מבזקים

לראשונה בבית הנשיא: תעודות הצטיינות לשוטרי משטרת ישראל

תוכן עניינים

נשיא המדינה העניק לארבעים לוחמים ולוחמות, קצינים ושוטרות ממשטרת ישראל תעודות הוקרה והצטיינות

שלום שי גיחז | כ״ז בכסלו תשפ״ג | יום שלישי 20 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה: "גם בימים בהם נדמה שהמשטרה עומדת בוויכוח פוליטי, אל לנו לשכוח: משטרת ישראל היא המשטרה של כולנו, ועלינו לשמור על מעמדה הממלכתי. בלי משטרת ישראל אין לנו מדינה. משטרת ישראל שומרת עלינו ואנחנו כולנו חייבים לשמור עליה".

צילום: עמוס בן גרשום

עוד בדבריו של הנשיא: "הקלות הבלתי-נסבלת שבה נשלף סכין, שבה מורמת יד, או מוטחת קללה היא דבר שחייבים להילחם בו בכל מחיר, ואני קורא לכלל נבחרי הציבור ומשרתי הציבור, בכל הקשת הפוליטית, בכל משרדי הממשלה, רשויות אכיפת החוק, השלטון המקומי, החברה האזרחית, כולם- לפעול יחדיו ובצורה נחושה וחסרת פשרות למיגור התופעה".

לראשונה, העניק נשיא המדינה יצחק הרצוג במעמד השר לביטחון פנים, עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי וסגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל ומשמר הגבול, תעודות הצטיינות ל-40 לוחמים, קצינים ושוטרים ושוטרות מצטיינים ביניהם אנשי קבע ושירות חובה מכלל יחידות המשטרה. התעודות ניתנות על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן עבור אזרחי ישראל ועבור ביטחון המדינה.

הנשיא פתח את דבריו בטקס בדברי תודה לשר לביטחון פנים היוצא עמר בר לב על מחויבות ארוכת שנים למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל, והודה למפכ״ל על שירות משמעותי והנהגת משטרת ישראל בשנתיים האחרונות.

עוד אמר: ״בכל יום בחנוכה אנחנו מדליקים נרות ומספרים על המכבים אתם גיבורי הזמן הזה: כל שעה. כל יום. כל השנה. אתם מגנים ושומרים על כלל אזרחי מדינת ישראל במסירות, באומץ לב ולעיתים כפי שנוכחנו לצערנו בשנה האחרונה לא אחת גם במחיר חיים. שוטרות ושוטרי משטרת ישראל הם אפוד המגן שלנו מפני הטרור, וחוד החנית שלנו במלחמה בפשיעה, בתאונות הדרכים, ובאלימות.

״האלימות הגואה בכל רחבי מדינת ישראל מאיימת עלינו לכלותנו. בכל מהדורת חדשות, בכל עיתון, בכל אתר אינטרנט, אנחנו נחשפים לעוד ועוד מקרים. בכל רחבי הארץ, בכל הקהילות והמגזרים, מילדות וילדים, נערות ונערים, וכמובן מבוגרים, מכבישים ותחבורה ציבורית, ועד בתי חולים ובתי ספר. ביטחונם האישי של אזרחיות ואזרחי ישראל בסכנה. סכנה יומיומית. לא יכול להיות שתושבי ישראל יחששו ברחובות, בבתי הספר, בכבישים וברמזורים; לא יכול שתהיה אלימות כזאת ברחבי ישראל.

הקלות הבלתי-נסבלת שבה נשלף סכין, שבה מורמת יד, או מוטחת קללה היא דבר שחייבים להילחם בו בכל מחיר, ואני קורא לכלל נבחרי הציבור ומשרתי הציבור, בכל הקשת הפוליטית, בכל משרדי הממשלה, רשויות אכיפת החוק, השלטון המקומי, החברה האזרחית, כולם- לפעול יחדיו ובצורה נחושה וחסרת פשרות למיגור התופעה.

מעבר לאחריות הקולקטיבית- עלינו לזכור שמי שעומדים בחזית למול האיום הזה הם שוטרות ושוטרי ישראל. לכן, מעבר למשימה הכבירה שאנחנו מטילים עליכם שוטרים ושוטרות יקרים יום-יום שעה-שעה; עלינו להבין, שכדי שמשטרת ישראל תוכל למלא את תפקידה כפי שכולנו מצפים ממנה; כדי שחוק וסדר יאכפו, המשטרה זקוקה ליותר. יותר תקציבים, יותר אנשים, וגם ליותר הערכה מכולנו, מכל מי שלמענם פועלים השוטרים והשוטרות.

המשטרה פועלת בחיכוך מתמיד, בנקודות עימות רגישות ותוססות, עם קשת עצומה של אתגרים, בכל מקום ובכל שעה. עלינו להקפיד בכבודה של המשטרה, ולזכור שממש כשם שאתגרי ביטחון הפנים של מדינת ישראל הם עצומים, כך עלינו לחזק את משטרת ישראל, על מנת שתתמודד איתם היטב.

גם בימים בהם נדמה שהמשטרה עומדת בוויכוח פוליטי, אל לנו לשכוח: משטרת ישראל היא המשטרה של כולנו, ועלינו לשמור על מעמדה הממלכתי. בלי משטרת ישראל אין לנו מדינה. משטרת ישראל שומרת עלינו ואנחנו – כולנו – חייבים לשמור עליה".

מצטיינות ומצטיינים, מיד בתום הטקס אתם שבים לעבודה הקשה, לאינספור המשימות הסבוכות והשוחקות שבהם אתם נמצאים יום יום שעה. תעודת ההצטיינות היא על מה שכבר עשיתם, אבל אני רוצה לומר לכם תודה מראש, מעכשיו, על מה שעוד תעשו. המשיכו לשמור עלינו ובבקשה, שמרו גם על עצמכם. תודה לכם, וחג חנוכה שמח".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב, יעקב שבתאי: "כל אחד מהמצטיינים הישובים כאן, הוא מוביל בתחומו.
כל אחת ואחד מהם עומד כאן בזכות גדולה, אודות לעוצמה ערכית והפגנת מסירות בלתי רגילה לשירות הציבור וביטחונו. הם מגיעים מתחומים משטרתיים מגוונים, אך יש קשר הדוק בין כולם, והוא רצונם לבצע את משימתם באופן הטוב ביותר. דרכו של מצטיין מונעת מדחף פנימי לעשות יותר, לעשות מעבר. אין מדובר במפגן בודד של הצלחה, כי אם בדרך ארוכה של השקעה, התפתחות והתמדה. ההצטיינות בשורות המשטרה- פנים רבות לה, היא איננה רק ביטוי של עמידה במשימה, אלא של הרוח המפעמת בלבבות מבצעיה".

בסיום דבריו, אמר המפכ"ל: "מבין היושבים כאן נמצאים מפקדי שיטור קהילתי. מפקדי שיטור קהילתי הם הקו הראשון והישיר לאזרח. הם קשובים לקהילה, יש בכוחם ליישב סכסוכים, הם מגיבים ומנהלים שיח רציף ומובילים פתרונות אשר מניבים תוצאות. הם פועלים בישובים ערבים ויהודים כאחד, ומשמשים גשר איתן בין הקהילה למשטרה. מבין המצטיינים גם שוטרים אשר פעולותיהם סמויות מן העין, אך החברה חייבת להם חוב עז. הם נושאים על כתפיהם אחריות למיגור פשיעה חמורה וסיכול טרור, הם פועלים ללא מורא. פעולותיהם שוברות שוויון, אך נותרות במחשכים, בעוד כל יהבם הוא – הצלת חיים".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: