מבזקים

בני גנץ בוועדת החוקה: "נתניהו מכניס את הפוליטיקה עמוק לתוך הביטחון"

תוכן עניינים

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בוועדת החוקה בדיון על הענקת סמכויות לשר נוסף במשרד הביטחון: "נתניהו מכניס את הפוליטיקה עמוק לתוך הביטחון, והנזק האסטרטגי שזה יעשה לחוסן החברתי של מדינת ישראל הוא מאוד גדול"

משה פריאל | כ״א בכסלו תשפ״ג | יום חמישי 15 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

השר אמר: "אני גם יודע שנתניהו מסכים לכל מה שאמרתי עכשיו אבל הוא פועל מתוך חולשה פוליטית. על מנת להתמודד עם אתגר ביטחון שכזה, חייבים שתהיה מערכת פיקוד וארגון אחודה, מוצקה, מנוהלת, ומפוקדת".

עוד אמר השר: "המערכת הפיקוד מפוקדת ברמת הצבא, היא מנוהלת ברמת השר, והיא מוכוונת ומכתיבה מדיניות מטעם ממשלת ישראל, ולא מטעם שר הביטחון עצמו. ברגע שאתה מפר את מערכת האיזונים את מוציא את המערכת משיווי משקל כי יהיה שיקול אחר סקטוריאלי שיסיט את האיזונים מהמערכת.

אף פעם בכל השנים ששירתי לא הטריד אותי מעולם מאיפה מגיע השר, כי ידעתי כל הזמן שהביטחון הוא אקסוגני לפוליטיקה. מה שעושה נתניהו הוא מכניס את הפוליטיקה עמוד לתוך הביטחון, והנזק האסטרטגי שזה יעשה לחוסן החברתי של מדינת ישראל הוא מאד גדול. מה שנעשה פה זו עוולה ברמה אדירה ברמת המדינה, זה מטריד אותי כי נתניהו מסכים איתי על כל מה שאני אומר אבל הוא פועל מתוך חולשה פוליטית. הוא חשב שהוא יכול להפריד ולמשול הוא מפרק ויאבד את ביטחון מדינת ישראל.

עוד אמר שר הביטחון: "בסופו של דבר יהיו שלושה שרי ביטחון. אם חלילה, ייווצרו פערים שמשליכים על הפעילות המבצעית, אנחנו נצטער על הרגע הזה. אנחנו היום יוצרים את התשתית לשאלות הקשות שיעלו בתחקיר שחלילה נאלץ לעשות בעתיד. אם זה נראה כמו משרד, מתנהל כמו משרד, נשמע כמו משרד – זה משרד".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: