מבזקים

ח"כ אלמוג הגיש הצעת חוק שתעצור את הזרמת כספי ההסתה לישראל

תוכן עניינים

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית מציג: חוק כספי הסתה. חוק שיעצור את הזרמת כספי ההסתה לשטחה של מדינת ישראל

משה פריאל | כ״ז בכסלו תשפ״ג | יום רביעי 21 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

לאחר עשור של הזרמת כספים לארגונים קיצוניים בישראל על ידי קרנות הממומנות בחלקן בידי מדינות אויב, הגיש ח"כ אלמוג כהן בסיוע מחלקת המחקר של תנועת אם תרצו, הצעת חוק אשר באה לשים קץ להזרמת כספי ההסתה לתוך ישראל.

ח"כ אלמוג כהן | צילום: דוברות הכנסת

על פי הצעת החוק, יתוקן חוק העמותות כך: "לא תקבל עמותה, כל תרומה מגוף כל שהוא שבמחזורו בחמש שנות הכספים האחרונות (לקבלת התרומה), קיבל כסף באופן ישיר או עקיף ממדינה ו/או גוף מדיני שאין לו יחסים רשמיים עם מדינת ישראל". הדבר נועד לשים קץ לפריצה בחוק, המאפשרת למדינות שאין לישראל יחסים עמן, בחלקן קרנות אויבות לישראל, להתערב בנעשה כאן ולעודד הסתה ולאומנות.

ח"כ אלמוג כהן מסר: "מתחת לאף של אזרחי ישראל פועלות קרנות של מדינות זרות שמטרתן היא להתסיס את ערביי ישראל. מדובר במדינות שמממנות ארגוני טרור על בסיס קבוע. נוצר כאן חלל ריק שגורם להקצנה בקרב ערביי ישראל, לפעילות בעד חרמות הקוראים נגד השתלבות במדינה ובעיקר בעד הסתה חמורה. עלינו לפעול בהקדם למגר את התופעה החמורה, הצעת החוק שהגשתי תשים לכך קץ. אסור לנו לתת בשום פנים יד לכסף של מדינות שאין לנו יחסים עמן להרוס ולהשתלט לנו על המדינה!"

בעשור האחרון נחשפה בידי תנועת אם תרצו, וגם על ידי ארגון עד כאן, פעילותה בישראל של קרן NDC – המרכז לפיתוח ארגונים לא ממשלתיים (NDC – NGO Development Center). בין התורמים לגופים המממנים את NDC אפשר למצוא את בנק הפיתוח האסלאמי (IDB – Islamic Development Bank), קרנות קטאריות, סעודיות ובמקומות נוספים.

על פי הפרסומים, בשנים 2020-2019 העניקה קרן NDC כ־ 10,000,000 שקלים לשוברים שתיקה, בצלם, גישה ויש דין. בנוסף תרמה הקרן לארגונים המזוהים עם החזית העממית לשחרור פלסטין והוכרזו בשל כך כארגוני טרור על ידי שר הביטחון גנץ: "אל־חק קיבל ממנה 1,400,110 דולר בשנת 2019 לבדה. האגודה הבינלאומית לזכויות הילד קיבלה 869,758 דולר וארגון ועדות הבריאות קיבל מ־ NDC 839,368 דולר בשנת 2019".

בפרסום של עד כאן נחשף גם מסמך של קווי יסוד המחייבים, מבחינת NDC, את הארגונים הנהנים מכספה. בין הסעיפים: דחייה של כל נורמליזציה עם "הכובש הישראלי", מחויבות לבצע רק פעולות "שלא יפגעו במאמץ הפלסטיני להקמת מדינה ולמימוש זכות השיבה", מחויבות לקמפיין החרם על ישראל (BDS) ומחויבות להילחם נגד "הכיבוש".

כעת פועל ח"כ אלמוג כהן, יחד עם תנועת אם תרצו, כדי לשים קץ לכספי ההסתה, הממומנים בחלקם בידי מדינות אויב.

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו הפועלת נגד ארגוני הדה לגיטימציה והחרמות מסר בתגובה: "את הפריצה בסכר יש לסתום כדי לעצור הזרמת כספים ממדינות שלישראל אין שום יחסים עמן. הכספים הללו משמשים בין השאר לקידום לאומנות ערבית אנטי ישראלית, הסתה נגד המדינה ואף תמיכה בחרמות. אנו מודים לח"כ אלמוג כהן על פעילותו החשובה בנושא הקריטי. אם לא נפעל בהקדם האפשרי נקבל כאן גיס חמישי בתוך המדינה בגלל הכספים הרבים המועברים לשם כך".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: