מבזקים

כרישים במי תחנת הכוח אורות-רבין חדרה

תוכן עניינים

כתבנו תיעד את הכרישים ששחו להנאתם במי תחנת הכח אורות-רבין חדרה. מדובר בתיעוד אווירי מרחפן שצולם סמוך למוצא הימי של התחנה

רן לוי | כ"ד בכסלו תשפ"ג | מוצאי שבת 17 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

עשרות כרישים מגיעים מידי שנה בחורף למקום בו נפלטים לים עודפי המים החמים של התחנה. להקה של כרישים מגיעים לאזור, ממין עפרורי וסנפירתן, ואפשר לזהות אותם בעזרת סנפירי הגב שלהם.

כריש עפרורי מגיע לאורך של כ-4 מטר. משקלו כ-350 ק"ג וסנפירי הגב שלו מעוגלים במקצת. כריש הסנפירתן קטן יותר. אורכו 3-2.5 מטר ומשקלו כ-100 ק"ג ויותר.

כריש סנפירתן נמצא בסכנת הכחדה וכריש עפרורי מוגדר גלובלית כפגיעה.

אם אתם מבקרים במקום אל תפספסו את עמדות ההסברה הנמצאות בפארק נחל חדרה והמבקרים מוזמנים להנות בנוסף מטיול לאורך גדת הנחל, ממתקני משחקים ייחודים, משולחנות ומדשאה לפיקניק, מונומנטים ייחודים לאורך גדות הנחל.

שימו לב: ברשות הטבע והגנים מתריעים בפני הציבור מצלילה סמוך לכרישים המתרכזים בתקופת החודשים דצמבר עד אפריל באזור תחנת הכוח בחדרה.

ההתרעות מחשש לסכנה לצוללים חובבנים ומקצועיים. המפגש עם הכרישים אינו צפוי או נשלט ובאזור שפך המים החמים של תחנת הכוח קיימים זרמים חזקים ומערבולות חזקות שעלולות לסכן חיים. גם ציוד דייג, קרסים וחוטי דייג משוחררים מסכנים את הצוללים.

ברשות מזכירים כי הכריש שנמצא בסכנת הכחדה הוא ערך טבע מוגן. אסור לפגוע בו, להטריד אותו, להאכיל אותו וכדומה וכל העושה זאת עובר על החוק ומסתכן בענישה פלילית.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: