מבזקים

ח"כ אלמוג כהן הגיש הצעת חוק: מסלול להשכרה בטוחה

תוכן עניינים

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית הגיש הצעת חוק שתביא למהפכה בתחום הדיור בשכירות: מסלול להשכרה בטוחה

משה פריאל | כ״ה בכסלו תשפ״ג | יום שני 19 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

הצעת החוק שנוסחה יחד עם יועץ חה"כ ישראל עטיה מהמרכז לתכנון פיננסי, כחלק מפורום כלכלי של לשכת חה"כ אשר במסגרתה יינתנו הטבות במס שבח בכדי לעודד שכירות מעוגנת לטווח ארוך (10 שנים) למחוסרי דיור בצורה פרטית, ולא רק בצורה מוסדית כפי שקיים היום בחוק. חוק שמטרתו עידוד השקעות הון עם הטבה מוגדלת באזור פריפריאלי.

ח"כ אלמוג כהן: "הצעת החוק הזו תביא למהפכה בתחום השכירויות, מטרתו של החוק היא להביא לפתרון אופרטיבי להגדלת היצע הדירות המיועדות להשכרה ולהסכם מעוגן בין המשכירים והשוכרים הפרטיים, החוק מגביל את עליית גובה השכירות ובכך להקטין את ההוצאה של משקי הבית על שכירות/דיור עם בטחון אישי-כלכלי. מודל הקיים במדינות כמו גרמניה ובארה"ב ששם קיימות הטבות המעודדות השכרה לטווח ארוך".

עפ"י העדכון האחרון של הלמ"ס צוין שבשכר הדירה החודשי עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של כ-4.2% ועבור השוכרים החדשים נרשמה עליה של כ-8.1%. נתונים אלו מדאיגים מאוד ומשפיעים בצורה ישירה על משקי הבית בקרב מחוסרי הדיור בישראל.

הטבת המס לבעלי הדירות כתמריץ תהיה במס השבח הריאלי באזור פריפריאלי ותגיע עד 60% בצורה דיפרנציאלית ובאזור לא פריפריאלי עד 40%. ההטבה תוגבל עד 500,000 ₪.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: