מבזקים

חוקי אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ עברו בקריאה ראשונה

תוכן עניינים

במהלך הלילה והבוקר אישרו את החוק 65 חברי כנסת מול 52 מתנגדים. מפלגת יש עתיד בתגובה: "חוק דרעי הוא קלון למדינה"

משה פריאל | כ״ב בכסלו תשפ״ג | יום שישי 16 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

במהלך הלילה ואשמורת הבוקר כשהם יושבים במליאת הכנסת טרוטי עיניים, וחלקם מפהקים משעות הפיליבסטר המטלטלות והמטרטרות, כאשר שר המשפטים גדעון סער משך את נאומו במשך שלוש וחצי שעות. 63 חברי כנסת הצביעו בעד מול 52 מתנגדים.

בסרטון, דפנה ליאל מדווחת: "שר המשפטים גדעון סער כבר שעה על הדוכן בניסיון לעכב את ההצבעות בקריאה ראשונה על חוק דרעי וחוק סמוטריץ׳. זה הקלסר שלקח איתו לנאום שצפוי להימשך כמה שעות"

הצעת החוק – כשירות לשרים לאפשר מינוי שרים נוספים במשרדים ממשלתיים ותיקון חוק יסוד הממשלה. בהצעת החוק מוצע לתקן את אחד מתנאי הכשירות למינוי שרים לממשלה הקבוע בסעיף 6 לחוק היסוד, ולקבוע הגבלת הכשירות למינוי אדם לשר בשל הרשעתו בעבירה תתקיים רק אם אותו אדם נידון לעונש מאסר בפועל.

עוד מוצע לקבוע כהוראה של קבע, כי בנוסף לשר הממונה על משרד ממשלתי ניתן יהיה למנות שר נוסף במשרד, כך שבאותו משרד יכהנו בו זמנית שני שרים, כך שלא יהיה ניתן להטיל קלון על נבחר ציבור שנידון למאסר על תנאה ובכך להכשיר את ח"כ אריה דרעי כשר.

שר המשפטים גדעון סער התקומם על שהקואליציה בחרה דווקא להביא חוקים ראשונים אלה למדוכה "זאת חקיקה דיש עמה קלון, יכולתם להביא משהו בתחום יוקר המחייה ,יכולם להביא משהו בתחום הביטחון האישי. משהו בתחום החלת הריבונות. אבל אתם בחרתם לבזבז את האשראי הציבורי המשמעותי שקיבלתם בבחירות על החקיקה הבזויה הזאת".

כאמור חוק נוסף עבר חוק סמוטריץ שיעניק לו סמכויות על המנהל האזרחי ולכהן כשר במשרד הביטחון.

בתוך כך, מפלגת יש עתיד מיהרה אתמול בבוקר להוציא הודעה: "חוק דרעי – קלון למדינה. נתניהו החלש ושותפיו הקיצוניים עסוקים השבוע רק בדבר אחד להעביר את חוק דרעי, חוק מושחת ופרסונאלי שכל מטרתו להכשיר אדם שהורשע בפלילים להיות שר" פעילי יש עתיד הפגינו בכניסה לירושלים ומול הכנסת.

(צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: