמל מיובא מהירח בשבתות, לא יתקיים.

דרישת הימין לרפורמות מרחיקות לכת במערכת המשפט, לא יתקיים.

דרישת נציג מעוז לשליטה בתכנים בבתי הספר, לא יתקיים.

מה כן יתקיים?

הכשרת ח"כ אריה דרעי להתמנות לשר

ביטול האפשרות להתפצל ממפלגה קיימת עם 4 חכי"ם בלבד. כל הייתר יישאר כתוב על הקרח ויימחק כשהקרח יימס בשמש החורפית החמימה.

נציין שכל מי שחגג עם שמפניות בעקבות הניצחון המזהיר של הימין, מוזמן להחזיר את הפקק לבקבוק ולפתוח בהזדמנות אחרת.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: